خبرگزاری کار ایران

بیرانوند بدون مرتضی کلین شیت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۴۴۱

مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که در جریان بازی تیم ملی کشورمان با قطر رباط صلیبی ‌اش پاره شد، در ادامه فصل نتوانست پرسپولیس را همراهی کند تا این‌گونه خط دفاع پرسپولیس با مشکل مواجه شود و علیرضا بیرانوند برای کلین شیت کردن با چالشی جدید روبرو شده باشد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس فصل بیست و سوم را در حالی شروع کرد که مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی و وحدت هنانوف را برای استفاده در پست دفاع وسط در اختیار داشت و دست سرمربی سرخپوشان برای چینش خط دفاعی، باز بود.

 

پرسپولیس در 5 بازی ابتدایی لیگ از زوج مرتضی پورعلی گنجی و محمدحسین کنعانی در قلب خط دفاع استفاده کرد که عملکرد  فوق العاده ای را در فاز دفاعی به نمایش گذاشتند و از 5 بازی، آمار 4 کلین شیت و فقط 1 گل خورده را ثبت کردند. اما پورعلی گنجی پس از مصدومیت و سپس عمل جراحی و پیگیری روند درمانی، از همراهی پرسپولیس در ادامه فصل باز ماند که عواقب خوبی برای پرسپولیس و دروازه بان این تیم نداشت.

 

سرمربی سرخ‌ها پس از مصدومیت مدافع ملی‌پوش خود، در 10 بازی باقیمانده تا پایان نیم فصل، از زوج های دفاعی فرجی و گولسیانی، کنعانی و گولسیانی، کنعانی و فرجی استفاده کرد که ماحصل این 10 بازی فقط 3 کلین شیت و دریافت 9 گل برای دروازه بان سرخ ها بود به گونه ای که خط دفاع پرسپولیس که پیش از این نقطه قوت این تیم در مقابل رقبا بود، حال به پاشنه‌آشیل آن‌ها تبدیل شده و به راحتی گل دریافت می‌کند.

 

حال با بررسی این آمار به نظر می‌رسد کلین شیت های بیرانوند در 5 بازی ابتدایی لیگ، زیر سایه درخشش فنی پورعلی گنجی رخ داده که پس از مصدومیت وی و عدم حضور او در ترکیب، دیگر نتوانست مثل قبل به درخشش خود در قفس توری پرسپولیس ادامه دهد و در جدول کلین شیت در رده سوم جای بگیرد.

 

گرچه وابستگی یک تیم به بازیکن پیامدهای خوبی را در پی نخواهد داشت اما اگر پورعلی گنجی بواسطه مصدومیت از ترکیب پرسپولیس خارج نمی‌شد، قطعا در این فصل پرسپولیس عملکرد بهتری را در دفاع به نمایش می‌گذاشت و امتیازهای کمتری را نیز از دست میداد.

 

حال از آن‌جایی که "گل نخوردن" لازمه قهرمانی برای هر تیمی است باید دید که پرسپولیس برای نیم فصل دوم چه تدابیری را برای فاز دفاعی خود خواهد داشت؟ با توجه به اینکه هنوز ماجرای استعفای یحیی سرانجامی نداشته و وضعیت نیمکت سرخ‌ها در ادامه فصل هنوز مشخص نیست و امکان تغییر نفرات در هر پستی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز