خبرگزاری کار ایران

انتقام اوکتاویو از شاگردان سابق

اوکتاویو: ایران می‌تواند به قهرمانی جام جهانی برسد/ دوست داشتم در فینال با ایران بازی کنم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۴۱

ساحلی بازان کشورمان در مرحله نیمه نهایی رودر روی مربی سابق برزیلی خود قرار گرفتند و با نتیجه 3_2 شکست خوردند.

به گزارش ایلنا، دوازدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی در امارات به پایان رسید و ساحلی‌بازان کشورمان موفق شدند در جایگاه سومی این مسابقات بایستند و به مدال برنز دست یابند. تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان پیش از این در جام جهانی ۲۰۱۷ باهاما هم به دیدار رده‌بندی راه یافت. ساحلی‌بازان کشورمان در آن سال در دیدار رده‌بندی 5 -3 از سد تیم ملی ایتالیا گذشتند و برای اولین بار به مدال برنز این مسابقات رسیدند. حالا کسب مقام سومی در جام جهانی دبی، دومین مدال برنز کشورمان در مسابقات معتبر جام جهانی است.
کسب عنوان سومی جام جهانی نتیجه‌ای ارزشمند برای مردان ساحلی کشورمان محسوب می‌شود؛ تیمی که پیش از حضور در دبی سودای حضور در فینال مسابقات را بر سر داشت و حتی برای رسیدن به این مهم تنها یک گام فاصله داشت اما در نیمه نهایی مقابل تیم قدرتمند برزیل 3-2 شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان روز یکشنبه در دیدار رده‌بندی با نتیجه 6-1 با گل‌های امیرحسین اکبری، موحد محمدپور، محمد مرادی، رضا امیری، محمد معصومی‌نژاد و محمدعلی مختاری تیم ملی بلاروس را شکست داد تا پرونده این مسابقات برای ساحلی‌بازان کشورمان بسته شود.

یکی از چهره‌های شاخص این مسابقات برای تیم ملی ساحلی کشورمان مارکو اوکتاویو، سرمربی سرشناس برزیل بود. مربی‌ای که به عنوان معمار فوتبال ساحلی ایران شناخته می‌شود و بیشتر بازیکنانی که در دیدار رده‌بندی مقابل تیمش (برزیل) صف‌آرایی کردند از دست‌پرورده‌های خودش طی سال‌های حضورش در ایران بودند.

حتی علی نادری، سرمربی فعلی تیم فوتبال ساحلی ایران نیز شاگرد اوکتاویو بود و در نیمه نهایی مقابل استاد خود حاضر شد. این مربی سرشناس برزیلی در همان سال‌های نخست تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی به ایران آمد و در آسیا و جام بین قاره‌ای قهرمان شد. او چیزی حدود هشت سال سرمربی تیم ایران بود و در نهایت به خاطر مشکلات خانوادگی از ایران رفت و هدایت تیم ملی برزیل را برعهده گرفت و در دیدار نیمه نهایی مقابل شاگردان سابق خود به پیروزی رسید.

اوکتاویو به همراه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به مقام‌های زیادی دست یافت که کسب قهرمانی در مسابقات جام بین قاره‌ای جهان در سال 2018 یکی از این عناوین ارزشمند از حضور اوکتاویو در تیم ملی ساحلی ایران بود.

این مربی برزیلی در خصوص قهرمانی تیمش می‌گوید: «بازی سختی مقابل ایتالیا داشتیم و توانستیم این تیم را در فینال شکست دهیم و قهرمان شویم. در کل مسابقات جام جهانی کیفیت بالایی داشت و تمام تیم‌ها کیفیت خود را به بهترین نحو ممکن نشان دادند.»

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان چند ماه پیش و در جریان رقابت‌های جام بین قاره‌ای مقابل اوکتاویو در جایگاه سرمربی تیم برزیل قرار گرفت و با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید. در آن روز علی نادری و تیمش توانستند مچ استادشان را بخوابانند اما اوکتاویو در جام جهانی در صورتی که تیمش با 2 گل از ایران عقب بود، 3-2 به پیروزی رسید تا به نوعی این مربی برزیلی انتقام شکست مقابل ایران را در جام جهانی گرفته باشد.

او در خصوص تقابل با تیم ملی ایران در نیمه نهایی می‌افزاید: «بازی سختی بود و این تیم توانست برزیل را تحت فشار بگذارد. بازیکنان ایران با جسارت فراوان مقابل تیم ما قرار گرفتند اما در پایان ما توانستیم این تیم پرتلاش و سختکوش را شکست دهیم و فینالیست شویم. ایران برای قهرمانی به جام جهانی آمده بود و شرایط قهرمانی این مسابقات را هم داشت. من ایران را می‌شناختم و چند بازیکن این تیم شاگرد من بودند. ما در این بازی 2 گل عقب بودیم اما توانستیم این عقب‌افتادگی را جبران کنیم و به پیروزی برسیم.»

این مربی سرشناس برزیلی صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «ایران تیمی شگفت‌انگیز و بااستعداد است و در صورتی که با همین روند پیشرفت کند، می‌تواند به قهرمانی جام جهانی برسد. دوست داشتم در فینال با ایران بازی کنم اما این گونه نشد. در صورتی که در نیمه نهایی به ایران نمی‌خوردیم، می‌توانستیم در فینال مقابل هم بازی کنیم چرا که این تیم شرایط حضور در فینال را داشت.» اوکتاویو در پایان بیان می‌کند: «برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که این تیم بتواند در مسابقات پیش رو به موفقیت‌های بیشتری برسد. علی نادری شاگرد من بود و او توانایی‌های زیادی دارد. نادری مربی جوان و بادانشی است و فوتبال ساحلی ایران می‌تواند با این مربی به افتخارات زیادی دست یابد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز