خبرگزاری کار ایران

گفتگو با یک مادر قهرمان به بهانه روز مادر؛

جاور: برای المپیک برنامه‌های زیادی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۴۹

قهرمان قایقرانی ایران مادر بودن و قهرمان ورزشی بودن را با هم در تناقض نمی‌بیند و عقیده دارد می‌شود هر دو مسئولیت را به خوبی انجام داد.

به گزارش ایلنا، مهسا جاور یک نفره از قایقرانی خداحافظی کرد و دونفره برگشت. با تولد دخترش برای مدتی پاروهایش را زمین گذاشت اما قوی‌تر از قبل قایقش را به آب انداخت.

کمتر کسی روی بازگشت او حساب باز می‌کرد اما شاید هیچ‌کس نمی‌دانست که او این بار در این مسیر تنها نیست و با یک یار کمکی به نام مینل به آب زده است، دخترکی که با تولدش، نه تنها دنیای مادرانه که انگیزه‌ای مضاعف را به مادر قهرمانش هدیه داد.

برخلاف عده‌ای که مادر بودن را عاملی برای فراموشی خود و رویاهایشان می‌دانند، مهسا جاور‌ها معنای درست مادر بودن را یک تنه ادا کردند و به خوبی نشان دادند که می‌شود مادر بود و تا هر جایی که خواست اوج گرفت.

به بهانه روز مادر با مهسا جاور ملی‌پوش روئینگ و البته مادر مینل کوچولو صحبتی داشتیم.

 

 مادر بودن چه حسی دارد؟

 دنیای مادرانه دنیای بزرگی است و حسش هم غیرقابل توصیف. وقتی پا به این دنیا می‌گذاری تازه معنی از خودگذشتگی را می‌فهمی و مادرها را درک می‌کنی.

سخت است همزمان با ورزش قهرمانی مادر باشی اما دخترم مینل بزرگ‌ترین انگیزه من برای ادامه دادن به مسیر قهرمانی بود.

 حضور مینل چقدر در پشت سر گذاشتن روزهای سخت زندگی شخصی‌ات مؤثر بود؟

واقعاً روزهای سختی را پشت سرگذاشتم. بعضی شب‌ها به این فکر می‌کردم که شاید صبحی در کار نباشد اما حس مادرانه خیلی به من کمک کرد تا دوام بیاورم و قوی‌تر از روز قبل شاهد طلوع خورشید باشم.

 مادر شدن با خودش محدودیت می‌آورد؟

اینکه بگوییم مادر بودن محدودیتی ندارد، شعار است. مادر شدن تو را با مسئولیت‌های بزرگی مواجه می‌کند و باعث می‌شود تا از خیلی چیزها به خاطر فرزندت بگذری اما این محدودیت به این شکل نیست که نتوانی هدف‌هایت را دنبال کنی. اینکه کسی به خاطر مادرشدن از هدف‌هایش دست بکشد، قطعاً تنبلی و توجیه خودش است. البته که داشتن پشتوانه قوی هم در این مسیر مؤثر است. در رابطه با خودم می‌توانم بگویم که بدون حضور پدر و مادرم نمی‌توانستم اینقدر قوی برگردم و به وظیفه مادری و ورزش قهرمانی‌ام به صورت همزمان برسم.

 چه شد که بعد از بازی‌های آسیایی با نوروزی تصمیم به ادامه همکاری در قایق 2 نفره گرفتید؟

 بعد از بازی‌های آسیایی با زینب نوروزی تصمیم گرفتیم حتی بهتر از بازی‌های آسیایی به مسیرمان در قایق 2 نفره ادامه دهیم. خدا را شکر از رکوردمان در اولین تست تیم ملی راضی هستیم و شرایط بدنی خوبی داریم. با همین فرمان ادامه می‌دهیم تا با بهترین جایگاه بتوانیم برای اولین بار در قایق 2 نفره سهمیه المپیک بگیریم.

  گرفتن سهمیه در قایق 2 نفره آن هم برای اولین بار را چقدر شدنی می‌دانید؟

 در قایق 2 نفره برخلاف قایق تک‌نفره، فقط 2 قایق اول سهمیه المپیک می‌گیرند. من و نوروزی با نتیجه‌ای که در بازی‌های آسیایی رقم زدیم تصمیم گرفتیم تا دوباره به یکدیگر اعتماد کنیم و حالا با توجه به رکوردهایمان می‌توانیم جزو 2 قایق اول آسیا قرار بگیریم. رقابت اصلی ما همیشه با چین بوده و با توجه به غیبت این تیم در مسابقات انتخابی المپیک تلاش می‌کنیم تا با طلا سهمیه را بگیریم.

 برای المپیک چه برنامه‌ای دارید؟

یکی دو ماه بعد از مسابقات انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا را در پیش داریم. به شرط گرفتن سهمیه سعی می‌کنیم جایگاهی در شأن قایقرانی و پرچم ایران رقم بزنیم.

 ملی پوشان قایق 2 نفره سبک وزن گلایه‌هایی داشتند مبنی بر اینکه قایق این تیم را در بازی‌های آسیایی به شما دادند، این ماجرا صحت دارد؟

 اصلاً چنین چیزی نبوده است و همین که الان قایق ما بعد از بازی‌های آسیایی به کار خود ادامه داده و در مسیر مانده است خود نشان دهنده همه چیز است.

قایق‌های دیگر حتی در رکوردگیری کنار ما تست ندادند، از طرفی همه می‌دانیم که بهترین و سریع‌ترین قایق ما بودیم.

فدراسیون از قبل قایق‌های مشابه برای دو تیم سفارش داده بود و هیچ تبعیضی وجود نداشت.

روز مسابقه هر کسی در بهترین شرایط خودش بود و فکر می‌کنم نتایج خود گویای همه چیز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز