خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی: وقتی توپ به تیر دروازه می‌خورد مربی مقصر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۶۳۵

پیشکسوت فوتبال به دفاع از سرمربی تیم ملی در جام ملت‌ها پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، ناصر ابراهیمی با اشاره باخت تیم ملی در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا مقابل قطر گفت: واقعا نمی دانم اسمش چه بگذاریم؟ بدشانسی یا هر چیز دیگری که ۴۴ سال است که فوتبال ما با آن درگیر است. اینکه دقیقا پای فینال به هر دلیلی نمی توانیم موفق عمل کنیم. دیدید در بازی با قطر در ۲۰ دقیقه آخر چقدر روی دروازه آنها حمله کردیم و حتی توپ مان دقیقه ۹۰ به تیر دروازه خورد. زمان من هم در سنگاپور مشابه همین مساله اتفاق افتاد. زمان مرحوم دهداری هم بود. زمان سرمربیگری علی پوروین هم که من خودم هم جزو کادرفنی بود مانند همین موضوع اتفاق افتاد. یعنی در ۴۴ سال گذشته در حین شایستگی و در حین اینکه سرتر بودیم بازی را واگذار کردیم. 

وی افزود: وقتی ۴۴ سال در حین اینکه شایسته هستید به فینال صعود نمی کنید دیگر بدشانسی نیست. من نمی دانم اسمش را چه بگذارم. شاید خدا نمی خواهد. زمان خود من دوتا بازی را با بدشانسی باختیم در یکی از بازی ها تا دقیقه ۸۸ یک برصفر پیش بودیم که شاهین بیانی دروازه خودمان را باز کرد تا بازی مساوی شود و به ضربات برود و در پنالتی ها شکست خوردیم. دقیقا در دو بازی عربستان و کویت این اتفاق برای من افتاد. حتی در جام ملت های مالزی ۲۰۰۷ زمان قلعه نویی در ضربات پنالتی باختیم. فوتبال همین است. واقعا قضیه چیست که ۴۴ سال است نتوانتسیم به فینال جام ملتها برویم. 

او ادامه داد: این نرفتن به فینال جام ملتها به سر من آمد. به سر مرحوم پورحیدری و دهداری آمد. بر سر قلعه نویی و حتی کیروش در دوره قبل آمد. یک جای قضیه گویی مساله ای وجود دارد شانس یا خواست خدا، من خودم هم مانده ام. در همین جام ملتها ما سرتر از قطر بودیم. 

این پیشکسوت فوتبال کشورمان با حمایت از امیر قلعه نویی تاکید کرد: اصلا نمی شود به قلعه نویی ایراد گرفت. ۴۴ سال است این همه مربی که اسم آوردم نتوانستند در صعود به فینال جام ملتها موفق باشند. این دوره هم بچه ها همگی با تجربه بودندو از زمان کیروش در تیم ملی بازی می کردند. الان حتی نمی توان به هیچ وجه ایراد به ارنج قلعه نویی گرفت. چراکه با همین ارنج خوب کار کرده بود. البته مسایل پیرامون فنی نکاتی بود که باید خود کادرفنی در جای خود آنها را آنالیز کند. به نظر من امید ابراهیمی می توانست در ارنج نباشد. در کل قلعه نویی بسیار خوب کار کرد. 

ابراهیمی درباره اعلام رسمی فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با امیرقلعه نویی تا جام جهانی تاکید کرد: قلعه نویی صددر صد باید بماند. نباید همه چیز به گردن سرمربی انداخت. وقتی در ۲-۳ بازی موفق بودیم اصلا نام سرمربی مطرح نبود اما وقتی فقط یک باخت به دست می آید تقصیر مربی است. وقتی حریف اتوبوسی دفاع می کرد حالا تقصیر مربی است که توپ به تیر می خورد و گل نمی شود؟ شدیم مثل عرب ها با یک شکست می خواهیم مربی را عوض کنیم. نه عزیزم قلعه نویی باید تا جام جهانی باشد تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهد. روی نفرات کار کند. اگر قرار بود با تعویض مربی شرایط یک تیم خوب شود الان شرایط باشگاه های ما این نبود. من به هیچ وجه قبول ندارم قلعه نویی برود بلکه باید ۴-۵ سال دیگر باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز