خبرگزاری کار ایران

دربی ۱۰۳ بدون بهترین پنالتی‌زن‌های لیگ؛

نه گولسیانی هست نه یامگا، با خیال راحت پنالتی بدهید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۰۳

استقلال و پرسپولیس بدون پنالتی زن های اصلی شان در دربی حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم می‌روند که دو چهره مطرح خارجی خط دفاعی آنها که پنالتی زن‌های اصلی‌شان هم بودند به دلیل مصدومیت در بازی غایب خواهند بود.

بعد از مصدومیت کوین یامگا و شرایط سختی که برای او ایجاد شد این سوال در اردوی استقلال مطرح شد که در صورت اعلام پنالتی برای این تیم کدام بازیکن پشت توپ می‌ایستد. 

استقلال پنالتی‌زن‌هایی مثل مهرداد محمدی، ماشاریپوف، رضاوند، مهدی پور و چشمی هم دارد اما شاید هیچ کدام کیفیت کار یامگا را نداشته باشند. 

استقلال غیبت این بازیکن را در بازی اخیر حذفی مقابل مس رفسنجان حس کرد و با پنالتی از دست رفته صالح حردانی تیم نویدکیا به بازی برگشت و استقلال ناباورانه در گام نخست این رقابت‌ها حذف شد. 

در اردوی پرسپولیس هم گئورگی گولسیانی پنالتی زن اول تیم به حساب می‌آید و همین هفته قبل بود که با گل کردن پنالتی حساس مقابل ذوب آهن آن هم با یک ضربه چیپ تماشایی گل سه امتیازی زد. 

با مصدومیت گئورگی و احتمال غیبت او در دربی حالا بازی بزرگ فوتبال ایران بدون پنالتی‌زن‌های درجه یک دو تیم سرخابی و احتمالا کل لیگ برگزار خواهد شد. 

یامگا در استقلال 17 بار پشت ضربه پنالتی ایستاده و 16 بار موفق به گلزنی شده و در یک بار دیگر هم مقابل گل گهر در ریباند موفق به گلزنی شد. 

گولسیانی هم با یازده پنالتی گل کرده برای پرسپولیس در کنار فرشاد پیوس چهارمین پنالتی زن برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید آن هم در حالی که فقط یک سال و نیم از حضورش در این باشگاه می‌گذرد.  

گولسیانی تنها یک پنالتی با پیراهن پرسپولیس از دست داده که در بازی حساس لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل در تهران بود و تعجب همه را به دنبال داشت.  

غیبت یامگا و گولسیانی دو تا از بهترین خارجی‌هایی که تا به حال وارد فوتبال ایران شده‌اند غیر از اینکه جناح راست آبی‌ها و مرکز خط دفاعی قرمزها را دچار مشکلات جدی خواهد کرد، می‌تواند نگرانی‌هایی در خصوص پنالتی زن اول این دو تیم در دربی 103 به وجود بیاورد و شاید بهتر این باشد که داور این مسابقه برای هیچ کدام از دو تیم پنالتی نگیرد چرا که هواداران سرخابی بعد از اعلام پنالتی استرس خواهند گرفت که "وای، حالا چه کسی می‌زند؟" 

استقلال در دربی رفت با گل یامگا از روی نقطه پنالتی در وقت‌های تلف شده از شکست فرار کرد. آنها قبل‌تر در دربی‌های سال‌های اخیر دو پنالتی توسط فرشید اسماعیلی و علی کریمی مقابل دروازه بیرانوند از دست داده بودند و بعد از هدر رفتن پنالتی حردانی در رفسنجان از این بابت استرس دارند.  

در اردوی پرسپولیس هم آنها دو بار در دربی‌های جام حذفی و در ضربات پنالتی ضربات‌شان را از دست داده و شکست خورده‌اند و حالا هر دو تیم جدی‌تر از قبل به اینکه اگر در بازی چهارشنبه آینده به سودشان اعلام پنالتی شود کدام بازیکن را مامور ایستادن پشت توپ خواهند کرد. 

در تیم پرسپولیس مهدی ترابی حسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، عبدالکریم حسن و حتی سعید صادقی می‌توانند پشت ضربه پنالتی بایستند و در اردوی آبی‌ها چشمی، ماشاریپوف، مهدی پور، محمدی و حتی سهرابیان می‌توانند این وظیفه را قبول کنند اما حساسیت‌های دربی روی این نفرات و گزینه‌های استقلال بیشتر از گولسیانی و یامگا تاثیر خواهد گذاشت و امکان گل نشدن پنالتی‌های احتمالی با حضور دو دروازه‌بان ملی پوش و پنالتی گیر در مقابل‌شان دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز