خبرگزاری کار ایران

از بازیکنانم تشکر می‌کنم؛

درخشان: جمجمه گابریل خرد شده!/ برد به هر قیمتی زیبا نیست

سرمربی پرسپولیس از رفتار هواداران نفت مسجدسلیمان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، حمید درخشان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس گفت:با توجه به اینکه راه زیادی آمده بودیم و خستگی بازی‌های گذشته هم فرصت ریکاوری را از ما گرفته بود، از بازیکنان تشکر می‌کنم که خیلی خوب بازی کردند.تیم ما بازی خیلی خوبی انجام داد.

وی با انتقاد از رفتار تماشاگران مسجدسلیمانی ادامه داد: پرتاب سنگ به بازیکنان ما در ورزشگاه کار خوبی نبود.اگر قرار است پیروزی به این قیمت باشد ارزشی ندارد.فوتبال زمانی خوب است که ارزش اخلاقی در آن وجود داشته باشد.برنده شدن به چه قیمتی باید باشد؟الفاظ بدی را در استادیوم شنیدیم و امیدوارم از این به بعد چنین اتفاقاتی را نبینیم .سلیمان شهر فوتبال خیز است و بازیکنان خوبی را به فوتبال ایران معرفی کرده است.پرسپولیس هم مال این مملکت است.نهایتش 3 امتیاز است و یا می بری یا می بازی اما اینکه جو نا آرام به وجود بیاید کار درستی نیست.

درخشان اضافه کرد: من وارد مسائل داوری نمی‌شوم اما بروید ببیند که چگونه جمجمه بازیکن من خورد شده است. آن صحنه اخراج داشت و نباید بگویید که بازیکنان ما قصد وقت کشی دارند. من تفکرم نسبت به مسجدسلیمان بسیار خوب بود و با ذهنیت مثبت به اینجا آمدم اما اکنون با این وضعیت ذهنیت من خراب شد.پرتاب سنگ،‌آجر و تیرآهن اصلاً جوانمردانه نبود و انتظار نداشته باشید که ما بایسیتم و آنها دروازه ما را باز کنند. فوتبال نباید ناجوانمردانه باشد و من باید این تساوی را به مسجدسلیمانی‌ها تبریک بگویم. امیدوارم در بازی‌های بعدی شرایط بهتری به وجود بیاید و تیم‌ها در اینجا اینگونه پذیرایی نشوند.

سرمربی پرسپولیس درباره اظهارات خوردبین علیه نفت مسجدسلیمان توضیح داد: یادتان نرود پرسپولیس، پرسپولیس است چه نهم باشد چه صدرجدول باشد، چیزی از بزرگی پرسپولیس کم نمی‌شود، خوردبین هم بعد از این اتفاق صحبت کرده قبل از آن حرف نزده است که جو را بهم بریزد. واقعیت را ببینید یک امتیاز خوب بوده برای شما قرار نبوده که شما پرسپولیس را ببرید، با تیمی بی‌نام و نشان بازی نکردید که ارزش تیم‌تان را پایین بیاورید. شما در زمان بد تیم به ما خوردید ولی چرا می‌گویید نفت بد بود. ما خوب بازی کردیم و نباید امتیاز می‌دادیم به شما، که یک امتیاز دادیم.

وی افزود: با احترام به تیم نفت مسجد سلیمان بدانید سه بازی وحشتناک انجام دادیم و بدون ریکاوری آمدیم و مقابل بنیادکار و تراکتورسازی خارج از خانه بازی کردیم و به مسجد سلیمان آمدیم، ولی زمانی که تیمی با این همه فشار می‌آید باید قبول کرد بازیکن انسان است و فشارهای زیادی تحمل کرده است و ما در نیمه اول فکورانه بازی کردیم ولی به پایان بازی که رسیدیم بازیکنان خسته شدند و بدن‌هایشان افت کرد.

درخشان با مقایسه لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیم‌های آسیایی برای بازی می‌آیند و سیستم‌شان مشخص است ولی در لیگ برتر به طور مثال با تراکتورسازی بازی داشتیم که تاکتیکش مشخص نبود. ما در فوتبال‌مان دنبال برد و نتیجه هستیم و اگر بازنده شویم کسی قبول نمی‌کند و مردم و هواداران دوست ندارند خوب بازی کنیم و فقط به دنبال نتیجه هستیم در آسیا می‌دانیم فلسفه تیم‌ها چگونه است و بر اساس آن فلسفه بازی می‌کنیم. صبا و ملوان را باید می‌بردیم و 4-5 گل باید می‌زدیم ولی نبردیم و هوادار ناراحت شد.در فوتبال ایران مربیان فقط دنبال نتیجه هستند.

کد خبر : ۲۵۹۹۵۲