خبرگزاری کار ایران

هفته پایانی لیگ فوتسال حساس‌تر شد؛

نقش ویژه شمسایی و کشاورز در تعیین میزبان جام باشگاه‌های آسیا

میزبانی ششمین دوره فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در حالی به ایران اختصاص یافته که قهرمان یازدهمین دوره لیگ‌برتر فوتسال از بین دو تیم تاسیسات‌دریایی و گیتی‌پسند، شهر میزبان را مشخص خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فوتسال باشگاهی ایران که با 2 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و یک عنوان سومی پرافتخارترین تیم قاره آسیا محسوب می‌شود و در تمامی 5 دوره گذشته همواره روی سکوی آسیا قرار گرفته ، با میزبانی در ششمین دوره می‌تواند از نظر تعداد قهرمانی بر بام فوتسال آسیا بایستد و شایستگی‌های فوتسال‌ایران را به رخ آسیایی‌ها بکشد.

از سوی دیگر شهر میزبان جام ششم در روز آخر رقابت‌های لیگ‌برتر فوتسال و از بین دو شهر تهران یا اصفهان مشخص خواهد شد و دو تیم تاسیسات‌دریایی و گیتی‌پسند تلاش خواهند کرد با قهرمانی در ایستگاه پایانی لیگ‌برتر فوتسال میزبانی این تورنمنت مهم قاره‌ای را به شهرهای خود ببرند.

در هفته سرنوشت‌ساز لیگ‌برتر فوتسال که روز جمعه 22 اسفندماه برگزار خواهد شد، تاسیسات‌دریایی و یاران وحید شمسایی میهمان منصوری قرچک خواهد بود و گیتی‌پسند و یاران محمد کشاورز از تیم فردوسی‌مشهد  پذیرایی خواهد کرد.

در واقع شمسایی و کشاورز در هفته سرنوشت‌ساز لیگ‌برتر فوتسال، سرنوشت شهر میزبان ششمین دوره جام‌باشگاه‌های آسیا را نیز مشخص خواهند کرد و این موضوع حساسیت دیدارهای پایانی لیگ‌برتر را دو چندان کرده است.

اما نگاهی به تاریخچه 5 دوره برگزاری جام باشگاه‌های آسیا نشان می‌دهد نمایندگان ایران همواره در صحنه این رقابت‌ها حضوری مدعیانه داشته‌اند و به لحاظ کسب عناوین در آسیا پرافتخارند.

نخستین‌دوره فوتسال جام باشگاه‌های آسیا سال 2010 به میزبانی اصفهان پایتخت فرهنگی کشورمان برگزار شد و تیم فولاد ماهان سپاهان با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستاد.

قطر میزبان دومین دوره این رقابت‌ها در سال 2011 بود که تیم ناگویای ژاپن جام قهرمانی را بالای سر برد و دست نمایندگان کشورمان از جام قهرمانی کوتاه ماند.

سومین دوره جام باشگاه‌های آسیا در سال 2012 به میزبانی کویتی‌ها برگزار شد و این‌بار گیتی‌پسند بر بام فوتسال باشگاهی آسیا ایستاد.

میزبانی چهارمین دوره در سال 2013 به چشم بادامی‌های ژاپنی رسید و در عین ناباوری چونبوری تایلند در فینال موفق شد گیتی پسند را شکست دهد و برای نخستین بارقهرمان آسیا شود.

پنجمین دوره فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در سال 2014 برای دومین بار در شرق آسیا و اینبار در کشور چین برگزار شد که تیم دبیری تبریز در دیدار رده بندی با پیروزی 12 بر 11 در  ضربات پنالتی به مقام سومی آسیا دست یافت. در این رقابت‌ها تیم ناگویای‌ژاپن برای دومین بار قهرمان شد تا از نظر تعداد قهرمانی ها با تیم‌های ایرانی برابر شود.

نکته جالب توجه درباره کسب سومی تیم دبیری در آسیا اینکه حسین شمس مربی پرافتخار فوتسال ایران پس از 4 سال دوری از عرصه مربیگری هدایت تیم دبیری را برعهده گرفت و در حالیکه انتظار می‌رفت موفقیت‌های خود در رده‌ملی را با تیم‌های باشگاهی نیز تکرار کند با شکست 6 بر 2 در نیمه‌نهایی مقابل ناگویای‌ژاپن از صعود به فینال بازبماند و با برتری برابر شنزن چین در دیدار رده بندی به عنوان سومی آسیا قناعت کند. 

ششمین دوره رقابت های فوتسال باشگاه‌های آسیا از جهتی رقابت بر سر کسب پرافتخارترین تیم فوتسال قاره بین ایران و ژاپن نیز محسوب می‌شود چراکه دو مدعی و رقیب سنتی آسیا هر یک با 2 عنوان قهرمانی بیشترین قهرمانی را در فوتسال باشگاهی آسیا یدک می‌کشند.

 

کد خبر : ۲۵۹۰۲۱