خبرگزاری کار ایران

مشکلات را دیدم ریاست کمیته فنی را پذیرفتم؛

طلوع کیان: فدراسیون جهانی باید همگام با ایران حرکت کند/ استانداردسازی قوانین ورزش زورخانه ای

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: با توجه به اینکه برخی مسائل و مشکلات را دیدم ریاست کمیته‌فنی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای را قبول کردم.

فرهاد طلوع کیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد پذیرش مسئولیت ریاست کمیته فنی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه ای(I.Z.S.F) خاطر نشان کرد: بنده معتقدم مسائل فنی در فدراسیون بین المللی باید در راستای آنچه در ایران وجود دارد حرکت کند و به کشورهای دیگر صادر شود.از این رو پیشنهاد ریاست کمیته فنی فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای را قبول کردم.

وی افزود: برای المپیکی شدن این ورزش باید قوانین اصلاح و یکسان سازی شود. در این راه استاندارد سازی، تدوین شیوه های آموزشی، نظام مند شدن قوانین و مقررات و یکپارچه شدن نیروی انسانی باید مد نظر قرار گیرد.

وی در مورد احتمال حضور ورزش‌های زورخانه ای در مسابقات مهمی همچون مسابقات آسیایی و المپیک خاطر نشان کرد: در اردیبهشت سال آینده نشست شورای المپیک آسیا در تهران برگزار خواهد شد که در این جلسات در خصوص حضور وزرش های زورخانه ای دربازی های آسیایی نیز بحث و تصمیم گیری خواهد شد. مجددا باید متذکر شوم که برای ورود ورزش‌های زورخانه ای به بازی های آسیایی و مسابقات المپیک قوانین و مقررات باید اصلاح ، یکسان سازی و استاندارد شود.

کد خبر : ۲۵۷۵۹۸