خبرگزاری کار ایران

ولاسکو من را احیا کرد؛

ظریف: هرگز در تصمیمات فنی تیم دخالت نمی کنم/تمرینات مومنی کمتر از ولاسکو و کواچ نیست

ملی پوش تیم میزان مشهد گفت: خودم را مدیون مردم مشهد می دانم و می خواهم با در اختیار قراردادن تجربیاتم به جوانها دینم را به مردم این شهر ادا کنم .

فرهاد ظریف همچنان یکی از آماده ترین بازیکنان تیم ملی والیبال است که امسال در تیم میزان مشهد چهره پرفروغی داشت. او خودش را مدیون جوانان مشهدی می داند و می‌خواهد تجربیاتش را در اختیار نسل جوان قرار دهد ظریف های دیگری برای والیبال ایران پرورش یابد.

گفت و گوی خبرنگار ایلنا با فرهاد ظریف را می خوانید:

چرا از تیم ملی خداحافظی کردی و دوباره برگشتی؟
در آن برهه از اوضاع و شرایط زندگی و ورزش حرفه‌ای که انجام می‌دادم واقعا خسته شده بودم و از سوی دیگر احساسم این بود که باید جای خودم را به جوانترها بدهم؛ به همین خاطر تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفتم؛ در آن زمان هم برخلاف اظهار نظرهای مختلف که انجام شد من هیچ مشکلی با ولاسکو نداشتم و برعکس در زمان حضور ولاسکو دوباره احیا شدم و در حالی‌که 3 سال بود به تیم ملی دعوت نمی‌شدم در زمان ایشان دوباره ملی‌پوش شدم و در کل آن‌قدر حرفه‌ای هستم که در تمام دوران ورزشی‌ام با هیچ یک از مربیانم مشکلی نداشتم. برای خداحافظی از تیم ملی با ولاسکو صحبت کردم و قرار بود خیلی زودتر از تیم ملی خداحافظی کنم ولی به درخواست ایشان تا بازی مقابل ژاپن این امر را به تأخیر انداختم ولی پس از اینکه احساس کردم تیم ملی کشورم به حضور من نیاز دارد طی جلسات متعددی که با آقای داورزنی و کواچ داشتم تصمیم به پوشیدن دوباره لباس تیم ملی گرفتم و تا پایان انتخابی المپیک هم در خدمت تیم کشورم هستم.

چه شد بعد از سال‌ها به مشهد برگشتی؛ شایعه‌ای که در بین اهالی ورزش و هواداران به وجود آمد این بود که شما در تصمیمات فنی تیم میزان تاثیرگذارتر از مومنی‌مقدم بودید.
این یک دروغ محض است، این درست نیست که به خاطر اسم بزرگی که دارم و بخاطر حضور چند ساله‌ام در تیم‌هایی بزرگی همچون پیکان، کاله و... بیایند و بگویند که تیم میزان را من بسته‌ام و یا به کادر فنی خط می‌دهم. ولی خدا شاهد است که حتی یک‌بار هم این کار را نکرده‌ام، درست است که در بازی‌های تیم با تعصب و غیرت بازی می‌کنم و با هم تیمی‌هایم صحبت می‌کنم ولی هیچوقت نظرم را به کادر فنی تیم تحمیل نکردم. ولی هر زمان که از من کمکی خواستند و نیاز به اظهار نظری بود به کادر فنی مشورت دادم و به شخصه تنها کاری که با میزان انجام دادم بستن قرارداد به عنوان بازیکن بود که کلا تنظیم این قرارداد 10دقیقه هم طول نکشید. هیچ پیشنهادی برای جذب بازیکن به باشگاه ندادم و با سند و مدرک می‌گویم که دریافتی من از کل 6 بازیکن اصلی تیم به مراتب کمتر بود و می‌توانید این موضوع را مستند در اختیارتان بگذارم و هیچ گونه چشم‌داشت مالی بابت حضور در تیم میزان نداشتم، حتی در مواقعی هم شده بود که از سمت باشگاه تمایل به وجود آمده بود که من در امور فنی هم وارد شوم ولی من خودم این کار را انجام ندادم و این‌ها را می‌توانید از هر کسی که امسال در تیم حضور داشته بپرسید.

شما با مربیان بزرگی کار کرده‌اید، مومنی‌مقدم را در قیاس با مربیان دیگر چطور دیدید؟
به نظرم مومنی‌مقدم هم مربی با دانش و به روزی است و می‌شود او را با مربیان تراز اول کشورمان هم‌سطح بدانیم و از لحاظ تمرینی، همان تمریناتی را که ولاسکو و کواچ در تیم ملی اجرا می‌کردند در تیم میزان پیاده می‌کرد و اگر مربی خوبی نبود در تیم ملی ب و زیرنظر ولاسکو نمی‌توانست کار کند. ولی خب چون سال اول کارش به عنوان سرمربی بود فشار و استرس زیادی را تحمل کرد.

با ادامه‌ی روند فعلی در تیم میزان می مانی یا می روی؟
من به شخصه یکی از دلایلی که به میزان آمدم این بود که بتوانم چند سالی را در کنار خانواده‌ام باشم و به قصد ماندن به شهر مشهد بازگشتم و آمدم تا به جوانان شهرم کمک کنم و تجربیات خودم را در اختیار آن‌ها بگذارم تا فرهاد ظریف‌های جدیدی را تحویل والیبال شهر مشهد بدهم و حالا که شرایط میزان به این شکل درآمده باز هم می‌گویم که رفیق نیمه راه نیستم و در کنار این تیم خواهم ماند و طی صحبت‌هایی هم که با غفور حلمی داشتم قرار بر این شد که سال آینده تیم قوی‌تری را راهی مسابقات کنیم و باشگاه میزان با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و بازیکنان تیم با یکدیگر هم قسم شدند تا به تیم کمک کنند و علی‌رغم مشکلات مالی به وجود آمده تیم را تنها نگذارند.

صحبت پایانی؟
در پایان از تک‌تک طرفداران تیم و تماشاگران خونگرم و متعصب مشهدی نهایت تشکر را دارم و به عنوان بازیکن مشهدی تیم به آنها می‌گویم تمام بازیکنان از جان و دل برای شادی آنها مایه گذاشتند و اگر هم متاسفانه نتوانستیم به فینال این دوره از لیگ برویم فقط و فقط دلایل فنی باعث این موضوع شد و هیچ کم کاری از هیچ کدام از اعضای تیم سر نزد و باز هم از مردم خوب و عزیز مشهد عذرخواهی می کنم و امیدوارم من را ببخشند.

کد خبر : ۲۶۰۶۷۶