خبرگزاری کار ایران

درویش:‌ ۵۰۰ میلیارد بدهی پرداخت کردم/ گل‌محمدی هر بازیکنی خواست جذب کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۲۹۹

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: از روزی که آمدم تا الان ۵۰۰ میلیارد بدهی گذشته را پرداخت کردم.

به گزارش ایلنا، رضا درویش مدیرعامل تیم پرسپولیس امروز سه‌شنبه در نشست خبری در خصوص جلسه مجمع سالیانه تیم اظهار داشت: دستور جلسه، رسیدگی به بحث‌های مالی بود. ما ۱۸ بند صورت‌های مالی از سال ۸۴ به بعد داشتیم که باید به آن رسیدگی می‌شد. امروز هم به این موضوع رسیدگی شد و خوشبختانه وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی کمک کردند که این موانع برطرف شود. امیدواریم بتوانیم در صورت‌های مالی بعدی حداقل بتوانیم نصفی از این بندها را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: انباشت بدهی‌ها از چند سال پیش بوده است. فصل به فصل سعی داریم این بدهی‌ها را کم کنیم. نزدیک ۵۰۰ میلیارد از روزی که آمدم، بدهی گذشته را دادم. نزدیک ۵۰ پرونده مفتوح در شعب مختلف داریم. بیشتر از ۳۰ پرونده را رسیدگی کردیم و به نفع خودمان کردیم. این کار خیلی سخت است. تیم‌های صنعتی همه فکرشان در این است که برای پیشرفت تیمشان چه برنامه‌ای داشته باشند. من یک میلیون و پنجاه هزار یورو پولی که ربطی به من نداشت را جهت رادوشوویچ پرداخت کردم. این پول می‌شود ۷۰ میلیارد تومان؛ این پول چقدر گره از کار پرسپولیس می توانست باز کند؟

با حکم ۱۵۱ میلیارد چه کنیم؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: سوای این پول، ۱۵ میلیارد هم باید بابت مفاصاحساب مالیاتی پرداخت کنم که فیفا پنجره نقل و انتقالاتی باز شود. هوادار باید این موضوعات را بداند. اگر من ۷۰ میلیارد را نمی دادم، الان همه مشکلات را حل می‌کردم. ۱۵ روز پیش حکمی آمده که چهار پنج سال پیش مدیرعاملی ۷ میلیارد تومان پول از کسی گرفته تا کاری کند اما بعد از چند وقت گفتند که نمی‌توانیم این کار را کنیم. آن طرف هم گفته پس پولم را بدهید که ندادند و حالا او ۱۵۱ میلیارد تومان حکم گرفته است. باشگاه به چه شکل این پول را پرداخت کند؟

درویش عنوان کرد: اینکه هوادار عواطف و احساسات دارد خیلی خوب است اما مطالبه‌گری یعنی اینکه باید بگردند و ببینند چه کسی این مشکلات را به وجود آورده است. باید ببینند چرا حقوق باشگاه به تاراج رفته است. پول استوکس و اوساگونا را من دادم. یک انتخاب غلط با چه کارهای پشت پرده‌ای. هوادار به من می‌گوید این ۵ بازیکن را بیاور اما باید دید با چه بودجه‌ای این کار باید انجام شود.   

وی گفت: ۱۰۹ میلیارد طلبکار هستیم به جهت اینکه شرکت‌هایی که در بورس عرضه می‌شوند، اگر بدهکاری جدیدی افشا شود، دولت موظف به پرداخت آن است. اگر آن پول را امروز به من بدهند، ما هیچ پولی نمی‌خواهیم و هم بازیکن خوب می گیریم و هم پول‌ها را پرداخت می‌کنیم. 

چرا باید خجالت تیم‌های پایه را بکشم؟ 

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: این ۱۰۹ میلیارد تومان بدهی‌هایی بود که افشا نشده بود. بعد از اینکه باشگاه واگذار شد، یک سری بدهکار آمدند و ما مجبور بودیم پرداخت کنیم. بعد از اینکه این بدهی‌ها را دادیم، دولت موظف است آن را به ما پرداخت کند. هنوز این پول پرداخت نشده است. اگر پداخت کنند همه پول‌های مانده را می‌دهم. چرا باید خجالت تیم‌های پایه را بکشم؟ چرا هوادار و من باید استرس بکشیم. الان مریض شدم. بهترین بازیکنانی که تا الان جذب شده، در این نیم فصل جذب کردیم اما اول باید پول رادوشوویچ را بدهیم. 

درویش افزود: بعد از ۵ سال توانستیم تیم را به اردوی با کیفیت ببریم. پس ما در حد وسع تمام کارها را انجام می دهیم. امیدوارم دغدغه ما هم مثل باشگاه‌های دیگر این باشد که پول ها را چگونه خرج کنیم، نه اینکه چگونه پول داشته باشیم. 

اوسمار به ما لیست داده است

وی در مورد وضعیت وحدت هنانوف و نبیل باهویی گفت: اول اینکه ما هماهنگ با سرمربی تیم انجام می دهیم. ما اول باید موفق شویم پنجره را باز کنیم، بعد بازیکنان را کنار بگذاریم و بعد بازیکنان جدید را ثبت کنیم. شاید باز شدن پنجره به بازی پنجشنبه نرسد یا دیروقت شود. بعد از اینکه پنجره باز شد، بعد می‌بینیم سرمربی چه تصمیمی می گیرد. اوسمار ویرا به لیست داده است.

وی در رابطه با جدایی باهویی گفت: اگر مشکل پنجره نقل‌وانتقالات ما حل شود و اگر نظر اوسمار نیز مبنی بر جدایی او باشد حتما این اتفاق رخ می‌دهد و حتما جایگزین مناسب برای این بازیکن جذب می‌کنیم. این مسائل فنی مربوط به سرمربی تیم می‌شود.

وی در رابطه با جذب میلاد فخرالدینی نیز اظهار داشت: من در جریان نیستم و اصلا هیچ مذاکره‌ای با مدیر برنامه‌های این بازیکن نداشتم.

۳ میلیون ۶۰۰ هزار دلار از AFC طلب داریم

درویش در رابطه با دریافت منابع مالی پرسپولیس از AFC بیان کرد: ما همه‌ی راه‌هایی که بتوانیم این پول‌ها را آزادسازی کنیم طی کردیم اما متاسفانه تا به این لحظه نتوانستیم این منابع را دریافت کنیم. اگر ما می‌توانستیم ۳ میلیون شیصدهزار دلار را آزاد کنیم خیلی وضعیت بهتری داشتیم.

گل‌محمدی هر بازیکنی خواست جذب کردیم

وی در رابطه با مراسم تقدیر از یحیی گل‌محمدی و اینکه شنیده می‌شود که او گزینه هدایت فولاد خوزستان است گفت: من برای او مشخص نمی‌کنم که کجا برود و باید از خودش بپرسید که آیا اختلاف نظری با من داشته است یا خیر؟ من به او نیز در این اواخر گفتم که با یک اسپانسر جدید به توافق رسیدیم و به احتمال زیاد هزینه اردو را پرداخت می‌کند. گل‌محمدی کدام بازیکن را می‌خواست که ما نتوانستیم آن را جذب کنیم؟ او هر بازیکنی که می‌خواست، اگر آزاد بود و ما می‌توانستیم جذب کنیم را گرفتیم. چه بسا بازیکنانی نیز بودند که شاید امروز بهترین بازیکنان تیم‌های خودشان هستند و حتی من خودم آن‌ها را پیشنهاد کردم و همه هواداران ایران دوست داشتند او لباس پرسپولیس را بر تن کند، اما گل‌محمدی از نظر فنی آن‌ها را تایید نمی‌کرد.

مورد هجمه قرار گرفتم اما نگذاشتم یک میلیون دلار از پرسپولیس خارج شود

درویش در پاسخ به این سوال که آیا هنوز معتقد هستید که اوسمار می‌تواند رختکن پرسپولیس را در مقابل حواشی و بحران‌ها مدیریت کند گفت: من فکر می‌کنم با توجه به تمریناتی که برگزار شد و تعاملی که بین او و بازیکنان وجود دارد یقینا می‌تواند این کار را انجام بدهد. چیزی که باید هوادار متوجه آن شود این خواهد بود که مگر کاری داشت من می‌رفتم با یک مربی خارجی قرارداد یک میلیون دلاری می‌بستم و نتیجه هم نمی‌گرفت ولی من می گفتم کارم را انجام داده‌ام. خیلی‌ها دوست‌ دارند باشگاه را مورد هجمه قرار دهند. می‌دانم که برای من بد شد و مورد هجمه قرار گرفتم اما نگذاشتم یک میلیون دلار از باشگاه خارج شود. اکثر کارشناسان نیز همین عقیده را داشتند که اگر بهترین مربی دنیا را نیز در اختیار داشته‌ باشید، حداقل یک ماه زمان نیاز دارد تا بتواند شناخت اولیه از فوتبال ایران و تیم‌های دیگر بدست آورد.

اوسمار مربی بزرگی است

وی در رابطه با صحبت‌های علی دایی که گفته بود پرسپولیس به مربی بزرگ احتیاج دارد گفت: بله پرسپولیس مربی بسیار بزرگ نیاز دارد و نه بزرگ. ما یقین داریم که اوسمار مربی بزرگی است، اما اگر احیانا ببینیم که آن مشخصاتی که در نظر دارد برای پرسپولیس خوب نیست، در آن زمان برای فصل جدید برای جذب مربی بزرگ اقدام می‌کنیم.

درویش در رابطه با مذاکره با علی دایی در ابتدا فصل اظهار داشت: در ابتدای فصل وقتی یحیی گل‌محمدی استعفا کرد، ما باید دنبال گزینه مناسب برای جایگزینی او باشیم و مجبور بودیم که چند مربی از جمله دایی مذاکره کنیم. 

وی در رابطه با جذب رشید مظارهری و اسلامی اظهار داشت: من در جریان نیستم. مظاهری برای چه پستی؟ ما دروازه‌بان داریم.

 


 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز