خبرگزاری کار ایران

برنامه ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2026 مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۲۴۲

فیفا اسامی ورزشگاه‌های میزبان برگزاری مسابقات جام جهانی 2026 را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، جام جهانی 2026 برای اولین بار با حضور 48 تیم و با میزبانی سه کشور برگزار خواهد شد. آمریکا، مکزیک و کانادا سه کشوری هستند که توانستند نظر شرکای فیفا و فدراسیون‌های عضو برای گرفتن امتیاز میزبانی را جلب کنند.

در حالی که برنامه تقویمی جام جهانی پیش از این اعلام شده بود، یکشنبه شب جانی اینفانتینو در حضور کافو و چند ستاره دیگر و همچنین رئیس کنفدراسیون آمریکای شمالی، محل میزبانی در 16 شهر مختلف این سه کشور را هم اعلام کرد.

به این ترتیب دیدار فینال در استادیوم مت لایف نیویورک برگزار خواهد شد و دیدار افتتاحیه به میزبانی استادیوم آزتک مکزیکو سیتی انجام می‌شود.

بر اساس تقویم اعلامی، فیفا محل برگزاری جام جهانی را به سه قسمت غربی، مرکزی و شرقی تقسیم کرده و حتی الامکان بازی‌ها به صورت جزایر جداگانه برگزار می‌شود تا بازیکنان کمترین میزان سفر طولانی را تجربه کنند.

البته در این بین تیم‌های سرگروه شانس بهتری برای حداقل تعداد سفر را خواهند داشت و تیم‌های دوم صعودکننده نیز شرایط معمولی را تجربه خواهند کرد و بیشترین سفر در مرحله حذفی برای تیم‌هایی خواهد بود که به عنوان تیم سوم صعود می‌کنند.

اگرچه آمریکا و مکزیک کار اصلی میزبانی را برعهده خواهند داشت اما 10 بازی نیز در کانادا برگزار می‌شود که در دو شهر ونکوور و تورنتو خواهد بود.

از ایالات متحده 11 شهر مختلف انتخاب شده که به ترتیب از این شهرها خواهد بود: نیویورک، دالاس، کانزاس، هوستون، آتلانتا، لس آنجلس، فیلادلفیا، سیاتل، سن فرانسیسکو، بوستون و میامی.

برنامه میزبانی شهرهای مختلف را ببینید:

فینال: استادیوم مت لایف (نیویورک - 82500)

نیمه نهایی: هارد راک (میامی - 64767)، مرسدس بنز (آتلانتا - 71000)

یک چهارم نهایی: آروهد (کانزاس - 76416)، ژیلت (بوستون - 65878)، سوفی (لس آنجلس - 70240) و هارد راک

یک هشتم نهایی: لینکلن فایننشال فیلد (فیلادلفیا - 69796)، ان آر جی استادیوم (هیوستون - 72220)، آزتک (مکزیکو سیتی - 87523)، لومن فیلد (سیاتل - 69000)، بی سی پلس (ونکوور - 54500)، ای تی (دالاس - 80000)، مرسدس بنز و مت لایف

یک شانزدهم نهایی: استادیوم BBVA (گوادالوپ - 53500)، لوی (سانفرانسیسکو - 68500)، BMO فیلد (تورنتو - 30000)، سوفی، ژیلت، ان آر جی، مت لایف، ای تی، آزتک، مرسدس بنز، لومن، بی سی، هارد راک، ارو هد

همچنین از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به صورت متمرکز در ایالات متحده برگزار خواهد شد و 8 بازی پایانی این رقابت‌ها در این کشور به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز