خبرگزاری کار ایران

آقایان ضرر نزنند کمک پیشکش؛

درخشان: فغانی باید چشم‌هایش را جراحی کند/دو قدمی‌اش بازیکنم تکه و پاره شد و ندید

سرمربی پرسپولیس معتقد است علیرضا فغانی باید چشم‌هایش را جراحی کند، چون اتفاقی که در دو قدمی‌اش می‌افتد را نمی‌بیند.

گفت‌وگوی حمید درخشان با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* علیرضا فغانی اعلام کرده جای درخشان بودم و بازی برده را مقابل تیم 10 نفره مساوی می‌کردم فرافکنی و فرار روبه جلو انجام می‌دادم؛ در این رابطه چه صحبتی دارید؟

من چه فرافکنی کرده‌ام؟ بازیکن من در بیمارستان است و جلوی چشم فغانی او را زدند. آقای فغانی تو دو متری‌ات را نمی‌بینی؛ برو چشمت را جراحی کن. گابریل بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان دو جراحی شده و پلاتین در سر او گذاشتند. بعد فغانی می‌گوید بازیکنان با هم سربه‌سر شده‌اند. حالا خوب است این آقا جام‌ ملت‌ها رفته، اگر جام‌جهانی می‌رفت و بازیکنان در زمین همدیگر را می‌کشتند هم می‌گفت اتفاقی نیفتاده است.

* آیا داور می‌تواند در مورد نتیجه بازی اظهارنظر کند؟

اصلاً به او چه ارتباطی دارد که ما چه نتیجه‌ای گرفتیم. آقای فغانی اگر داور بودی بازی را کنترل می‌کردی. تو در حدی نیستی که بدانی فوتبال یعنی چه؛ برو داوری‌ات را بکن. در دو قدمی‌ات زدند بازکن‌ام را تیکه و پاره کردند؛ نه صحنه را دیدی و نه کارت دادی و حالا ما گابریل را برای بازی مهم مقابل النصر در آسیا از دست داده‌ایم. بازیکنی که می‌توانست کمک کند، چون در تیم ما خیلی موثر بود.

* بسیاری از تیم‌ها نسبت به داوری اعتراض‌های زیادی دارند. به نظر شما چرا کمیته‌داوران با دورانی که اشتباهات فاحش می‌کنند برخورد قاطعی ندارد؟

خیلی جالب گفتید و این سوال را باید از کمیته‌داوران بپرسیم. آقایان یک داور را به برنامه 90 می‌آورند و هر اشتباهی را که مرتکب شده‌اند لاپوشانی می‌کنند. معلوم است با این وضعیت داوری ما درست نمی‌شود. ترکی در بازی ما مقابل ملوان اشتباه فاحشی کرد اما چه اتفاقی افتاد؟ 3 امتیاز را از ما گرفتند اما کسی تنبیه و توبیخ نشد. پس چه انتظاری دارید؟ در بازی پیکان و استقلال هم گل صددرصد پیکان را داور خطا اعلام کرده و قبول نکرد چه اتفاقی افتاد؟ مگر با او برخورد کردند. نمی‌دانم چرا برخورد نمی‌کنند اما کمیته‌داوران باید با این مسائل و اشتباهات‌فاحش برخورد کند.

* بازی بعدی شما مقابل النصر عربستان است. این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

بازی سختی است و اصلا راحت نیست. با این فشاری که به خاطر 4 بازی خارج از خانه متحمل شده‌ایم کارمان خیلی سخت است. بچه ها خسته‌اند و فشار زیادی را تحمل کرده‌اند اما تلاش می‌کنیم بازی آبرومندانه‌ای در عربستان انجام دهیم. کار خیلی سختی داریم اما اگر بتوانیم مقابل النصر دوام بیاوریم کار بزرگی است.

* قرار بود علی پروین در این سفر همراه شما باشد اما نیامد...

اگر پروین می‌آمد تیم روحیه می‌گرفت و به پرسپولیس کمک می‌شد.

* قصد ندارید در بازی با النصر عربستان به هواداران عیدی بدهید؟

عیدی دادیم دیگر. شکستن سر گابریل و دو - سه مصدومی که روی دست ما گذاشتند عیدی است. ما که نمی‌توانیم معجزه کنیم. دست و پای ما را بسته‌اند و کار خیلی سختی داریم، با این شرایط عیدی هم باید بدهیم. هیچ جای دنیا فوتبال اینطوری نیست. این همه بلا سر ما آوردند و الان هم باید توی دهان شیر برویم اما آقایان می‌گویند می‌خواهیم به پرسپولیس کمک کنیم. آقا ما کمک نمی‌خواهیم. شما ضرر نزنید کمک پیشکش.

* اما با تمام این سختی‌ها و مشکلات مردم دوست دارند النصر را ببرید؟

مردم شرایط ما را درک کنند. ما برای مردم جان هم می‌دهیم اما خیلی سخت می‌گذرد و شرایط ما خیلی دشوار شده است. قبول کنید کار راحتی نداریم اما همه تلاش‌مان را برای خوشحالی مردم می‌کنیم.

گفت‌وگو: مهدی نوری

کد خبر : ۲۶۰۲۴۵