خبرگزاری کار ایران

سه‌گانه جذاب در راه فتح لیگ جزیره

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۷۹۳

رقابت‌های لیگ جزیره به حساس‌ترین مقطع خود رسیده و حالا سه تیم در کورس قهرمانی به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایلنا، سه تیم در فاصله 10 بازی تا پایان فصل با یک امتیاز اختلاف در بالای جدول لیگ برتر رقابت دارند. این یعنی پایان شگفت‌انگیزی در راه است که از یکشنبه شب و با تساوی یک بر یک لیورپول و منچسترسیتی در آنفیلد رسماً آغاز شده است. پیروزی 24 ساعت قبل آرسنال برابر برنتفورد زمینه را برای آخرین دیدار لیگ برتری یورگن کلوپ و پپ گواردیولا به زیبایی فراهم کرد و دو تیم همان طور بودند که باید باشند. در نهایت نتیجه‌ای رقم خورد که برای همه خوب است و برای هیچ کس خوب نیست، اما هواداران توانستند دو تا از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر را در برابر هم تماشا کنند ضمن اینکه شاهد کورس قهرمانی خواهند بود که شاید هرگز نظیرش را ندیده باشند.

 

کمک داور ویدیویی

بازی آنفیلد تقریباً هیچ اتفاق داوری قابل ذکری نداشت و مایکل اولیور در بیشتر دقایق اجازه داد بازی جریان پیدا کند و تصمیمات درستی گرفت از جمله پنالتی لیورپول به خاطر خطای ادرسون روی داروین نونیس. در عین حال اگر لیورپول با یکی دو امتیاز اختلاف قهرمانی را از دست بدهد، اولیور و بیشتر، مسئول VAR، استوارت اتول سرزنش می‌شوند به خاطر خطای ژرمی دوکو که در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده روی الکسیس مک آلیستر گرفته نشد. کلوپ می‌گفت این صحنه صددرصد پنالتی بوده و حرفش بی‌جهت نیست، حتی می‌گویند باید به دوکو اخطار داده می‌شد. شاید تنها مخالف، اتول بود که اولیور را برای بازبینی صحنه فرا نخواند. آیا اگر این اتفاق در آخرین دقیقه بازی احتمالاً تعیین‌کننده قهرمان رخ نمی‌داد، هم چنین تصمیمی می‌گرفت؟ ما امیدواریم اینطور باشد اما واقعیت این است که VAR نمی‌خواست تا این حد در بازی تأثیرگذار باشد و بیشتر ترجیح می‌داد پشت اتفاقات معمولی‌تر پنهان شود. قرمزها شاید بروند و قهرمان شوند اما اگر کمی کم بیاورند، صحنه خطای دوکو بارها و بارها بازپخش می‌شود.

 

شکار و شکارچی

آرسنال بیشتر فصل قبل تعقیب می‌شد و در نهایت توسط سیتی شکار شد. این فصل آنها بیشتر نقش شکارچی را داشتند و شاید در بهترین موقع به هدف رسیده‌اند. با این تساوی، آرسنال برای نخستین بار بعد از باکسینگ دی در صدر قرار می‌گیرد البته به خاطر تفاضل گل. توانایی تیم میکل آرتتا در زدن گل‌های دیرهنگام که نمونه‌اش بازی شنبه با برنتفورد بود، شاید به کمک تیم بیاید؛ هیچ تیمی در لیگ به اندازه آنها در پنج دقیقه پایانی امتیاز نگرفته است. بازی بعدی‌شان در لیگ در اتحاد است، جایی که فصل قبل در آن با قهرمانی خداحافظی کردند اما این بار تیم بهتری دارند و از نظر روحی روانی قوی‌تر هستند ضمن اینکه فهمیده‌اند سیتی ضدضربه نیست.

 

دو اشتباه

وقتی شما در آنفیلد در مسابقه‌ای که می‌تواند تکلیف قهرمانی را روشن کند، یک گل جلو هستید باید خونسردی‌تان را حفظ کنید و تصمیم‌های درست بگیرید. دو دقیقه بعد از شروع نیمه دوم، ناتان آکه و ادرسون هیچ کدام را نداشتند. مدافع هلندی مقصر اصلی بود که با یک پاس رو به عقب خطر را ایجاد کرد اما ادرسون هم مشتاق بود که قبل از مهاجم اروگوئه‌ای به توپ برسد و وقتی این اتفاق نیفتاد مرتکب خطا شد در حالی که می‌توانست در دروازه بماند و زاویه شوتزنی نونیس را تنگ کند. ادرسون بعداً مصدوم شد و جانشینش، استفان اورتگا تحسین‌برانگیز بود، گلر برزیلی سه هفته برای رسیدن به بازی با آرسنال فرصت دارد چون اورتگا دروازه‌بان جام حذفی است و در دیدار هفته بعد مقابل نیوکاسل قرار می‌گیرد. آکه اما رقابت سختی با یوشکو گواردیول دارد و شاید گواردیولا به خاطر این اشتباه بزرگ، مدافع کروات را در بازی مهم بعدی ترجیح بدهد.

 

مربی ضربات شروع مجدد

مربی ضربات شروع مجدد معمولاً خبرساز نمی‌شود اما کارلوس ویسنس و دستیارانش برای دو گل سیتی در سه ماه اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند. کوین دبروین و جان استونز در آنفیلد نقشه را عالی اجرا کردند ضمن اینکه آکه نقش مهمی داشت در اینکه لیورپول غافلگیر شود و سیتی پیش بیفتد. اما این ایده به خوبی تمرین شده بود همان طور که زننده گل سیتی تأیید کرد. ویسنس روی گل برنلی در ژانویه هم شاهکار کرده بود که دبروین به خولین آلوارس پاس زمینی داد.

ویسنس از سال 2017 با سیتی بوده و در سال 2021 از مربیگری در تیم جوانان به کادر فنی گواردیولا اضافه شده و نقش مؤثری در عملکرد تیم روی ضربات شروع مجدد داشته، در فصل اول کار او تیم 21 گل روی این ضربات زد و تنها یک گل خورد. همه می‌دانند سیتی یکی از بهترین تیم‌های جهان در جریان بازی است اما ویسنس کاری کرده در ضربات شروع مجدد هم عالی باشند.

 

فرصت‌های از دست رفته

لوییس دیاس روز دوگانه‌ای داشت. در نیمه اول زیاد با توپ کار می‌کرد و خیلی از حملات زیر پای او متوقف می‌شد. این کلمبیایی با گذشت زمان بهتر شد و رودری و کایل واکر را برای رسیدن به گل برتری میزبان سرآسیمه کرد. شگفت انگیز اینکه او نتوانست به گل پیروزی‌بخش برسد. بعد از گل تساوی لیورپول، سه موقعیت عالی داشت که بهترین آنها با پاس محمد صلاح تازه‌وارد ایجاد شد. این کلمبیایی در سه بازی آخر لیورپول در آنفیلد گل زده بود و اعتماد به نفس بالایی داشت اما زیر فشار این بازی تمرکزش کم شده بود و امیدوار است در پایان فصل حسرت این فرصت‌های از دست رفته را نخورد.

 

جو بی‌نظیر فوتبال

کلوپ فرصت زیادی در آنفیلد ندارد. فقط پنج بازی لیگ مانده و سه بازی هم در لیگ اروپا برگزار می‌کنند اگر تا نیمه نهایی پیش بروند اما بازی یکشنبه ثابت کرد آنفیلد زیر نظر مربی آلمانی به چه قلعه‌ای تبدیل شده است. آنفیلد همواره یکی از بهترین جوهای فوتبالی جهان را داشته اما با حضور کلوپ به سطح جدیدی رسیده است. هواداران لیورپول هم مثل بازیکنان این تیم از تردید به یقین رسیده‌اند که می‌توانند از خط پایان عبور کنند. با توجه به بازیکنان غایب در ترکیب اصلی، لیورپول شانسی برای برابری با برنده سه‌گانه نداشت اما آنفیلد نه تنها یار دوازدهم بلکه سیزدهم و چهاردهم تیم بود. کلوپ این باور را به همه کسانی که با باشگاه مرتبط هستند، تزریق کرده و جانشین او برای حفظ این حس و حال کار سختی خواهد داشت.

 

تعویض با اثر منفی

وقتی مشخص شد صلاح و اندی رابرتسون در ترکیب اصلی نیستند، به نظر می‌رسید سیتی فرصتی طلایی دارد برای آنکه به ناکامی‌هایش در آنفیلد پایان دهد و برای دومین بار بعد از سال 2003 و نخستین بار با حضور تماشاگران در این ورزشگاه به پیروزی برسد. اما نتوانستند.

سیتی ابتدا خوب مدیریت کرد و با گل استونز موقعیتی عالی به دست آورد اما به جای تکیه بر موقعیت خوب، اجازه داد لیورپول به بازی برگردد. اشتباه آکه و ادرسون قرمزها را برگرداند اما حتی در اواخر نیمه اول سیتی به لیورپول اجازه داد سرعت بازی را دیکته کند. بعد از گل تساوی هم تیم کلوپ بر بازی مسلط شد و خودش را سرزنش می‌کند که بازی را نبرده است.

گواردیولا بعد از تعویض اجباری ادرسون دو بازیکن دیگر را آورد تا اوضاع تغییر کند اما بیرون کشیدن دبروین اشتباه بزرگی بود و کنترل زمین را از سیتی گرفت چون ماتئو کوواچیچ اصلاً دقت و هوشیاری کسی که جانشینش شد را ندارد. بحث میان هافبک بلژیکی و مربی هم روی تیم تأثیر گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز