خبرگزاری کار ایران

حمله کاپیتان اسبق پرسپولیس: انتخاب اوسمار مسخره است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۲۱۲

حمید علی عسگری به جمع منتقدان انتخاب مربی برزیلی توسط مدیران این تیم اضافه شد.

به گزارش ایلنا، حمید علی عسگری، پیشکسوت پرسپولیس عقیده دارد انتخاب مناسبی برای نیمکت این تیم صورت نگرفته است. 

 

 فکر می‌کنید بهترین گزینه مربیگری برای پرسپولیس چه گزینه‌ای بود؟

بدون شک در حال حاضر بهترین مربی برای پرسپولیس شخص برانکو بود. چه بسا که اگر در حال حاضر برانکو را هم می‌آوردند قادر نبود در کوتاه مدت در پرسپولیس موفق شود و دو سال زمان می‌برد تا بتواند افکارش را در تیم جا بیندازد و بفهمد در اینجا چه خبر است و به قولی پوستش در اینجا کلفت شود.

در بین مربیان ایرانی فکر می‌کنی چه نفراتی برای مربیگری پرسپولیس مفید بودند؟

به نظرم گزینه‌هایی مانند مهدی‌کیا و هاشمیان گزینه‌هایی بودند که به درد پرسپولیس می‌خوردند. در این بین حسین عبدی هم گزینه خوبی بود و تفاوتش با دو مربی قبلی در این بود که تجربه مربیگری در تیم بزرگسالان پرسپولیس را هم داشت. با این وجود این یک حقیقت است هر مربی از جمع این نفرات می‌خواست جای یحیی بنشیند ریسک خیلی بالایی داشت. به همین دلیل بود که در حال حاضر وقتی به ریسک بالای جایگزین یحیی فکر می‌کردم به این نتیجه می‌رسیدم که برانکو بهترین مربی در کره زمین برای پرسپولیس بود. به همین دلیل حالا که ایشان نیامده  قضیه خیلی سخت خواهد شد.  چون توقع از این تیم خیلی بالاست و همین مسأله کار را برای مربی جدید سخت می‌سازد.

در رابطه با اوسمار که به عنوان سرمربیگری پرسپولیس رسیده چه نظری دارید؟

همه می‌دانند که اوسمار به عنوان مربی موقت در پرسپولیس کار می‌کرد. به همین دلیل این مسأله واقعاً مضحک است که ما بعد از برداشتن یحیی بخواهیم دستیار او را سرمربی کنیم. هر چند این احتمال هم وجود دارد که شاید در درصدی پایین این مربی نتیجه بگیرد که برای ایشان در هر صورت مسأله‌ای دو سر برد است.

قضیه انتخاب سرمربی خیلی طولانی شد. به شکلی که به نظر می‌رسد پرسپولیس به شکل بدی زمان را از دست داد.

به نظرم حالا که برانکو  نیامده و اوسمار را سرمربی کرده‌اند، باید زودتر وارد نقل و انتقالات شوند و بعد از عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر مهره‌های دیگری را جذب کنند تا سرمربی جدید بهانه‌ای نداشته باشد.

با تغییر و تحولاتی که برای پرسپولیس رخ داده تکرار قهرمانی برای پرسپولیس شدنی است!

به هر حال از دست دادن یحیی ضربه محکمی برای پرسپولیس بود و شانس موفقیت پرسپولیس را کمتر ساخت. آن هم به خاطر سوءمدیریت و دلایل کاملاً غیرفنی و برنامه‌ریزی شده که کاملاً علیه سرمربی قبلی بود و ایشان را مجبور به استعفا ساخت. یحیی مربی بسیار کاربلدی بود که در طول زمان حضورش بیشترین جام‌ها را برای پرسپولیس به ارمغان آورد و به نظرم یحیی رفت و خودش را فدای پرسپولیس کرد تا به تیم پرسپولیس امکانات بدهند و اجازه خرید بازیکن هم برای تیم صادر شود که می‌بینیم این کارها همگی در حال انجام است. از اردو بگیرید که زمان یحیی عملی نشد تا گرفتن بازیکن و بسیاری از مشکلات دیگر و بدون یحیی به نظر می‌رسد همه چیز برای تیم گل و بلبل شده است.

برای یارگیری چه بازیکنانی را باز هم برای حضور در پرسپولیس ضروری می‌دانید؟

اسکلت و پایه تیم حفظ شده به همین دلیل من خیلی امیدوارم اما حتماً باید به جای سرلک یک هافبک کلیدی جذب شود ضمن اینکه عمری هم در حد خودش بازیکنی مفید بود. به همین دلیل برای اینکه پرسپولیس در کورس قهرمانی بماند باید جای این دو بازیکن هم بازیکنان خوبی بگیرد.

با وحید امیری در کلاس درجه Bمربیگری شرکت کردی؟

من و وحید و ربیع‌خواه به همراه بخشی دیگر از بازیکنان قدیمی در کلاس مربیگری شرکت کردیم تا این بار در لباس مربیگری به فوتبال برگردیم. در سن 30 سالگی مجبور شدم فوتبال را کنار بگذارم در حالی که برانکو مرا می‌خواست اما رفتم چون شرایط را مناسب ندیدم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز