خبرگزاری کار ایران

اردوی باکیفیتی در کویت داشتیم؛

طباطبایی: تیم امید وصله ناجور نیست/ عربستان مهمترین رقیب ماست

مربی تیم فوتبال امید گفت: باید این فرهنگ که تیم ملی امید وصله ناجور نیست بلکه پس از تیم ملی بزرگسالان مهم ترین تیم پایه است را در فوتبال کشورمان جا بیاندازیم.

به گزارش ایلنا، هادی طباطبایی درباره اردوی تیم فوتبال امید در کویت گفت: اردوهای زیادی تا اردوی حال حاضر که در کویت بود برگزار کردیم و اگر نگاه دقیقی داشته باشیم، از اردوی نخست تا به این لحظه شاهد پیشرفت زیادی هستیم. بازیکنان به درک متقابل بسیار خوبی از یکدیگر رسیدند و کادر فنی هم با شرایط موجود به خوبی خود را هماهنگ کردند.

وی ادامه داد: زمانی که بازیکنان در اردوی تیم ملی نیستند و در باشگاهای خود مشغول فعالیت هستند پس از بازگشت به اردوی تیم ملی حداقل 24 ساعت زمان می‌برد تا به شرایط عادی بازگردند و امیدوارم این مشکلات در آینده کمتر شود چرا که  مسئولیت سنگینی برعهده  بازیکنان است و آنها باید نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارند آگاه باشند.

مربی تیم ملی درباره شرایط اردوی کویت گفت: اردوی بسیار خوبی پیش از شروع مسابقات فروردین ماه برگزار کردیم و اکثر بازیکنان دعوت شده در آن حضور داشتند و این موضوع با نزدیک شدن به مسابقات رسمی بسیار مهم و تاثیرگذار است و باعث شد برنامه‌های مورد نظر کادرفنی بطور کامل به اجرا گذاشته شود. بطور کلی حضور همه بازیکنان در اردوها از مواردی است که به دلیل پیوسته بودن طراحی اردوها و برنامه های تمرینی موجب پیشرفت تیمی و فردی بازیکنان می شود و لازم است از مدیران تیم بخصوص کاشانی که شرایط حضور حداکثری بازیکنان را فراهم کرده است تشکر ویژه ای کرد.

وی افزود: با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتیم موفق شدیم اردوهای بسیار خوب و با کیفیتی برگزار کنیم و به عنوان کسی که به عنوان مربی دو دوره با تیم ملی امید همکاری داشته ام بدون شک اردوهای برگزار شده را فوق العاده می دانم. مطمئنا بهترین برنامه ممکن را با توجه به زمان موجود برگزار کردیم و از این به بعد تمرکز خود را صرفا روی مسابقات رسمی فروردین ماه می گذاریم چرا که هیچکدام از حریفان ما آسان نیستند و عیار هر تیمی در زمین مسابقه مشخص می شود. در چند سال اخیر هم شاهد پیشرفت چشمگیر تیم های آسیایی هستیم و امیدوارم این مسابقات شروع خوبی برای توجه هرچه بیشتر به تیم های پایه کشورمان باشیم.

طباطبایی تاکید کرد: همین تیم ملی المپیک به دلیل حضور مدیران با تجربه در تیم موفق به برگزاری اردوهای مناسب، داشتن کادرفنی قوی و برگزاری اردوها با حضور همه بازیکنان شده است و تیم های پایه نیازمند چنین انسجامی هستند. البته همچنان باید این فرهنگ که تیم ملی امید وصله ناجور نیست بلکه پس از تیم ملی بزرگسالان مهم ترین تیم پایه است را در فوتبال کشورمان جا بیاندازیم.

وی همچنین درباره بازی های مقدماتی المپیک گفت: از نظر من مهمترین رقیب ما عربستان است و از این تیم شناخت خوبی داریم اما تیم های دیگر همگروه ما که شامل فلسطین، نپال و افغانستان می شود به دلیل شناخت کمتری که از آنها وجود دارد و برای رویارویی با اسم تیم ملی ایران انگیزه بیشتری دارند و می توانند باعث غافل گیری شوند.  ضمن اینکه شرایط آنها به دلیل نحوه لیگی که دارند بسیار بهتر است و دست مربیان تیم های ملی آنها برای در اختیار داشتن بازیکنان شان باز است.

وی ادامه داد: بازیکنان ما باید به این درک برسند که کار آسانی پیش رو ندارند و جامعه فوتبال کشور هم باید به این باور برسند که تیم ملی المپیک نیازمند حمایت بیشتری است. ما هم می دانیم که این مرحله نهایی برای صعود به المپیک نیست و به همین دلیل همه سعی و تلاش خود را بکار می گیریم تا با توجه به میزبان بودنمان در این دوره با کسب پیروزی بازیها را به پایان برسانیم و برای بازی آخر مقابل عربستان کارمان به گل شماری نکشد.

مربی تیم ملی پیروزی روز گذشته مقابل تیم ملی امید کویت را اینگونه تشریح کرد: شیرین‌تر از این برد، اجرای دستورات تاکتیکی توسط بازیکنان در زمین بود. قبل از مسابقه آنالیز کاملی از تیم کویت را به بازیکنان ارائه کردیم و دستورات تاکتیکی لازم را به آنها گوشرد کردیم. از اینکه آخرین دیدار دوستانه خود را با برد پشت سر گذاشتیم  بسیار خوشحال هستم و امیدوارم این روند در مسابقات رسمی ادامه پیدا کند.

طباطبایی همچنین درباره صحبت هایی که درخصوص حضور جهانبخش و آزمون در تیم ملی امید می شود، بیان کرد: بر اساس صحبت هایی که از روز اول با تاکید خاکپور با اعضای کادرفنی داشتیم هدف ما استفاده از تمام ظرفیت های بازیکنان رده سنی زیر 23 سال کشور در تیم ملی امید است. به نظرم این تفکر بسیار درست است چراکه هدف ما صعود از این مرحله و حضور قدرتمند در مراحل بعدی است و باید از الان تیم و یک گروه بودن را تمرین کنیم و این مورد مستلزم استفاده از همه ظرفیت های موجود است.

وی در پایان گفت: تنها خواسته من از مردم، فوتبالدوستان و همه دست اندکاران فوتبال این است که بازیهای فرودین ماه که مسابقات مقدماتی المپیک 2016 است را جدی بگیرند و با حضور خود در ورزشگاه ما و بازیکنان را دلگرم کنند تا بازیکنان امید هم امید را به مردم و فوتبال کشور تقدیم کنند.

کد خبر : ۲۶۰۱۸۸