خبرگزاری کار ایران

رنگ منچستر آبی است؛ شیاطین سرخ همچنان در ناامیدی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۹۶۸

تیم منچسترسیتی بار دیگر با پیروزی مقابل منچستریونایتد نشان داد فعلا منچستر به رنگ آبی است.

به گزارش ایلنا، منچستر دوباره آبی شده است و با همه حرف‌هایی که درباره سر جیم رتکلیف زده می‌شود و اینکه یونایتد با مدیریت او در سه سال آینده سیتی را از جایگاهش پایین می‌آورد، خیلی بعید است. سیتی برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر برابر یونایتد شکست را به پیروزی مبدل کرد اما کاملاً نسبت به میهمانش برتر بود و با یک امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین لیگ برتر، برای بازی فوق‌العاده حساس هفته آینده مقابل لیورپول در آنفیلد آماده شد.

 

مهم‌ترین بازیکن

اگر بخواهیم نام مهم‌ترین بازیکنان این تیم منچسترسیتی را ببریم بیشتر به ارلینگ هالند و کوین دبروین اشاره می‌کنند، بعد شاید رودری که 59 بازی با سیتی نباخته است. این فصل اما فیل فودن را باید آن بالا قرار داد. با دو گلش در این بازی آمار او به 18 گل رسید که 6تایش در 6 بازی آخر بوده و بدون این گل‌ها، سیتی 9 امتیاز از لیورپول عقب می‌افتاد و از کورس قهرمانی جا می‌ماند.

این بازیکن 23 ساله که گواردیولا او را ستاره فصل سیتی توصیف کرده، در طول دربی منچستر ویکتور لیندلوف را با حرکات سریع و فنی‌اش، دیوانه کرد و می‌تواند نفر اول تیم گرت‌ساوت‌گیت در یورو 2024 در سمت چپ خط حمله باشد.

 

شروع خوب، پایان بد

فقط هشت دقیقه زمان لازم بود تا مارکوس رشفورد با گل فوق‌العاده خود کیفیتش را به همه نشان دهد اما در واقع او یکی از بدترین بازی‌هایش را انجام داد. اریک تن هاخ قبل از بازی تأکید کرده بود او از مصدومیت رها شده و خودش را به این بازی رسانده اما تمرکز لازم را نداشت و روی سه تصمیم‌گیری غلط سه موقعیت خوب را برای تیمش از دست داد. این بازی با آنکه برایش خوب شروع شد، اما پایان خوبی نداشت و انگار همه چیز علیه او شکل گرفته است.

 

مربیان بیکار

تابستان شلوغی برای مربی‌ها در پیش است و آنها که بیکارند منتظر تماس هستند. یورگن کلوپ، ژاوی هرناندس و توماس توخل به ترتیب از لیورپول، بارسلونا و بایرن مونیخ جدا می‌شوند و کار در سه تیم بزرگ در دسترس است. چهارمی را منچستریونایتد بدانید. دست مربی هلندی با مصدومیت هشت بازیکن از جمله هر دو مهاجم نوک و هر دو مدافع چپ بسته بود اما نگاه یونایتد به این بازی برازنده تیم‌های کوچک بود و بعد از گل مساوی فودن، تن هاخ هیچ برنامه‌ای نداشت. 11 باخت در لیگ برتر داشته و می‌تواند به رکورد 12 باخت در سال‌های 2014 و 2022 برسد. این تنها مشکل نیست، تیم تن هاخ به اندازه لوتون تاون رده هجدهمی گل زده و تفاضل گلش منفی دو است.

 

بالاتر از سیتی؟ هرگز

خودتان را به جای رتکلیف بگذارید که 25/1 میلیارد پوند برای این تیم سرمایه‌گذاری کرده. دو هفته قبل مدیر اجرایی اینئوس گفت می‌خواهد سیتی را به زیر بکشد اما با این بازی نباید خیلی امیدوار بود. او عمر بردا را از سیتی آورده و مدیر اجرایی یونایتد کرده و دن اشورث را از نیوکاسل به عنوان مدیر ورزشی تیم برگزیده، بزودی هم مربی بعدی را انتخاب می‌کند اما مشکلات یونایتد به آسانی قابل حل نیست. در برابر سیتی قدرتمند دست یونایتد کاملاً خالی است، با نگاهی به ترکیب اصلی دو تیم و بازیکنان روی نیمکت این موضوع را تصدیق می‌کنید.

 

سهمیه لیگ قهرمانان!

سه هفته قبل با پیروزی 2 بر یک مقابل استون‌ویلا، یونایتد به سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار شد چون تنها شش امتیاز از تیم رده چهارمی اونای امری عقب بود. اما حالا 11 امتیاز از ویلا عقب افتاده است هرچند که تیم امری در 11 دیدار باقیمانده فصل باید با هر سه تیم بالای سرش روبه‌رو شود هرچند با شرایط فعلی یونایتد رسیدن به جمع چهار تیم بالای جدول محال است. البته شاید بر اساس قوانین جدید اتحادیه فوتبال اروپا سهمیه پنجم به انگلیس برسد اما با تاتنهام هم شش امتیاز فاصله دارند که یک بازی هم کمتر انجام داده است. یونایتد در این فصل با ویلا و تاتنهام روبه‌رو نمی‌شود و نمی‌تواند از رقبایش امتیاز بگیرد. ویلا و تاتنهام هفته بعد با هم بازی می‌کنند قبل از تعطیلات بازی‌های ملی و حتماً یکی امتیاز از دست می‌دهد، با این حال باخت برابر سیتی امید به کسب سهمیه لیگ قهرمانان را در میان هواداران یونایتد کشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز