خبرگزاری کار ایران

امیدوارم سرخابی ها را به افراد پاک فوتبالی بدهند؛

مصطفوی : پرسپولیس و استقلال باز هم مشتری نخواهند داشت/ کسی بابت باشگاه‌های زیان‌ده هزینه نمی‌کند

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: می‌ دانستم واگذاری استقلال و پرسپولیس در مرحله دوم نیز بدون حتی یک خریدار کنسل می شود.

داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه مزایده 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال برای بار دوم هم به دلیل نبود خریدار لغو شد، اظهار داشت: اینکه بخواهیم پرسپولیس و استقلال را به بخش خصوصی واگذار کنیم به لحاظ شکل ظاهری درست و قابل تقدیر است اما از نظر محتوا این واگذاری مشکل دارد.

مصطفوی ادامه داد: پرسپولیس و استقلال پس از سال‌ها مدیریت نامطلوب و غیرتخصصی به شرکت‌های زیان‌ده تبدیل شده‌اند و به همین دلیل هم نتوانستند وارد بورس شوند. کسی هم نمی‌آید بابت 2 شرکت زیان‌ده 290 میلیارد تومان هزینه کند، آن هم در بحران اقتصادی که هم اکنون کشور گربیانگیر آن است.

وی ادامه داد: شاید به دلیل هواداران پرسپولیس و استقلال قیمت این 2 باشگاه بالای 500 میلیارد تومان ارزش داشته باشد اما نکته‌ای که وجود دارد اینکه مدیران اقتصادی دنبال پیشرفت فوتبال نیستند و اگر وارد فوتبال شوند دنبال جیب خودشان باشند.

مصطفوی افزود: کل سرمایه استقلال و پرسپولیس یکی- دو میلیارد هم نمی‌شود پس قابل پیش‌بینی بود در این شرایط خریداری برای پرسپولیس و استقلال پیدا نشود. باید یک گروه ورزشی که دست به جیب هم هستند بیایند و این 2 باشگاه را به صورت موقت در اختیار بگیرند. در کنار آن یک نماینده سازمان خصوصی‌سازی و یک نماینده از مجلس هم کار آنها زیر نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: نماینده سازمان خصوصی‌سازی و نماینده‌مجلس باید طی یک فرآیند چند ساله منابع درآمدی 2 باشگاه را زیر نظر داشته باشند. اگر این 2 باشگاه سود ده بودند قیمت واگذاری را بالا ببرند اما اگر زیان‌ده بودند حمایت لازم را از خریداران انجام دهند.

مدیرعامل‌سابق باشگاه‌پرسپولیس ادامه داد: آنچه در واگذاری بسیار حائز اهمیت است اینکه این واگذاری باید به افراد خوش‌نام و باسابقه صورت بگیرد، افرادی که در گذشته نشان داده‌اند سالم و بدور از هرگونه شائبه کار کرده‌اند.

کد خبر : ۲۶۰۰۴۹