خبرگزاری کار ایران

محمد انجدانی: از موی تای فقط اسمش را یدک می کشند/ مایه تعجب است که به فستیوال مسابقه جهانی می گویند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۹۸۸

سرمربی تیم بزرگسالان موی تای IFMA گفت: حدود دو سال است که با تصمیمات غیرکارشناسی، جامعه موی تای را از مسیر اصلی خود منحرف کرده اند و دود آن هم بیش از همه به چشم قهرمانان این رشته رفته است.

به گزارش ایلنا، محمد انجدانی صاحبنظر و پیشکسوت باسابقه موی تای با بیان مطلب فوق، ضمن انتقاد از تداوم فعالیتهای موازی در این ورزش مبارزه ای اظهار داشت: در کل دنیا موی تای را با IFMA می شناسند؛ چرا که مورد تایید کمیته بین المللی المپیک IOC است و در تمام بازی های معتبر شرکت دارد. امروزه همه کشورها در موی تای از ساختاری منسجم و یکپارچه به نام فدراسیون برخوردار هستند. حتی کشورهای آفریقایی هم صاحب فدراسیون موی تای هستند و قرار است به زودی مسابقات قاره ای خود را برگزار کنند‌. آن وقت اینجا با دو شقه کردن موی تای و ایجاد تشکیلات بومی، به راحتی قوانین صریح بین المللی ورزش را نادیده می گیرند.

انجدانی ادامه داد: مایه تعجب است وقتی روی یک فستیوال کم اهمیت، اسم مسابقه جهانی می گذارند و کسی هم به آنها خرد نمی گیرد. دوستان خود را زیرمجموعه یک فدراسیون دولتی می دانند و مدام وعده جذب اسپانسر می دهند، آن وقت موقع اعزام که می رسد، مبالغ زیادی از هر ورزشکار پول دریافت می کنند. کدام رخداد جهانی را سراغ دارید که سه هموطن در یک وزن حاضر باشند؟!

سرمربی تیم بزرگسالان موی تای IFMA سپس تصریح کرد: آقایان به بهانه برخورداری از مجوز شورای برون مرزی، درصدد گل و بلبل نشان دادن اوضاع و مهم جلوه دادن اعزام های خود هستند‌. اولا اینکه آدرس غلط به وزارتخانه دادن هنر نیست. ثانیا اگر ملاک و معیار صرفا اخذ مجوز شورای برون مرزی بود، پس چرا تا کنون امکان شرکت در یک رویداد رسمی و مورد تایید IFMA را پیدا نکرده اند؟! آن هم از کامبت گیمز ریاض که در نهایت با اعزام ورزشکار عضو ایفمای ایران و کسب مدال طلا توسط وی همراه بود. همه هم شاهد بودند که آقایان با چه عنوان و سمتی عازم ریاض شدند و کل دستاوردشان هم گرفتن چند عکس یادگاری با دبیرکل IFMA بود. حتما این را هم می خواهند کتمان کنند؟

انجدانی که سابقه هدایت تیم های ملی موی تای در ادوار مختلف را در کارنامه خود دارد در بخش دیگر صحبتهای خود عنوان کرد: آقایان صریح و شفاف بگویند که به جز چند انتصاب نمایشی، جمع کردن سیاهی لشکر، اعزام به یک فستیوال، چند مسابقه داخلی بدون فایده و صدور کلی احکام خان و مربیگری و داوری، چه گلی بر سر ورزش کشور زده اند؟! تا کنون در کدام مسابقه جهانی و معتبر توانسته اند شرکت و شاخص مدال آوری ورزش ایران را ارتقاء ببخشند؟ از موی تای فقط اسمش را یدک می کشند؛ اما در عمل هیچ بازدهی و خروجی تاکنون برای ورزش کشور نداشته اند. شناسنامه های موی تای به خوبی به این نکته واقفند که دوران طلایی این ورزش متعلق به جواد نصیری است و اکنون نیز به هیچ قیمتی حاضر نیستند از همکاری با این مجموعه شانه خالی کنند.

دبیر کمیته فنی موی تای IFMA خاطرنشان کرد: در این مدت همه مدل سنگ اندازی را در مسیر فعالیت این رشته در کشور شاهد بوده ایم. آقایان حتی از تخته کردن درب باشگاهها و خانه نشین کردن مربیان هم مضایقه نکردند. معتقدم فدراسیون باید پاسخگو باشد که پافشاری برای انتقال و زیر نظر گرفتن رشته‌ای که توانایی مستقل شدن را دارد، ثمره اش چه بوده و از این انتقال آیا به اهداف خود رسیده است؟

وی یادآور شد: چه به مزاج آقایان خوش بیاید و چه نیاید باید بپذیرند که در مورد موی تای تنها رویدادهای رسمی IFMA است که از اعتبار و اهمیت در بعد بین المللی برخوردار است و مسابقات سایر سازمان ها در حد همان فستیوال و جشنواره است. قهرمانان باید به این نکته توجه داشته باشند.

انجدانی در پایان تاکید کرد: حالا که کیومرث هاشمی به عنوان یک مدیر ورزشی کارکشته، سکان هدایت وزارتخانه کلیدی ورزش و جوانان را به دست گرفته، از او انتظار می رود که موی تای را در اولویت قرار دهد و رشته‌ای را که با داشتن مخاطبان زیاد بخصوص از نسل جوان قابلیت‌های بالایی در بعد بین الملل و کسب موفقیت در مسابقات مهم دارد، سر و سامان ببخشد. مطمئنا این ورزش با درایت نماینده انحصاری خود و کمک همه دلسوزان واقعی موی تای قادر خواهد بود برای ورزش این مرز و بوم مثمر ثمر بوده و پرچم پرافتخار میهن مان را در میادین مهم به اهتزاز درآورد‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز