خبرگزاری کار ایران

مقایسه خطوط دفاعی دربی

استحکام آبی ها در دفاع؛ مدافعان پرسپولیس به دنبال سومین پیروزی در دربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۵۷۶

پرسپولیس و استقلال در حساس ترین دیدار فصل، چهارشنبه 23 اسفند به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ مقایسه خطوط دفاعی دو تیم پیش از این بازی جالب توجه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، دربی 103 در چارچوب رقابت های هفته بیستم لیگ برتر از ساعت 20 روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی و با حضور هواداران آغاز خواهد شد. رقابت این دو تیم در بالای جدول برای قهرمانی، دربی شماره 103 را به حساس ترین بازی سال 1402 تبدیل می‌کند و هر دو تیم برای برد در این بازی 6 امتیازی پا به میدان خواهند گذاشت.

استقلال که در این فصل با 10 گل خورده و ثبت 11 کلین شیت صاحب برترین خط دفاعی لیگ تا به این‌جای کار بوده، در دربی نیز احتمالا طبق سیستم 2-5-3 که نکونام از آن بهره می‌گیرد، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان و محمد حسین مرادمند در قلب خط دفاعی  و صالح حردانی و ابوالفضل جلالی در کناره ها قرار خواهند گرفت.

محمد حسین مرادمند

مرادمند در این فصل برای استقلال در 10 بازی به میدان رفته و یک گل هم به ثمر رسانده است. آبی پوشان در این 10 بازی که از او در ترکیب خود بهره می‌گرفتند، در 9 تای آن‌ها موفق به کلین شیت شده اند. مرادمند از زمان پیوستنش به استقلال در 7 دربی حضور داشته که در هیچ‌کدام از آن‌ها پیروز نشده است. از میان بازیکنان کنونی استقلال، او و روزبه چشمی سابقه گلزنی در دربی را داشته اند.​ او همچنین دیرترین گل دربی در 90 دقیقه را به ثمر رسانده و از این حیث رکورد دار است.

رافائل سیلوا

مدافع برزیلی استقلال که در نقل و انتقالات نیم فصل به این تیم بازگشت، در 4 بازی برای استقلال به میدان رفت که آبی پوشان در این 4 بازی فقط 1 گل دریافت کردند. به زعم کارشناسان، سیلوا با اینکه مدافع کندی ظاهر شده اما عملکرد او در خط دفاعی استقلال نشان می‌دهد مهاجمان پرسپولیس برای عبور از او کار سختی در پیش خواهند داشت. وی تا کنون در 4 دربی با پیراهن استقلال حضور داشته که در 2 دربی شکست خورده و 2 دربی دیگر نیز با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.​​

آرمین سهرابیان

سهرابیان که در ابتدای فصل به استقلال بازگشت، این فصل مجموعا در 14 بازی برای استقلال به میدان رفته که در این 14 بازی، 7 گل وارد دروازه استقلال شده است. دربی 103 پنجمین تجربه حضور او در دربی خواهد بود. در میان بازیکنان ترکیب استقلال، او و روزبه چشمی تنها بازیکنانی هستند که تجربه پیروزی دربی را دارند و این پیروزی به آخرین برد استقلال در دربی برمی‌گردد. سهرابیان در سه دربی دیگری که حضور داشته، 2 مساوی و یک شکست نیز تجربه کرده است.

صالح حردانی

فصل جاری در 17 بازی به میدان رفته که 1 گل هم به ثمر رسانده و از 5 بازی که در دربی حضور داشته، 2 شکست و 3 مساوی تجربه کرده است. او در بازی با مس رفسنجان به دلیل عدم حضور یامگا پشت ضربه پنالتی ایستاد که آن را خراب کرد و پس از آن فشار زیادی به این بازیکن وارد شد. او حالا در دربی به دنبال جبران این اتفاق است.

ابوالفضل جلالی

 او نیز پیروزی در دربی را تجربه نکرده و در سه بازی که با پیراهن استقلال مقابل پرسپولیس قرار گرفته، دو مساوی و یک شکست در کارنامه دارد. در این فصل نیز در 18 بازی برای استقلال به میدان رفته که 1 گل نیز به ثمر رسانده است. پیش از پیوستنش به استقلال نیز صحبت هایی برای حضورش در پرسپولیس نیز به میان امده بود که سرانجامی نداشت تا او با پیراهن استقلال دربی را تجربه کرده باشد.

 

پرسپولیس در این فصل در 19 بازی، 13 گل دریافت کرده و در 9 بازی موفق به کلین شیت شده است. سرخپوشان از ابتدای فصل محمد حسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی، وحدت هنانوف، مرتضی پور علی گنجی، گئورگی گولسیانی و محمد مهدی احمدی را برای خط دفاعی خود در اختیار داشتند که پس از هفته پنجم و مصدومیت پور علی گنجی، زوج گولسیانی و کنعانی در قلب دفاعی سرخ ها به همراه نعمتی و اسماعیلی فر در چپ و راست، خط دفاعی پرسپولیس را تشکیل می‌دادند.

با توجه به محرومیت کنعانی، احتمالا در دربی گولسیانی و فرجی در قلب دفاع قرار خواهد گرفت  و عبدالکریم حسن در چپ و اسماعیلی فر در راست خط دفاعی سرخ‌ها را تشکیل خواهند داد.

گئورگی گولسیانی

گولسیانی که در بازی با ذوب آهن مصدوم شد و بازی با فولاد را از دست داد، به دربی 103 می‌رسد. او فصل جاری در 17 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته و 5 گل نیز به ثمر رسانده است. گولسیانی از زمان حضورش در پرسپولیس، تجربه حضور در 4 دربی را دارد که 2 پیروزی و 2 مساوی ماحصل حضور او در این 4 بازی بوده است. از میان بازیکنان کنونی پرسپولیس، گولسیانی سابقه گلزنی (2 بار) به استقلال را دارد.

فرشاد فرجی

با ترافیک زیاد بازیکن در خط دفاعی پرسپولیس، فرجی در این فصل کمتر فرصت حضور در ترکیب سرخ پوشان را به ‌دست آورد. فرجی تاکنون 7 بار در دربی حضور داشته که در 4 بازی به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده است. او در هیچکدام از این بازی ها نباخته است.

دانیال اسماعیلی فر

اسماعیلی فر فصل جاری در 18 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته و موفق به ثبت 4 پاس گل شده است. او همچنین از زمان پیوستنش به پرسپولیس در 4 بازی مقابل استقلال به میدان رفته که 2 بار پیروز شده و 2 بار نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. اسماعیلی فردر نیم فصل دوم عملکرد درخشانی درسمت چپ سرخ ها به نمایش گذاشته و با توجه به عدم حضور یامگا می‌تواند سمت راست استقلال را با مشکل مواجه کند.

عبدالکریم حسن

مدافع قطری که در پنجره زمستانی به پرسپولیس پیوست، به جای علی نعمتی در پست دفاع چپ در ترکیب سرخپوشان به میدان می‌رود. در بازی قبل پرسپولیس با فولاد موفق به گلزنی شد که گل او به اشتباه از سوی داور آفساید اعلام شد. او نیز مانند اورونوف و خدابنده لو از دربی اولی های پرسپولیس به شمار می‌رود.

 

لازمه هر پیروزی در ابتدا، گل نخوردن است و از آن جایی که هر دو تیم برای پیروزی پا به زمین خواهند گذاشت، باید دید عناصر دفاعی کدام تیم موفق تر ظاهر می‌شوند تا به گونه ای سرنوشت این بازی را به نفع تیم خود رقم بزنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز