خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی اختصاصی با گارد راس بلغاری؛

ویدنف: مهرام سرسخت‌ترین رقیب‌ ماست/ هنوز زود است درباره بسکتبال ایران حرف بزنم

فیلیپ ویدنف گارد رأس بلغاری دانشگاه‌آزاد، بازیکنی بود که در لحظات سرنوشت‌ساز و پرالتهاب دربی‌تهران به کمک تیم‌اش آمد و نتیجه بازی را برابر مهرام در یک لحظه عوض کرد.

ایلنا: بازی تمام‌شده، پروژکتورهای تالار بسکتبال یکی پس از دیگری خاموش می‌شوند. سالنی که ساعتی پیش شور و هیجان دربی حساس بسکتبال را در خود گنجانده، آرام می‌گیرد. مانند کودکی که پس از ساعت‌ها شیطنت به خوابی شیرین می‌رود.

از تالار بیرون می‌زنی، آفتاب هجدهم اسفند نفس‌های آخرش را می‌کشد. سایه‌ای را می‌بینی که روی جدول خیابان منتهی به خانه‌کشتی و تالار بسکتبال تنها نشسته است. اشتباه نمی‌کنی،‌ خودش است. گارد رأس بلغاری دانشگاه‌آزاد، بازیکنی که در ثانیه‌های آخر برد را از چنگ مهرامی‌ها در آورد. اگر او را عامل پیروزی دانشگاه بدانی سخنی گذاف نگفته‌ای. فکرت را می‌خواند. شاید هم نگاهش به رکوردر، کاغذ و خودکارت که می‌افتد به گرمی از تو استقبال می‌کند. نمی‌دانم. لبخند می‌زند. کاری که کمتر پیش می‌آید،‌ بازیکنان وطنی انجام دهند...

فیلیپ ویدنف گارد رأس بلغاری دانشگاه‌آزاد، بازیکنی بود که در لحظات سرنوشت‌ساز و پرالتهاب دربی‌تهران به کمک تیم‌اش آمد و نتیجه بازی برابر مهرام را در یک لحظه عوض کرد. او در پایان این بازی گپ‌وگفت کوتاهی با خبرنگار ایلنا داشت که در ادامه می‌خوانید:

بازیکنان دانشگاه‌آزاد سالن را ترک کردند. چرا اینجا تنها نشسته‌ای؟

بله منتظر آرن(داودی) و بقیه بچه‌ها هستم که با هم برویم. فکر می‌کنم تا چند دقیقه دیگر برسند.

نظرت درباره بازی دانشگاه و مهرام چیست؟

از وقتی به ایران آمدم، این بازی سخت‌ترین دیدارم برای دانشگاه بود. مهرام تیم بسیار خوب و قدرتمندی است و تا ثانیه‌های آخر برنده این مسابقه مشخص نبود. فکر می‌کنم در ادامه رقابت سختی با این تیم داشته باشیم. مهرام بازیکنان‌بزرگی هم دارد که امروز کیفیت خود را در زمین نشان دادند.

دانشگاه با اتکا به بازی خوب تو برنده شد. آیا کادر فنی حساب ویژه‌ای روی تو باز کرده بود؟

بازی‌های مهرام برای ما آنالیز شده بود و هر کسی ماموریتی‌ را که بر عهده داشت، به خوبی انجام داد. من هم در لحظات‌آخر از تجربه‌ام بهره گرفتم و برد مهمی به دست آوردیم.

پیش از اینکه به ایران بیایی با بسکتبال ما آشنا بودی؟

راستش نه. متاسفانه شناختی از بسکتبال‌ایران و بازیکنان‌ایرانی نداشتم.

قبل از لیگ‌ایران کجا بازی می‌کردی؟

پیش از آمدنم به ایران در لیگ‌ترکیه بازی می‌کردم.

در آنجا اوضاع بسکتبال چطور بود؟

آنجا بسکتبال به صورت کاملاً‌ حرفه‌ای برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های کلان روی بسکتبال باعث داغ‌شدن تنور رقابت‌های لیگ‌ترکیه است.

ایران هم در بسکتبال قدرتمند و مدعی اصلی قهرمانی در آسیاست.

بله؛ من منکر این موضوع نشدم. ایران بدون‌شک یکی از قدرت‌های بسکتبال آسیاست. من هم کشور شما را برای ادامه زندگی حرفه‌ای‌ انتخاب کرد‌ه‌ام.

چه حسی از این انتخاب داری؟

از این بابت خوشحالم. البته مدت زیادی نیست در ایران‌ام. فکر می‌کنم باید با فرهنگ و بسکتبال شما بیشتر آشنا شوم.

گفته می‌شود شرایط سنی بالایی داری. این را تایید می‌کنی؟

بله، بازیکن 35 ساله‌ای هستم اما از لحاظ بدنی مشکلی ندارم. تا زمانی که توانایی بازی داشته باشم، به بسکتبال حرفه‌ای ادامه می‌دهم.

شرایط سنی بر روی عملکردت تاثیر نمی‌گذارد؟

تاثیر که دارد اما به نظر من باید کیفیت یک بازیکن را مدنظر داشت، نه شرایط سنی‌اش را. بازیکنانی هستند که در سن بالا قابلیت‌های فراوانی دارند.

می‌دانستی تو را با تونی پارکر گارد رأس سن‌آنتونیو اسپرز مقایسه می‌کنند؟

(می‌خندد)... نه؛ دفعه اولی است این را می‌شنوم. پارکر بازیکن‌بزرگی است. اگر شما من را با او مقایسه می‌کنید،‌ باعث خوشحالی است.

آینده دانشگاه‌آزاد را چطور می‌بینی؟

بازی‌های سختی داریم. از بازی امروز هم چیزهای زیادی درباره بسکتبال‌ایران یاد گرفتم. اهل پیش‌بینی نیستم اما همه تجربه و تلاشم را بکار می‌گیریم تا با دانشگاه‌آزاد روزهای خوبی را تجربه کنم.

گفت‌وگو: یاسر سماوات

کد خبر : ۲۵۹۱۸۴