خبرگزاری کار ایران

پیش‌بازی مهرام و دانشگاه‌آزاد؛

بازی سال لیگ‌حرفه‌ای، اسیر حاشیه‌های پارسال/ دربی بسکتبال با چاشنی انتقام

دیدار حساس مهرام و دانشگاه آزاد در حالی فردا به میزبانی تالار بسکتبال برگزار می‌شود که این دربی بیش از گذشته اسیر حاشیه‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بسکتبال ایران پس از پشت سر گذاشتن هفته پرحاشیه ششم، به ایستگاه سرنوشت‌ساز هفتم رسید.

این هفته بازی‌های سرنوشت‌سازی در صدر و قعر جدول برگزار می‌شود. پتروشیمی بندرامام، یکی از اضلاع مثلث‌قهرمانی این هفته به مشهد می‌رود تا در دیداری دشوار مهمان ثامن باشد. هفت‌الماس بحران‌زده اما میزبان پمینای تازه‌ اوج گرفته است و محمدرضا اسلامی و شاگردانش، از این هفته تنها برای بقاء می‌جنگند.

شهرداری گرگان هم پس از پرحاشیه‌ترین دیدار لیگ‌حرفه‌ای به ماهشهر می‌رود تا برابر پتروشیمی که تاکنون یکی از ناکامان بزرگ لیگ‌حرفه‌ای لقب گرفته بایستد. بی‌گمان رویارویی مهرام و دانشگاه‌آزاد در تالار بسکتبال، حساس‌ترین دیدار هفته هفتم است  و نگاهی اجمالی به این دیدار اهمیت‌اش را بیش از گذشته نمایان می‌کند.

لحظه موعود

رئیس‌کمیته‌داوران فدراسیون‌بسکتبال نمی‌خواهد بپذیرد مصطفی هاشمی چنین حرفی زده باشد. نه تنها وروژ آبکاریان، بلکه اکثر اهالی بسکتبال باورشان نمی‌شود،‌ سرمربی‌مهرام پس از باخت برابر شهرداری در گرگان، چنان برآشفته شود که به قول مهران شاهین‌طبع، بسکتبال و داوری و شأن ورزش و ... زیر سوال ببرد.

مصاحبه جنجالی او با یکی از خبرگزاری‌ها کار خودش را می‌کند. هر چند این گفت‌وگو با بالا گرفتن کار، از روی خروجی آن خبرگزاری برداشته می‌شود اما مسئولان پتروشیمی که این موضوع را توهین به خود می‌دانند،‌ ول‌کن معامله نیستند و برای شکایت از سرمربی مهرام دست بکار می‌شوند....

حالا حدود یک‌سال از مصاحبه جنجالی هاشمی در گرگان می‌گذرد اما باز هم حضور مهرام در گرگان حاشیه‌ساز می‌شود. این بار پای نیروی‌انتظامی هم به میان می‌آید و خبر از بازداشت هاشمی توسط یگان حراست سالن امام در پایان دیدار شهرداری و مهرام به بیرون درز پیدا می‌کند، موضوعی که هاشمی 2 روز بعد منکر آن می‌شود و صحبت از پذیرایی با چای و شیرینی در یکی از کلانتری‌های گرگان و  اسکورت او تا فرودگاه به میان می‌آید. هاشمی اما پس از بازگشت به تهران از آقای X‌ هم صحبت می‌کند و سناریوی تخریب‌ خود را ساخته و پرداخته او می‌داند. با کمی تامل در صحبت‌های هاشمی به خوبی می‌توان به هویت آقای x پی برد!

در سوی مقابل شاهین‌طبع پس از ناکامی دانشگاه در لیگ ملی و شکست در نیمه‌نهایی برابر پترو، فرصت جدال انتقامی با هاشمی را از دست داد. حالا این دیدار برای شاهین‌طبع لحظه‌ای را رقم می‌زند که او مدت‌ها انتظارش را  کشیده است. «حرفی دربار وی ندارم،‌ مردم هم من را می‌شناسند هم، او را!» این اظهارنظر کنایه‌آمیز شاهین‌طبع آتش زیر خاکستر اختلافات 2 چهره برجسته بسکتبال‌ایران را بیش از گذشته نمایان می‌کند.

حالا دانشگاه ‌آزادی‌ها در بهترین شرایط ممکن به سر می‌برند، برتری قاطع آن‌ها برابر پتروشیمی بندرامام، قدرت دانشگاه را به همه تیم‌های حاضر در لیگ حرفه‌ای نشان داد. شاگردان شاهین‌طبع با صدرنشینی به مصاف مهرامی می‌آیند که هر چند خود را با بردهای پیاپی در کورس‌قهرمانی نگه داشته اما صلابت قهرمان لیگ‌ملی را ندارد.

شاگردان هاشمی 2 هفته پیش در تهران اسیر بازی خوب پالایش‌نفت شدند و بازی را به سختی در وقت‌اضافه از شاگردان صامری بردند. آن‌ها هر چند در نیمه‌نخست برابر شهرداری‌گرگان هم بازی یک‌طرفه‌ای ارائه دادند اما در نیمه‌دوم با افت عجیبی روبرو شدند تا شهرداری در دقایق‌پایانی حتی به پیروزی نیم‌نگاهی داشته باشد.

به نظر می‌رسد اگر حاشیه‌ها دست از سر دربی تهران بر دارند، این بازی ‌می‌تواند زیباترین دیدار لیگ‌حرفه‌ای هم لقب بگیرد. حضور بازیکنان بزرگی مانند اوشین ساهاکیان، آرمان زنگنه، سجاد مشایخی، روزبه ارغوان، جواد داوری و آرن داودی در ترکیب دو تیم، رویارویی مهرام و دانشگاه‌آزاد را به مصافی تماشایی تبدیل می‌کند.

کد خبر : ۲۵۸۷۶۹