خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس هم در شطرنج تیمداری کند؛

افشارزاده: امیدوارم تکلیف سرخابی‌ها زودتر روشن شود/ دوست دارم با احسان قائم‌مقامی شطرنج بازی کنم

بهرام افشارزاده در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ‌برتر شطرنج بانوان تاکید کرد که دوست دارد باشگاه پرسپولیس هم در رشته شطرنج تیمداری کند.

بهرام افشارزاده در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ‌برتر شطرنج بانوان تاکید کرد که دوست دارد باشگاه پرسپولیس هم در رشته شطرنج تیمداری کند.

گفت‌وگو با مدیرعامل باشگاه استقلال را در ادامه بخوانید:

* چطور می شود در مسابقاتی مثل شطرنج استقلال حضور داشته باشد اما پرسپولیس نه؟

- خب این مطلب را بهتر است از خود پرسپولیسی‌ها بپرسید!

* معمولا استقلال و پرسپولیس وقتی با هم در یک رشته‌ یا مسابقاتی حضور دارند جذابیت کار 2 برابر می‌شود. از اینکه پرسپولیس در لیگ‌شطرنج نیست شما خوشحال هستید یا ناراحت؟

_ به هیچ عنوان خوشحال نیستم. من سال‌ها متولی ورزش این کشور بودم و در کمیته ملی المپیک یا هر جای دیگر که بوده‌ام دغدغه ورزش را در کلان قضیه داشته‌ام. پرسپولیس و استقلال نمادی از ورزش ما هستند که اگر بتوانیم از ظرفیت این 2 باشگاه خوب استفاده کنیم ورزش ما در همه رشته‌ها شاهد رشد کمی و کیفی خواهد شد. یعنی اگر استقلال و پرسپولیس در هر کدام از رشته‌ها که باشند جذابیت کار بیشتر می‌شود و یقینا وقتی جذابیت بیشتر باشد کیفیت هم افزایش می‌یابد.

* شما دوست داشتید پرسپولیس هم در لیگ‌برتر شطرنج حضور داشته باشد. فکر نمی‌کنید در آن صورت کار برای شما دشوار می‌شد؟

نگران سختی کار که نبودیم. پرسپولیس اگر بود خیلی بهتر می‌شد و امیدوارم فصل‌بعد پرسپولیس هم در لیگ‌برتر شطرنج حضور داشته باشد. یکسری مشکلات این 2 باشگاه دارند که دیگر باشگاه‌ها چنین مشکلاتی ندارند. استقلال هم امسال همان مشکلات پرسپولیس را در بحث واگذاری و تغییر و تحولات داشت اما ما مدیریت کردیم و کمتر به تیم‌های ما آسیب رسید ولی پرسپولیس یکسری تغییر و تحولات ناخواسته داشت که واقعا آنها را از رسیدن به امور جاری دور کرد. من امیدوارم تکلیف این دو باشگاه روشن شود تا ما و پرسپولیس بتوانیم در سایر رشته‌ها مثل شطرنج فعالیت داشته باشیم.

* نایب‌قهرمانی در لیگ‌برتر بانوان ممکن است باعث شود فصل‌بعد شاهد حضور تیم آقایان استقلال در لیگ هم باشیم؟

ان‌شالله که این‌گونه خواهد بود. من خودم به شخصه خیلی شطرنج را دوست دارم و از این رو از حضور استقلاال در این مسابقات استقبال می‌کنم. اگر ثبات مدیریت باشد، قطعا فصل‌آینده بسیار مجهزتر در لیگ برتر شطرنج حضور پیدا خواهیم کرد.

*معمولا استقلال وقتی در هر رشته‌ای شرکت می‌کند هواداران از این تیم توقع قهرمانی دارند. الان از نایب قهرمانی در لیگ‌برتر شطرنج راضی هستید؟

_راضی که نه، چون دوستان از بنده شناخت دارند. من همواره در هر جا که بودم هدفم را روی بهترین بودن و بالاترین بودن ترسیم می‌کردم. خیلی دوست داشتیم قهرمان شویم اما تیم پتروشیمی بندرامام بهتر از استقلال کار کرد و در حقیقت تیم ملی را بازیکنان‌پتروشیمی تشکیل می‌دهند و من همین‌جا به پتروشیمی تبریک می‌گویم و امیدوارم در مسابقات‌آسیایی هم این تیم موفق باشد.

* خود شما هم شطرنج بازی می‌کنید؟

الان که واقعا فرصت نمی‌کنم، وگرنه دوست دارم با احسان قائم‌مقامی شطرنج بازی کنم! می‌دانم که می‌توانم از احسان امتیاز بگیرم ولی جدای از اینها من شطرنج را لازمه همه مردم و خانواده‌ها بخصوص قهرمانان بزرگ می‌دانم. یقینا افرادی که شطرنج بازی می‌کنند می‌توانند با تمرکز بیشتر در کار و زندگی حرکت کنند و از قهرمانان سایر رشته‌ها هم می‌خواهم شطرنج را در اوقات فراغت خود بازی کنند. یقین دارم در مسابقات آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

* از طرف باشگاه جایزه‌ای هم به استقلال که نایب قهرمان شطرنج ایران شد اهدا می‌شود؟

این جایزه را فدراسیون باید بدهد ولی ما هم یقینا از آنها تجلیل خواهیم کرد، ضمنا در اینجا باید از سرمربی خوب تیم استقلال و شطرنج‌بازان تشکر کنم و به فدراسیون‌شطرنج هم خسته نباشید می‌گویم که علیرغم همه تنگناها موفق شد همه مسابقاتش را درست و به موقع و در حد مطلوبی برگزار کند. ضمنا باید موفقیت‌های شطرنج‌بازان کشورمان را که امسال درخشش خوبی در جهان و آسیا داشتند به فدراسیون و به خانواده بزرگ شطرنج تبریک بگویم.

کد خبر : ۲۵۷۶۲۶