خبرگزاری کار ایران

تمرکز ۴۵ دقیقه‌ای تیم مکوندی؛

یزدانی: استقلال برای پیروزی بر نفت مسجدسلیمان مشقت فراوانی کشید

هافبک سابق استقلال معتقد است استقلال برای بردن نفت مسجدسلیمان مشقت‌های زیادی کشید.

داریوش یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دیدار دوتیم استقلال و نفت مسجدسلیمان در حالی به پایان رسید که هر دو تیم در انتهای دیدار فوتبال با کیفیت‌تری را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان با برتری میهمان در ابتدای مسابقه همراه بود تا جایی‌که موقعیت بسیار عالی این تیم با بی‌دقتی مهاجم آنها و خروج خوب فروزان از دست رفت اما نظم و تمرکز تیم نفت تنها 45 دقیقه دوام داشت و با شروع نیمه‌دوم در اثر عدم تمرکز شاگردان مکوندی، استقلال خیلی زود به گل رسید.

وی ادامه داد: نفت سعی در ارائه فوتبال پایاپای با استقلال داشت که جای ستایش دارد اما با توجه به شرایط جدول و داشتن بازیکنانی باسرعت ذاتی وتکنیک مناسب، انتخاب استراتژی تدافعی و استفاده از درویشی و امرایی در ضد حملات منطقی‌تر و شانس گرفتن امتیاز برای این تیم بیشتر بود.

هافبک سابق آبی‌پوشان تهران اظهار داشت: استقلال در روزی پیروز شد که هرچه به دقایق‌آخر بازی نزدیک‌تر شدیم این تیم شکل بهتری پیدا کرد و این ویژگی را تنها تیم‌های باتجربه دارند اما جهت ادامه روند و گرفتن امتیاز و حضور در بالای جدول استقلال نیاز دارد تا هر چه سریعتر فاصله خط دفاع و حمله خود را کم کند. برای استفاده بهینه از ضد حملات استفاده از سرعت و تکنیک سجاد شهباززاده می‌تواند به استقلال کمک بیشتری کند و برای استفاده از عرض زمین برای خلق موقعیت در فوتبال‌مدرن امروز مهاجم نوک به کناره‌های زمین کشیده نمی‌شود.

یزدانی در پایان گفت: در فوتبال مدرن امروز مهاجم نوک در همه لحظات نیازمند حمایت یکی از هافبک‌های میانی جهت تشکیل مثلث و روابط بین دو جناح چه طولی و چه عرضی است و به دلیل اینکه این دو اتفاق در بیشتر دقایق بازی برعکس در تیم استقلال رخ می‌داد، شاهد مالکیت کمتر توپ(مالکیت توپ این تیم با نفت مقایسه نمی‌شود) و شاهد خلق موقعیت کمتری بودیم و در نهایت استقلال برای کسب 3 امتیاز مسابقه مشقت فراوانی متحمل شد.

کد خبر : ۲۵۸۱۹۲