خبرگزاری کار ایران

چاقو دسته‌ی خودش را برید؛ دمبله بارسلونا را از جام جهانی باشگاه‌ها هم حذف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۳۰۴

با شکست شب گذشته بارسلونا مقابل پاری‌سن ژرمن، این تیم فرصت حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را از دست داد.

به گزارش ایلنا،  آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا برای اینکه بتوانند سهمیه حضور در اولین دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کنند، نیاز داشتند به فینال این دوره لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند و در عین حال اتلتیکومادرید هم می‌بایست در همین مرحله حذف می‌شد. 

بارسلونا به سبب مشکلات مالی فصول اخیرش روی پاداش‌های پیشروی در اروپا حساب ویژه‌ای باز کرده بود. سوای پاداش‌های نقدی صعود به مراحل بالا که یوفا آن را به حساب تیم‌ها واریز می‌کند، امسال برای کاتالان‌ها پای یک امتیاز ویژه در میان بود. 

 حذف اتلتیکومادرید رخ داد اما بارسایی‌ها هم همین ناکامی را تجربه کردند و به این ترتیب بارسلونا آخرین سهمیه اسپانیا در جام جهانی باشگاه‌های 2025 را به تیم مادریدی داد، سهمیه‌ای که برای آن آورده مالی 50 میلیون یورویی به همراه خواهد داشت.

رقابت جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۵ برای نخستین بار با حضور ۳۲ تیم به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد که شکست بارسلونا برابر پاری سن ژرمن منجر به ناکامی آن‌ها برای صعود به این رقابت‌ها شد.

در جام جهانی باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۵ برای تیم‌های اروپایی ۱۲ سهمیه در نظر گرفته شده است که ۳ سهمیه به برندگان لیگ قهرمانان اروپا در سه فصل گذشته یعنی منچسترسیتی، رئال مادرید و چلسی تعلق دارد.

بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، اینترمیلان، پورتو، بنفیکا، بروسیا دورتموند و یوونتوس هم با توجه به عملکردشان در لیگ قهرمانان اروپا در چهار فصل اخیر ۷ سهمیه را به خود اختصاص داده‌اند که اتلتیکومادرید هم به واسطه حذف بارسلونا با آنها اضافه شد.

قهرمان دوره فعلی لیگ قهرمانان اروپا هم یکی دیگر از سهمیه‌های این مسابقات را کسب خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز