خبرگزاری کار ایران

حسن محمدلو: ادامه همکاری با فدراسیون بوکس میسر نبود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۴۲۲

نماینده انجمن جهانی و آسیایی بوکس WBA در ایران از قطع همکاری با فدراسیون بوکس صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ حسن محمدلو، نماینده انجمن جهانی و آسیایی بوکس WBA در ایران در خصوص قطع همکاری با فدراسیون بوکس گفت: از آنجا که انجمن بوکس حرفه ای و نیمه حرفه ای ایران، انجمنی ملی و دارای ساختار مستقل بوده و همچنین عضو رسمی نهادهای بین المللی این رشته محسوب می شود، لذا با توجه به ماهیت سازمان‌های حرفه ای در سطح دنیا،  امکان همکاری این نهادها با فدراسیون های بوکس آماتوری کشورها فراهم نیست.

وی افزود:  از آنجا که در اساسنامه IBA  به صراحت بیان شده که فدراسیون های آماتوری تحت پوشش، مجاز به فعالیت در بخش‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای نبوده و تخطی از این امر منجر به تعلیق آنها خواهد شد، به همین خاطر امکان فعالیت انجمن با فدراسیون بوکس آماتوری کشور وجود ندارد. حتی خود فدراسیون بوکس نیز  در پاسخ به استعلام وزارت ورزش و جوانان، صراحتا این موضوع را تایید و بر آن صحه گذاشته است.

محمدلو ادامه داد:  در صورت نادیده گرفتن قوانین بین المللی و همکاری انجمن با فدراسیون آماتور کشور، این تعلیق ممکن است رخ دهد. از همین رو و با توجه به اینکه انجمن بوکس حرفه ای و نیمه حرفه ای  ایران  پس از اخذ مجوزهای لازم و تایید اداره حقوقی وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی به عنوان یک موسسه مستقل و قانونی در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است، فعالیت های خود را در چهار چوب اساسنامه ای خود ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگر صحبتهای خود عنوان کرد: نظر به جایگاه خود در فدراسیون جهانی بوکس، فعالیت های این انجمن براساس اساسنامه و پروتکل های  سازمانهای جهانی برنامه ریزی و اجرا می گردد و در صورتی که فدراسیون بوکس آماتوری و یا هر نهاد حقیقی و حقوقی دیگری قصد ایجاد تشکیلات موازی را داشته باشند، ما ناچار می شویم علاوه بر پیگیری جدی و قانونی، موارد را به اطلاع نهادها و سازمان‌های جهانی برسانیم که این موضوع اصلا به صلاح کشور نیست.

محمدلو خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی به دلیل عدم توجه و آگاهی از قوانین و آیین نامه های بین المللی  به دنبال کارشکنی در مسیر فعالیت انجمن بوکس حرفه ای و نیمه حرفه ایران هستند. باید عنوان کنم که این قبیل سنگ اندازی ها تاثیری بر فعالیت‌های ما  نداشته و بالعکس باعث می‌شود تا پرقدرت تر از قبل اهداف خود را دنبال کنیم.

نایب رییس فدراسیون جهانی بوکس GBF تاکید کرد: همانطور که در بند ۷  اسناد چشم انداز و سند تحول مردمی در حوزه ورزش  به صراحت بر اهمیت اخذ کرسی های بین المللی تاکید شده است، لذا این انجمن با سرمایه گذاری خصوصی و بدون هیچگونه حمایت مادی و معنوی در این مسیر تلاش کرده و تاکنون موفق به تصاحب ۲ کرسی بین المللی برای ایران شده است. با این وجود رواست که با تضییع حقوق عامه و بداخلاقی مواجه شود؟

محمدلو در پایان یادآور شد: خواسته ما از وزیر محترم ورزش و جوانان این است که با توجه به ماهیت مستقل این انجمن، حمایت های  لازم را از تنها نهاد معتبر در رشته بوکس حرفه‌ای و نیمه حرفه ای در ایران و منطقه به عمل آورده تا ورزشکاران این انجمن که تعدادشان هم کم نیست، بتوانند فارغ از هر گونه دغدغه، به دانش افزایی و مهارت حرفه‌ای خود ادامه داده و به یاری خداوند بتوانند در میادین معتبر برون مرزی برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز