خبرگزاری کار ایران

شمشیربازی صاحب سهمیه تیمی المپیک پاریس شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۶۸

با شکست تیم ژاپن برابر رومانی در جام جهانی مجارستان، سهمیه تیمی سابر ایران برای حضور در المپیک پاریس قطعی شد.

به گزارش ایلنا، جام جهانی مجارستان که آخرین رویداد فدراسیون جهانی شمشیربازی برای توزیع سهمیه المپیک به حساب می‌آید، امروز (یکشنبه - 5 فرودین) با برگزاری دیدارهای تیمی در بوداپست پیگیری شد.

تیم ملی شمشیربازی ایران که با 24 اختلاف امتیازی المپیکی نسبت به ژاپن (تنها رقیب آسیایی خود) راهی جام جهانی مجارستان شده بود، در جدول 32 تیمی 45 بر 21 اردن را شکست داد و سپس با برتری 45 بر 38 مقابل مصر به جمع هشت تیم پایانی صعود کرد.

علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهر و محمد فتوحی ترکیب تیم سابر ایران را تشکیل می‌دادند.

گفتنی است تنها مسئله‌ای که می‌توانست قطعی کردن سهمیه ایران برای المپیک را به خطر بیندازد، پیشروی ژاپن تا فینال جام جهانی بود اما با شکست این تیم برابر رومانی در مرحله یک هشتم نهایی سهمیه تیمی ایران برای المپیک پاریس نهایی شد.

سهمیه تیمی شمشیربازی، بعد از مدال برنز علی پاکدامن دومین عیدی شمشیربازی در سال جدید به حساب می‌آید. مدال برنز پاکدامن شامگاه شنبه در بخش انفرادی جام جهانی مجارستان به‌عنوان نخستین مدال جهانی ورزش در سال جدید، کسب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز