خبرگزاری کار ایران

اگر گردو زیاده، ولی شمارش داره؛

شمسایی: خیلی بدی‌ها دیدم ولی ایستادم و جنگیدم/حق استاد شاگردی را درباره شمس ادا کردم

وحید شمسایی پس از قهرمانی تیم فوتسال تاسیسات دریایی در نشست خبری مجموعه باشگاه و شرکت تاسیسات حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش ایلنا، سرمربی و کاپیتان تیم فوتسال تاسیسات‌دریایی در ابتدای این نشست خبری روی تخته وایت‌برد نوشت«با خدا باش پادشاهی کن؛ بی خدا باش هر چه خواهی کن. ما قهرمانیم. قهرمانی آسیا را هم می‌خواهیم».

شمسایی در ادامه افزود: از روز اول که آمدیم می‌‌دانستیم کار سختی در پیش داریم. یک ماه بررسی کردیم و جلسات مختلفی گذاشتیم و مهره‌هایی را آوردیم که به درد ما بخوردند. قبل از ماه مبارک رمضان کار را شروع کردیم و تلاش کردیم به هدف خود برسیم. برنامه‌ریزی باشگاه بر این بود که تیم را از رده دهم سال‌قبل، امسال به رده چهارم برسانیم و سال‌آینده قهرمان کنیم اما یک‌سال زودتر به هدف خود رسیدیم.

وی همچنین ادامه داد:  قهرمانی برای من تمام شده است. ما کار سختی را به پایان رساندیم. بهترین کادر فنی را انتخاب کردیم. امیر شمسایی بزرگ این فوتسال است. سفال‌منش مدرس AFC است و قهرمانی و داداشی هم بازیکنان ملی بوده‌اند و در 2 جام جهانی برای تیم ملی بازی کرده‌اند. حتی در مورد بازیکنانی که به خدمت گرفتیم خیلی‌ها گفتند این بازیکنان تمام شده‌اند اما ما به آنها اعتماد کردیم و جواب اعتماد خود را گرفتیم.

شمسایی همچنین در پاسخ به این سوال که برای پذیرش هدایت تاسیسات ریسک‌بزرگی کرده، گفت: من در پذیرش مربیگری تاسیسات‌دریایی هیچ ریسکی را متحمل نشدم. قرارداد 2 ساله با این تیم دارم و تلاش می‌کنم مثل سال‌اول با استفاده از تمام توان خود موفق ظاهر شویم، البته در این میان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را هم در پیش داریم که سعی می‌‌کنیم عنوان قهرمانی را با کمک مردم و شماها به دست بیاوریم.

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات‌دریایی همچنین در ادامه متذکر شد: لیست 10 نفره‌ای را به مدیریت باشگاه داده‌ام تا بازیکنان مورد نیاز را از بین آنها جذب کنیم. من را هم اگر بیرونم نکنند در خدمت این تیم هستم.  بازیکن بودن از مربیگری آسان‌تر است، فعلا می‌‌خواهم مربی ـ بازیکنی ادامه دهم. خدا را شکر از نظر توان‌بدنی در وضعیت ایده آلی برسر می‌ برم و می‌‌بینید قهرمان هم می‌شویم کسی هم جلوی را نمی‌‌گیرد. اصلا شاید دل‌مان خواست تا 80 سالگی بازی کنم اما در مورد تیم‌ملی باید بگویم آن تیم فعلا مربی دارد. هر وقت من آنجا بودم و سرمربی تیم‌ملی شدم در مورد آن صحبت می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: از دیروز بعدازظهر دائم به من زنگ می‌ زنند که صحبت نکنم، در سال 2008 و سال 2010 خیلی خیلی آماده بودم. حسین افضلی سرمربی بود و حسین شمس هم طبق معمول مدیرفنی، ما در آن سال‌ قهرمان شدیم، بنده به عنوان آقای‌گل و بهترین بازیکن جام انتخاب شدم، نیم ساعت بعد گفتند شمسایی پول داده به AFC تا بهترین بازیکن شود، این حرف آنقدر سنگین بود که چند تن از بازیکنان تیم ما همچون نظری، کشاورز، طاهری و اصغری‌مقدم گریه می‌کردند. به لطف خداوند بزرگ من در تورنمنتی حاضر بودم یک عنوان کسب کردم، اصلا این را نمی‌‌فهمم چرا هرچه بیشتر جام آوردم، آدم بدی بیشتر شدم. من اگر اینقدر قدرت داشتم که اجازه نمی‌دادم بن‌همام را کنار بگذارند.

شمسایی همچنین اضافه کرد: در ژاپن بهترین بازیکن آسیا شدم، نیم ساعت بعد از تهران زنگ زدند و گفتند، حیدریان بهترین بازیکن آسیا شده! فردای آن روز هم از تیم‌ملی خط خوردم. همیشه حرف و حدیث پشت سرم بوده؛ الان هم می‌ گویند بازیکنان را می‌خرد. گاهی انگ مشکل‌خانوادگی و خریدن داور را به من زدند اما همه می‌ دانند2عادت دارم. آن هم اینکه هرگز باخت را گردن بازیکنان نمی‌اندازم و دوم اینکه شکست‌ها را گردن داوران نیانداخته‌ام. همچنین عجیب‌تر اینکه برخی می‌‌گویند شمسایی چرا امسال در قرچک فحش نخورده؟ باید بنری تهیه کنم و روی آن بنویسم از این به بعد در سالن‌ها به من فحاشی کنند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصدومان شما به جام باشگاه‌های آسیا می‌رسند یا نه گفت: امیدوارم مصدومان تیم با گذراندن دوران مصدومیت ما را در این رقابت‌های حساس یاری کنند.

شمسایی همچنین درباره میزبانی باشگاه‌تاسیسات از جام باشگاه‌ها هم افزود: باید با کمک فدراسیون و مسئولان ورزش بهترین امکانات را برای میزبانی فراهم کنیم. این یک مساله ملی است که باید با کمک همه نهادها بتوانیم میزبان خوبی باشیم.

سرمربی تاسیسات درباره جذب بازیکن خارجی هم گفت: اولویت ما و باشگاه جذب بازیکنان داخلی است. ما محدودیت داریم و بیشتر از 4 بازیکن نمی‌توانیم جذب کنیم ولی باید نقاط ضعف را برطرف کنیم. مجموعه شرکت تاکید کرده که اعتقاد آنها به بازیکنان داخلی است. در صورتی که نتوانیم بازیکن داخلی جذب کنیم، از بازیکن خارجی هم استفاده می‌کنیم.

وی درباره پیشنهاد افتخاری به وی برای هدایت تیم ملی بعد از جام جهانی 2016 نیز گفت: من انقدر در کارم خوب کار می‌کنم که خودشان بیایند دنبال من. من منتظر پیشنهاد کسی نمی‌مانم ولی آنقدر خوب کار می‌کنم که به راحتی از کنار اسمم نگذرند.

سرمربی تاسیسات‌دریایی در پاسخ به این سوال که آیا معتقدید فوتسال ایران پاک است، افزود: من نمی‌فهمم این حرف‌ها چرا مطرح می‌شود. به قول معروف«اگر گردو زیاده، ولی شمارش داره»؛ در فوتسال هم همینطور. به من انگ زدند که بازیکن حریف را خریده بودم! باشگاه حساب و کتاب دارد. من اگر بخواهم چنین کاری بکنم باید از مدیر باشگاه پول می‌گرفتم که به بازیکن بدهم. آیا مدیر باشگاه از من نمی‌پرسید این پول را کجا خرج می‌کنی؟این حرف‌ها بی‌مفهوم است.

وی درباره رقابت‌ 7 مدعی در این لیگ در کورس قهرمانی نیز گفت: لیگ امسال بسیار سخت بود. این لیگ یکی از سخت‌ترین لیگ‌هایی بود که من در ان بازی و مربیگری کردم. تا روز آخر مشخص نبود کدام تیم قهرمان می‌شود. دست همه اهالی فوتسال درد نکند که چنین لیگی را برگزار کردند.

شمسایی ادامه داد: به نظرم رنسانسی در عرصه مربیگری در فوتسال ایران در حال رخ دادن است. مربیان جوانی مانند محمد کشاورز، جواد اصغری‌مقدم، محمد ناظم‌الشریعه و ... در فوتسال ایران حضور دارند که آینده درخشانی را در پیش رو دارند. این مربیان جوان باعث شدند شاهد برگزاری لیگ پویایی باشیم.

وی همچنین درباره آینده تیم ملی نیز گفت: به نظرم تیم ملی در حال پوست‌اندازی است. جوانان خوبی در لیگ حضور دارند که جای امثال محمدرضا حیدریان و فوتسالیست‌های صاحب‌نام گذشته را گرفته‌اند و نوید روزهای خوبی را در آینده می‌دهند که بتوانند تیم ملی را بار دیگر به دوران اوج گذشته برگردانند.

سرمربی تاسیسات‌دریایی در پاسخ به این سوال که آیا اگر به گذشته برگردی باز هم فوتسال را انتخاب می‌کنی یا خیر، گفت:  فوتسال متعلق به امثال امیر شمسایی‌ها، سید مهدی ابطحی‌ها، پازوکی‌ها، بابک معصومی‌ها و .. است. اگر من اسم و رسمی در این بین در آوردم و سر زبان‌ها افتادم به خاطر این بزرگوارانی است که در گذشته فوتسال را رواج دادند و خاک آن را خوردند. من در این مدت خیلی بدی‌ها دیدم ولی توقف نکردم و ایستادم و جنگیدم . در این سال‌ها با مربیان زیادی کار کردم. نسل به نسل با مربیان و بازیکنان زیادی بودم. اگر باز هم به عقب برگردم بار دیگر فوتسال را انتخاب می‌کنم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با قهرمانی در لیگ یازدهم تاکنون 10 عنوان قهرمانی کسب کرده‌اید، متذکر شد: وحید شمسایی بردن را دوست دارد. من در بدترین شرایط و با مصدومیت برای تیمم بازی کردم تا در کنار تیمم باشم. دوست داشتم کنار تیمم باشم هر چند تاثیرگذار نبودم ولی دوست داشتم کمک کنم.

شمسایی درباره حاشیه‌هایی که با حسین شمس دارد نیز خاطرنشان کرد: من آدم نمک‌نشناسی نیستم. من مدیون شمس در تیم ملی هستم و استاد من بوده و او بود که من را بدون اینکه سابقه‌ای داشته باشم به تیم ملی دعوت کرد. همواره تلاش کردم آدم معقولی باشم. بگذارید خاطره‌ای را تعریف کنم. وقتی بازیکنی را با نامه به ما معرفی می‌کنند و مربی او را نمی‌خواهد و به نحوی او را دست به سر می‌کند در همان نشستی که داشتیم دو لیوان شربت خوردم که گفتند که این اینقدر چاق است همه شربت‌ها را می‌خورد! ابطحی در همان جلسه به من گفت 2 تا شوت بزن. من شوت زدم که به سقف خورد و گچ دیوار فرو ریخت. ابطحی من را کنار کشید و گفت می‌توانی تمرین کنی. فکر کردم من را مسخره می‌کند. گفت از تو بازیکن می‌سازم تا 3 ماه دیگر در لیگ بازی کنی.

وی متذکر شد: وزن من در آن روزها ۱۰۸کیلو بود ولی لاغر کردم تا به وزن ۸۳کیلو رسیدم. یاده هست که بازی با مقاومت‌گیلان بود که من را به میدان فرستاد. خیلی حس عجیبی داشتم. زمین فوتسال را اندازه اتوبان تهران-کرج می‌دیدم. چشمم جایی را نمی‌دید. پس از ۳۰ ثانیه من را بیرون کشید. با خودم گفتم دیگر بازیکن نمی‌شوم. نذر و نیاز کردم. در این بین پای یکی از بازیکنان شکست. دستش یکی دیگر شکست و فرصت بازی به من رسید. در آن بازی 3 گل زدم که حسین شمس روی سکو بود و این بازی را تماشا می کرد. ، هر چند آن زمان با امیر برادرم مشکل داشت و به همین دلیل من را دعوت کرد ولی با این وجود من مدیونش هستم. در این سال‌ها هم حق استاد و شاگردی را درباره وی ادا کردم ولی من هم حق دارم از خودم دفاع کنم. وقتی به من توهین می‌شود من باید از خودم و اصالتی که دارم دفاع کنم. وی همیشه شروع کننده بود و من فقط جواب دادم و این حق طبیعی من است.

امیر شمسایی: قمی‌ها فراری‌ام دادند/ ماهان‌قم پتانسیل قهرمانی دارد

مدیر فنی تیم فوتسال تاسیسات دریایی نیز در این نشست خبری درباره جدایی‌اش از تیم ماهان‌قم و پیوستن به تاسیسات گفت: شرایط در تیم ماهان خوب بود تا اینکه من را فراری دادند. متاسفانه شرایطی در سطح مدیریت این باشگاه وجود داشت که باعث شد از این تیم فرار کند!تلاش کردم در زندگی آدم اخلاق‌مداری باشم، با این حال در تیم ماهان کاری کردند که از قم فراری شدم.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات این تیم بعد از رفتن من و آمدن علی رعدی هم ادامه داشت. به رعدی گفته بودم باید مراقب حاشیه‌ها باشد ولی به صحبت‌های من توجهی نکرد ونتیجه‌اش را گرفت. آنهادر ۴-۳ بازی آخر لیگ، حدود ۲۰ گل دریافت کردند.

شمسایی ادامه داد: حاشیه‌ها در تماهان از سمت مدیریت باشگاه شروع شد. من با مدیرعامل باشگاه رفیق‌ام، ولی وی خودش به حواشی دامن می‌زد. وی حتی به یکی از بازیکنان تیم گفته بود کاری می‌کنم تا پدر تیم‌ دربیاید! در حالیکه خودش مدیرعامل باشگاه بود. متاسفانه با یکسری اتفاقات احساسی برخورد شد. من پسر مدیرعامل باشگاه(علی شریفی) را خیلی دوست دارم ولی اگر او را به حال خودش می‌گذاشتند، بیشتر موفق می‌شد. من به خاطر حساسیت‌ها اگر به علی بازی نمی‌دادم، باید به زباله‌دان تاریخ می‌رفتم. اگر به او بازی‌ می‌دادم بهترین مربی تاریخ می‌شدم.

وی یاداور شد: ما با ماهان موفق شدیم 4 تیم بزرگ و صاحب‌نام را شکست بدهیم.  اگر می‌گذاشتند و دخالت نمی‌کردند، می‌توانستیم حتی قهرمان شویم.با وجودی که تعدادی از بازیکنان اصلی ماهان جدا شدند، این شانس را داشتیم که به قهرمانی هم برسیم. حتی برخی بازیکنان مثل میثم اینانلو را در میانه فصل فراری دادند. بعد مسائل را گردن ما انداختند و گفتند شمسایی آمد و پولش را گرفت و در میانه فصل، تیم را رها کرد.

مدیر فنی تاسیسات با اشاره به صحبت‌هایی که در یک برنامه تلویزیونی استانی درباره وی شده گفت: آقایان اعلام کردند من قهر کردم و رفتم در حالیکه قهر نکردم بلکه من را بیرون کردند. حتی وحید هم صحبت‌هایی کرد که به آقایان برخورد. تا زمانی که آنها در قم باشند، این تیم روی برد نمی‌بیند و نتیجه می‌گیرد. آنها باید دست از سر فوتسال قم بردارند تا این تیم بتواند نتیجه بگیرد.

منوچهری: امیدوارم بعد از ۳ سال قهرمانی را نصیب ایران کنیم

همچنین مدیرعامل گروه تاسیسات دریایی تاکید کرد که خرج و مخارج این باشگاه در لیگ برتر معمولی و از خیلی از تیم ها کمتر بلوده است.

منوچهری اظهار داشت: ما مایلیم حضور خود را در ورزش توسعه دهیم. در هندبال بانوان حضور داشتیم اما پر رنگ نبود. نمی‌خواهیم رشته‌های متعددی داشته باشیم، چون امکانات شرکت برای پشتیبانی تیم‌ها محدود است.

وی در مورد میزبانی جام باشگاه‌های آسیا نیز تاکید کرد: فدراسیون باید در این مورد تصمیم بگیرد و ما باید نظر مشورتی بدهیم. اینکه مسابقات در یک شهرستان برگزار شود را باید از متولیان فوتسال بپرسید من به عنوان حامی تیم از هر تصمیمی حمایت می‌کنم.

منوچهری در پاسخ به این سؤال که چه تمهیداتی برای جام باشگاه‌های آسیا اندیشیده‌اید، گفت: این شانس را داریم که مسابقات در ایران برگزار شود. امیدوارم بعد از ۳ سال قهرمانی را نصیب ایران کنیم.

وی درباره درباره پاداش قهرمانی تاسیسات در لیگ ایران و آسیا نیز گفت: هنوز پاداشی در نظر نگرفته‌ایم، چون به ما پیشنهادی نشده، البته پاداش هم عدد درشتی نخواهد بود. اگر در آسیا قهرمان شویم قطعا عدد قابل توجهی به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود.

منوچهری تصریح کرد: نگاه ما به ورزش حرفه‌ای و پایدار است. همه چیز ما بر اساس اخلاق بود. فکر می‌کنم اگر بتوانیم با هزینه معقول و انرژی مدیریتی متناسب و رفتار حرفه‌ای و ارتباطات خوب و سالم کار را ادامه دهیم این حضور پایدار است، ضمن اینکه در نظر داریم برخی از افراد تیم را از استعدادهایشان در شرکت استفاده کنیم تا به این شکل پیوندها دوطرفه حفظ شود.

وی در پاسخ به این سؤال که جشن قهرمانی تاسیسات در روز پایانی لیگ به بدترین شکل ممکن برگزار شد، گفت: روح حاکم بر ورزش اگر بر مبنای دوستی نباشد کار به بیراهه می‌رود. ما در بازی آخر مهمان بودیم. در قرچک جامعه بسیار احساسی و فوتسال‌دوستی حضور دارند. استقبال و مهمان‌نوازی خوبی از ما شد که جا دارد از کلیه تماشاگران میزبان تشکر کنم. این هم از ملاحظات اخلاقی بود که می‌خواستیم قهرمانی را در فضای مساعدتر جشن بگیریم.

حلاجی: تلاش می‌کنیم کسی از گروه‌ ما کم نشود

همچنین مدیرعامل باشگاه‌ تاسیسات دریایی نیز درباره میزبانی از جام باشگاه‌های آسیا گفت: بعد از اتمام لیگ برنامه‌ریزی را برای جام باشگاه‌ها آغاز کردیم. کار بسیار دشوارتر از لیگ برتر خواهد بود، چون تیم‌های قوی به این مسابقات می‌آیند اما نکته مهم میزبانی ماست. به هر شکل به عنوان نماینده‌ایران با تمام قوا حرکت می‌کنیم. بحث جذب بازیکن را خیلی جدی دنبال خواهیم کرد. ممکن است یک نفر را به کادر فنی اضافه کنیم اما تلاش می‌کنیم کسی از گروه‌ ما کم نشود.

حلاجی در مورد بودجه تیم در لیگ ۹۳ یادآور شد: ما خیلی نرمال و معمولی هزینه کردیم و از نظر هزینه جزو ۷-۸ تیم اول قرار گرفتیم. خیلی از آن بودجه‌ای که در ابتدای فصل بسته بودیم فاصله نگرفتیم، فقط چون لازم بود در اول فصل تغییراتی ایجاد کنیم تغییرات اندکی در این هزینه‌ها کردیم.

مدیرعامل باشگاه تاسیسات دریایی در مورد حفظ وحید شمسایی نیز تاکید کرد: شما فکر کنید گزینه نباشد و ما اینجا اینقدر حرف بزنیم. باید با بهترین‌ها جلو برویم.

کد خبر : ۲۶۰۸۵۵