خبرگزاری کار ایران

رکوردهای دست نیافتنی رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۷۰۷

با اینکه کریستیانو این روزها در عربستان بازی می‌کند اما در اروپا همچنان رکوردهایی دارد.

به گزارش ایلنا، کریستیانو رونالدو اگرچه این روزها در لیگ برتر عربستان بازی می‌کند و با هت‌تریک‌هایش در آسیا رکوردشکنی می‌کند اما در اروپا نیز، همچنان رکوردهایی دارد که به نظر می‌رسد تا چند سال آینده به نام این فوق‌ستاره پرتغالی باقی بماند. مثل رکورد ۱۴۰ گل رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا که با توجه به اینکه لیونل مسی و کریم بنزما دیگر در اروپا بازی نمی‌کنند، تا سالیان در اختیار او خواهد ماند.

برای اینکه بازیکنی بتواند به این آمار درخشان برسد، باید در ۱۴ فصل متوالی حداقل ۱۰ گل به ثمر برساند. ارلینگ هالند و کیلیان امباپه می‌توانند به این رکورد نزدیک شوند؛ اگرچه هر ۲ بازیکن تا رسیدن به این رکورد بیش از ۹۰ گل فاصله دارند. ضمن اینکه حتی اگر امباپه و هالند بتوانند به رکورد گلزنی کلی رونالدو نزدیک شوند، برای رسیدن به رکورد گلزنی کریس در مراحل حذفی راه سخت‌تری در پیش دارند.

رونالدو ۶۷ گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده که بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ این مسابقات است. فصل 2014-2013 برای کریستیانو یک فصل تاریخی بود. او موتور گلزنی تیم کارلو آنچلوتی نام داشت که در نهایت این درخشش سبب اولین قهرمانی ستاره پرتغالی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شد و باعث شد طلسم قهرمانی دهم لوس بلانکوس در اروپا هم در این فصل شکسته شود.

او در روند فتح جام، ۱۷ گل به ثمر رساند که بیش از هر بازیکن دیگری در یک دوره لیگ قهرمانان اروپاست. رونالدو همچنین بین ژوئن ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸، در ۱۱ بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد که کسی به این رکورد نرسیده. در بین بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال هم به ندرت بازیکنی پیدا می‌شود که در ۲ دهه بتواند در سطح اول فوتبال اروپا بماند و در سال‌های متوالی عملکرد درخشانی را به نمایش بگذارد اما کریس این تداوم شگفت‌انگیز را داشته. او بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲، ۱۸۳ بازی در این رقابت‌ها انجام داده که بیش از هر بازیکن دیگری است. ماشین گلزنی پرتغالی هفت فصل توانسته جایزه کفش طلای لیگ قهرمانان را از آن خود کند.

این در حالی است که مسی با شش کفش طلا نزدیک‌ترین تعقیب کننده اوست و با رفتن ستاره آرژانتینی به امریکا این رکورد فعلاً در دست CR7 خواهد ماند. هالند احتمالاً محتمل‌ترین بازیکنی است که با توجه به سن و سالش در آینده می‌تواند این رکورد را بشکند. مهاجم سیتی تاکنون دو کفش طلای لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز