خبرگزاری کار ایران

لیگ با اتفاق تلخ در انتظار جنوب

سقوط فوتبال خوزستان به دره مرگ/ آبی، طلایی و قرمز در مسیر سقوط

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۷۴

سه تیم خوزستانی لیگ برتر از لحاظ امتیازی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و از گزینه‌های سقوط این فصل هستند.

به گزارش ایلنا، پس از پایان مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر، فولاد و استقلال و صنعت نفت به ترتیب در رده‌های 13 و 14 و 15 جدول قرار گرفتند و فقط نساجی وضع بدتری نسبت به این سه تیم دارد.

فولاد در فصل گذشته با جواد نکونام روزهای خوشی را تجربه می‌کرد و موفق شد در لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله یک چهارم صعود کند. آن‌ها فصل گذشته لیگ برتر را نیز با 40 امتیاز و در جایگاه هشتم به پایان رساندند. این در حالی است که آن‌ها در فصل جاری برای بقا 4 مربی را استخدام کردند. فولادی‌ها پس از علی منصوریان، ایگناسیو مارتینز و احمد آل‌نعمه، عبدالله ویسی را برای هدایت این تیم انتخاب کردند که او نیز تا کنون 2 مساوی و یک شکست را روی نیمکت این تیم تجربه کرده است.

فولاد هم اکنون با 21 امتیاز در رده سیزدهم جای دارد و تا پایان فصل بازی‌های سختی را مقابل مس رفسنجان، آلومینیوم، تراکتور، استقلال، ذوب آهن، پیکان و نساجی در پیش دارد که نشان می‌دهد مسیر سختی برای بقا پیش روی این نماینده خوزستان وجود دارد.

استقلال خوزستان که یکی از تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر در فصل بیست و سوم بود، در نیم فصل اول شرایط مناسبی را پشت سر نگذاشت و نیم فصل دوم پس از تقویت در نقل و انتقالات، کار سختی را برای جبران مافات دارد.

البته آبی‌پوشان خوزستانی در بازی‌های اخیر عملکرد امیدوار کننده‌تری بر جا گذاشتند؛ آن‌ها که با 19 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارند، باید تا پایان فصل مقابل تیم های گل‌گهر، ملوان، سپاهان، نساجی، پرسپولیس ، مس رفسنجان و هوادار قرار گیرند و باید دید پور موسوی می‌تواند امتیازهای لازم برای بقا در لیگ را از این مسابقه‌ها جمع آوری کند یا خیر.

صنعت نفت آبادان که در فصل های اخیر جایگاه ثابتی را در بین قعر نشین‌ها به دست آورده و در فصل گذشته نیز به سختی از سقوط فرار کرد، در این فصل نیز یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به شمار می‌رود.

آن‌ها در این فصل سه بار سرمربی خود را عوض کردند؛ در حالی که ابتدای فصل کار را با عبدالله ویسی آغاز کرده بودند، در میانه های فصل سهراب بختیاری زاده جانشین او شد که پس از کسب نتایج ضعیف توسط این سرمربی، فراز کمالوند مامور نگه داشتن صنعت نفت در لیگ شد. او در دو بازی که هدایت این تیم را بر عهده گرفته است، سپاهان را شکست داد و بازی 6 امتیازی با استقلال خوزستان را نیز شکست خورد. صنعت نفت تا پایان فصل باید به مصاف پرسپولیس، هوادار، مس رفسنجان، آلومینیوم، شمس‌آذر، ذوب‌آهن و تراکتور برود.

باید دید در حالی‌که هر سه تیم خوزستانی لیگ برتر از گزینه های سقوط این فصل به شمار می‌روندف کدام یک موفق به حفظ سهمیه خود در فصل آینده لیگ برتر خواهند شد؟

 

گزارش: فاطمه سعید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز