خبرگزاری کار ایران

انجام بازی های باقی مانده مرحله یک شانزدهم

پایان زودهنگام تیم‌های لیگ برتری از جام حذفی/ غافلگیری در انتظار استقلال، پرسپولیس و سپاهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۷۹۳

14 اسفند سه بازی باقی‌مانده از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در چارچوب برگزاری رقابت های جام حذفی، پرسپولیس در آزادی میزبان نفت و گاز گچساران خواهد بود، استقلال و مس، در رفسنجان و سپاهان و شمس آذر در نقش جهان دیدار خواهند کرد. از این رو دو تیم لیگ برتری به صورت قطعی و در صورتی که پرسپولیس نیز نتواند از سد نفت و گاز گچساران عبور کند، سه تیم لیگ برتری این هفته از دور مسابقات حذف خواهند شد تا همه در انتظار غافلگیری بزرگی در این مرحله باشند.

پیش از این نیز تکلیف 13 تیم حاضر در دور بعدی جام حذفی مشخص شده بود و تیم های پیکان، مس سونگون، مس کرمان، تراکتور( با رای کمیته انضباطی)، فجر سپاسی، سایپا، گل‌گهر، استقلال ملاثانی، ذوب آهن، چادرملو یزد، ملوان، هوادار و آلومینیوم اراک موفق شدند به یک هشتم نهایی صعود کنند. از این رو با انجام سه بازی باقی‌مانده، پرونده بازی های یک شانزدهم بسته خواهد شد.

پرسپولیس- نفت و گاز گچساران

پرسپولیس به عنوان قهرمان این رقابت ها پا به میدان خواهد گذاشت و در اولین گام خود طبق قرعه در آزادی مقابل گچسارانی ها صف آرایی خواهد کرد. این در حالی است که پرسپولیس در دو بازی گذشته با سرمربیگری اوسمار و اضافه شدن بازیکنان جدید به این تیم جان تازه گرفته و به نظر می آید برای این بازی کار سختی پیش رو نخواهد داشت.

در سوی مقابل گچسارانی ها قرار دارند که به سرمربیگری پیروز قربانی با وجود حضور تازه آن ها در لیگ دسته اول توانستند عملکرد قابل دفاعی به نمایش بگذارند و خود را تا رده ششم لیگ آزادگان بالا بکشند.

قطعا پیروز قربانی به عنوان پیشکسوت آبی های پایتخت برای این بازی انگیزه های زیادی خواهد داشت و بازیکنان این تیم نیز به دنبال فرصتی برای خودنمایی مقابل قهرمان این جام هستند اما اوسمار نیز پس از کسب دو برد در 3 بازی رسمی خود روی نیمکت سرخ ها به هیچ عنوان نمی‌خواهد قافیه را به این تیم دسته اولی ببازد.

حال باید دید پیروز قربانی در این مرحله می‌تواند شگفتی ساز باشد و مانند دربی 58 نام خود را دوباره در ذهن هواداران استقلال پر رنگ کند یا خیر.

این بازی 14 ام اسفند از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

 

استقلال- مس رفسنجان

این بازی از ساعت 17 روز دوشنبه در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان آغاز خواهد شد و به نظر می‌آید استقلال قرعه سخت تری نسبت به رقیب سنتی خود دارد. آن هم در شرایطی که این تیم در چند بازی اخیر خود از محرم نویدکیا روی نیمکت خود بهره می‌گیرد.

مسی ها در این بازی امتیاز میزبانی از رقیب خود را دارند و تنها 10 درصد از جایگاه تماشاگران به هواداران استقلال اختصاص یافته است. حال باید دید جواد نکونام در شرایطی که از عملکرد مدیریت در فصل نقل و انتقالات به شدت ناراضی است، در مصاف با مس در یک بازی خارج از خانه چگونه عمل خواهد کرد. البته روحیه تیمی بازیکنان استقلال برای این بازی بعد از برد سپاهان و تثبیت صدرنشینی بالاست و انتظار می‌رود نکونام و شاگردانش دست پر به تهران بازگردند.

صدرنشین کنونی لیگ برتربا 7 بار سابقه قهرمانی در جام حذفی مثل پرسپولیس، پرچمدار است.

 

سپاهان- شمس اذر قزوین

اولین رویارویی دو تیم در چارچوب رقابت های لیگ برتر، هفته 15 ام رقم خورد و این در حالی بود که سپاهان چند تن ازبازیکنان کلیدی خود را به دلیل محرومیت و رعایت نکردن سقف بودجه در اختیار نداشت و شمس آذر توانست با ارائه یک بازی حساب شده و با گل رحمان جعفری در حضور تماشاگران خود ببرد و سومین باخت متوالی سپاهان را در لیگ رقم بزند.

شاگردان دقیقی با وجود اینکه اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند اما تا به اینجای کار توانستند نمایش قابل قبول و شگفتی سازی از خود به نمایش بگذارند. به همین دلیل دور از انتظار نیست اگر آن ها باز هم بتوانند سپاهان را این بار در خانه خود شکست دهند و به دور بعدی صعود کنند.

اما در طرف مقابل سپاهان به هیچ عنوان حق باخت ندارد؛ طلایی پوشان اصفهان در 6 بازی اخیر خود در رقابت های داخلی و خارجی شکست خوردند و در بازی قبلی خود پس از حذف از آسیا نتوانستند از استقلال، رقیب اصلی خود در مسیر قهرمانی امتیار بگیرند و همین مجال باخت دوباره را از مورایس و شاگردانش می‌گیرد.

این بازی دوشنبه از ساعت 17:30 در ورزشگاه نقش جهان آغاز خواهد شد و این بهترین فرصت برای سپاهان خواهد بود که ناکامی های اخیر خود را با برد و صعود در این بازی جبران کنند تا بتوانند در ادامه مسابقات لیگ از بحران خارج شوند.

 

گزارش: فاطمه سعید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز