خبرگزاری کار ایران

ایران - فلسطین: پیش به سوی رویای بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۲۱۱

تیم ملی ایران در اولین گام خود برای دستیابی به قهرمانی آسیا را با عبور از فلسطین باید پشت سر بگذارد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی امشب در اولین بازی جام ملت‌های آسیا با فلسطین روبه‌رو می‌شود و همه آمار حکایت از شانس بالای پیروزی شاگردان قلعه‌نویی دارد. این سومین حضور فلسطین در جام ملت‌های آسیا بعد از سال‌های 2015 و 2019 است و آنها هنوز هیچ بردی را تجربه نکرده‌اند (4 شکست و 2 تساوی). از طرف دیگر ایران هم در 20 بازی آخرش در مراحل گروهی جام ملت‌ها شکستی نداشته و در این مدت 75 درصد بازی‌های  این مرحله (15 برد، 5 تساوی) را برده است. آخرین باخت ایران در مرحله گروهی به شکست دو بر یک مقابل عراق در سال 1996 برمی‌گردد و در 28 سال گذشته بازی‌های این مرحله بندرت توانسته برای تیم ملی دردسرساز شود.

ایران به عنوان یکی از سه مدعی قهرمانی وارد قطر شده و با برد در بازی امشب می‌خواهد پاسخ این انتظارات بالا را بدهد. سه امتیاز و یک نمایش خوب می‌تواند مسیر صعود را هموار کند و فشار را از روی بازیکنان بردارد. تیم ملی با قلعه‌نویی در 13 بازی متوالی بدون شکست بوده و با حضور طارمی و آزمون آماده در خط حمله به بردهای پرگلی رسیده. فلسطین در بازی امشب تلاش خواهد کرد که با فوتبال دفاعی و تخریبی به دنبال حداقل امتیاز باشد، ولی بعید است که آنها بتوانند در برابر توان تهاجمی ایران مقاومت کنند.

حریف امشب تیم ملی در 8 بازی اخیرش نتوانسته به بردی برسد و جنگ غزه هم برنامه‌های آماده‌سازی این تیم را مختل کرده است. آخرین برد فلسطین به برتری دو بر یک مقابل بحرین در فروردین امسال برمی‌گردد. آنها در دو بازی مرحله مقدماتی جام جهانی به ترتیب مقابل لبنان به تساوی رسیدند و مقابل استرالیا با یک گل شکست خوردند. دو بازی دوستانه روزهای گذشته فلسطین هم با شکست یک بر صفر مقابل ازبکستان و تساوی بدون گل مقابل عربستان به پایان رسید. البته مانچینی، سرمربی عربستان در این بازی تدارکاتی از ترکیب اصلی‌اش استفاده نکرد.

قلعه‌نویی در ماه‌های گذشته توانسته تقریباً به ترکیب اصلی‌اش برسد، ولی به دلیل رقابت شدید در تمام پست‌ها ممکن است شاهد جابه‌جایی‌هایی باشیم. بیرانوند قطعاً دروازه‌بان تیم ملی خواهد بود. زوج خط دفاع از بین کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده و حسینی انتخاب می‌شود. رضاییان آماده بازی شده، ولی ممکن است قلعه‌نویی نخواهد ریسک کند و از محرمی یا یوسفی استفاده کند. در دفاع چپ حاج‌صفی نسبت به میلاد محمدی شانس بیشتری برای بازی دارد. عزت‌اللهی و قدوس به عنوان زوج خط میانی به هماهنگی نسبتاً خوبی رسیده‌اند و در سمت راست احتمالاً جهانبخش بازی خواهد کرد، ولی رقابت برای بازی در هافبک چپ بین محبی و قایدی است. طارمی و آزمون انتخاب‌های اصلی خط حمله هستند، ولی ممکن است قلعه‌نویی به مهاجم رم به خاطر خستگی استراحت بدهد.

ساعت 18 امروز در دیگر بازی گروه C امارات با هنگ‌کنگ روبه‌رو می‌شود و انتظار می‌رود که مشکل زیادی برای رسیدن به سه امتیاز نداشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز