خبرگزاری کار ایران

قوی سپید انزلی، ققنوس از خاکستر بلندشده‌ی لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۲۲۸

فصل گذشته لیگ برتر یعنی بیست و سومین دوره این رقابت‌ها، میهمان نام‌آشنایی داشت که حضورش در این رقابت‌ها می‌توانست حسابی لیگ برتر را شلوغ کند.

به گزارش ایلنا، ملوان با هواداران پرشور خود، پس از مدت‌ها غیبت در این رقابت‌ها بالاخره دوباره به لیگ برتر برگشته بود و هواداران این تیم منتظر بودند تا دوباره نمایش خوب تیم‌شان را ببیند تا حسابی برایش سنگ تمام بگذارند.

ملوان در حالی با قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال پا به این میدان گذاشت که انتظار می‌رفت بتواند نتایج خوبی هم کسب کند، اما آنطور که هوادارانش انتظار داشتند، ملوان نتوانست عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد. بیست و دومین دوره لیگ برتر را ملوان با کسب 27 امتیاز از مجموع 30 بازی به پایان رساند و در نهایت در رده دوازدهم قرار گرفت و البته در طول این رقابت‌ها، همچنان سایه سنگین سقوط مجدد را نیز حس می‌کرد که این اتفاق رخ نداد و ملوان برای دوره بعدی هم ماندگار شد.

قبل شروع بازی‌های بیست و سومین دوره لیگ برتر، ملوان تغییراتی روی نیمکت داد و مهدی تارتار و همراهانش را جایگزین مازیار زارع و همراهانش کرد. زارع با وجود اینکه توانسته بود ملوان را پس از سال‌ها به لیگ برتر بیاورد، در این رقابت‌ها با ناکامی مواجه شد و ملوان با خوش شانسی در این رقابت‌ها ماند. شروع کار ملوان با مهدی تارتار متفاوت بود.

این تیم در اولین بازی به مصاف ذوب‌آهن رفت و در برابر تیم فصل قبل تارتار با شکست روبه‌رو شد تا نگرانی هواداران ملوان همچنان در این رقابت‌ها نیز ادامه داشته باشد. ملوان در هفته دوم باید روبه‌روی یک مدعی صف‌آرایی می‌کرد که این بازی یعنی دیدار ملوان و استقلال هم با شکست شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید.

دیگر تقریباً هواداران این تیم کم کم از قوی سپید ناامید می‌شدند که در هفته سوم رقابت‌ها ملوان توانست با یک بازی بسیار خوب، در خانه خودش 4 گل به فولاد بزند و 3 امتیاز را کسب کند. با این برد امیدها زنده شد و آواز خوش قوی سپید به گوش هواداران رسید. ملوان با انگیزه در هفته چهارم یک امتیاز از گل‌گهر سیرجان گرفت. ملوانی‌ها در هفته پنجم حسابی پیکان سواری کردند و با زدن 2 گل این تیم را شکست داده و سه امتیاز دیگر گرفتند. هفته ششم هم برای ملوان امتیاز داشت و ملوانی‌ها یک امتیاز را از جنوب مقابل صنعت نفت صید کردند. هفته هفتم رقابت‌ها ملوان میزبان دربی شمال بود و در یک بازی حساس مقابل نساجی مازندران به پیروزی روحیه‌بخشی دست پیدا کرد.

صدای خوش قوی سپید همچنان به گوش می‌رسید که در هفته هشتم ملوان روبه‌روی مدعی قهرمانی قرار گرفت و در آزادی مقابل پرسپولیس، صاحب امتیاز شد تا بیش از گذشته انرژی بگیرد. هفته نهم رقابت‌ها ملوان با روحیه خوبی که داشت در اصفهان به مصاف سپاهان قدرتمند و مدعی رفت و در بازی عجیبی توانست سپاهان مدعی را با 3 گل از پیش رو بردارد. انگار دیگر انزلی‌چی‌ها مهار نشدنی شده بودند، چرا که آنها بعد از شکست سپاهان صدرنشین، توانستند در هفته دهم هم امتیاز کسب کنند. هفته یازدهم هم برای ملوان سه امتیاز داشت و شاگردان تارتار با قدرت هوادار را از پیش رو برداشتند. هفته دوازدهم برای ملوان با شکست سپری شد، اما آنها در هفته سیزدهم جبران کردند و در رویارویی با مس رفسنجان این تیم را گلباران کردند و آنها را با 4 گل شکست دادند.

ملوان در هفته چهاردهم باز هم امتیاز گرفت و مقابل تراکتور قدرتمند به پیروزی رسید. هفته آخر برای ملوان هم با امتیاز سپری شد تا آواز خوش قوی سپید حسابی گوش هواداران ملوان را نوازش دهد. ملوان بعد از سال‌‌ها بهترین نتایج را در این نیم‌فصل کسب کرد و حالا با کسب 24 امتیاز از 15 بازی، ضمن قرار گرفتن در جایگاه ششم جدول، تقریباً به اندازه تمام بازی‌های فصل گذشته امتیاز کسب کرده.

این شرایط باعث شد تا ملوان متفاوت از 10 سال گذشته باشد. این تیم حالا با این وضعیت به نظر می‌رسد نه تنها در نیم‌فصل دوم هم بتواند نتایج خوبی کسب کند، بلکه حتی زیربنای خوبی برای فصول آینده این تیم باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز