خبرگزاری کار ایران

مهمترین قهرمانی دوران فوتبالی والوارده در حضور بارسلون و رئال مادرید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۳۸

فینال کوپا دل‌ری شنبه شب در حالی در ورزشگاه لاکارتوخای سویل بین اتلتیک بیلبائو و مایورکا برگزار شد که تیم باسکی در ضیافت پنالتی‌ها 4-2 پیروز و قهرمان شد.

به گزارش ایلنا، این بازی پس از 120 دقیقه 1-1 مساوی شد ولی این اتلتیک بود که در پنالتی‌ها بهتر کار کرد و به طلسم شش ناکامی متوالی در فینال کوپا دل‌ری پایان داد تا بعد از 40 سال جام را بالای سر ببرد. به این ترتیب تعداد قهرمانی‌های بیلبائو در این رقابت‌ها به 24 رسید و فاصله با بارسلونا که 31 قهرمانی در این تورنمنت دارد را به هفت جام کاهش داد. از سوی دیگر بیلبائو حالا 4 جام بیشتر از رئال مادرید که 20 قهرمانی در کوپا دل‌ری کسب کرده، دارد.

ارنستو والورده سرمربی اتلتیک‌بیلبائو که پیش تر توانسته با بارسلونا دو قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در کوپا دل‌ری و یک قهرمانی در سوپرجام را به دست بیاورد و پیش از این نیز یک بار با بیلبائو در فینال کوپا دل‌ری ناکام مانده و نایب‌قهرمان شده بود، این قهرمانی را مهم‌ترین قهرمانی دوران مربیگری‌اش عنوان کرد. او بعد از قهرمانی تیمش گفت: «باورنکردنی است. این قهرمانی با هیچ قهرمانی دیگری قابل مقایسه نیست. خیلی برای هوادارانی که به ورزشگاه آمده‌اند خوشحالم. سال‌ها دنبال رسیدن به این قهرمانی بودیم و در نهایت به آن رسیدیم. بخوبی می‌دانم که شکست در فینال‌ها در ضربات پنالتی چقدر تلخ است و به همین خاطر با سرمربی و بازیکنان حریف ابراز همدردی می‌کنم. بعد از مدت‌ها لبخند زدیم و این جام برای همه ما در اتلتیک بسیار مهم است. خوشحالیم که همه کسانی که اتلتیک را دوست دارند، الان خوشحالند. من با المپیاکوس و بارسلونا نیز قهرمان شده بودم ولی این قهرمانی برای من خیلی خاص و مهم‌ترین قهرمانی دوران مربیگری من است. هواداران با من در بیلبائو همیشه بسیار محترمانه رفتار کرده‌اند و من این قهرمانی را به آنها تقدیم می‌کنم. فراموش کرده بودم که سال آینده در اروپا بازی خواهیم کرد. وظیفه ما این است تا جایی که می‌توانیم بازی‌ها را ببریم.»

بیلبائو تیم پنجم جدول رده‌بندی لالیگاست و باید در دیدار بعدی با ویارئال بازی کند. در حال حاضر شرایط صعود این تیم به لیگ اروپا هموار است و بیلبائو تلاش خواهد کرد تا اختلافش را با تیم چهارم کم کند و سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز