خبرگزاری کار ایران

بهترین نتایج را بعد از انقلاب گرفتیم؛

قمری: می خواهیم برای نخستین بار سهمیه المپیک بگیریم/ناکامی ما ناتوانی در برگزاری 3 تور داخلی بود

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: سال 93 پر از موفقیت برای دوچرخه‌سواری بود و هدف ما این است که این رویه با ضریب موفقیت بالاتر در سال 94 هم ادامه یابد.

خسرو قمری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عملکرد دوچرخه‌سواری در سال 93 بیان داشت: با وجود تمام مشکلات که گریبانگیر ورزش کشور و همچنین دوچرخه‌سواری بود ما توانستیم نزدیک به 260 همایش در راستای همگانی کردن ورزش دوچرخه‌سواری برگزار کنیم که 70هزار نفر در این همایش‌ها فعال بودند. در کنار آن طرح استعدادیابی را هم برگزار کردیم و نزدیک به 85 نفر استعدادیابی شدند تا به صورت حرفه‌ای دوچرخه‌سواری را ادامه بدهند و پشتوانه تیم‌های ملی باشند.

وی ادامه داد: در مبحث قهرمانی نیز نزدیک به 98 درصد از برنامه‌هایی را که پیش‌بینی کرده بودیم انجام دادیم و اعزام‌ها بر اساس تقویمی که از گذشته تعبیه کرده بودیم اجرا شد، حتی برخی برنامه‌ها که در تقویم هم نبود به آن اضافه شد.  در کنار آن در حوزه برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف مانند کوهستان، پیست  و جاده در رده‌های مختلف سنی موفق بودیم. این گفته کارشناسان است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در ادامه متذکر شد: تیم پتروشیمی در عرصه بین‌المللی توانست رنکینگ‌های خود را افزایش دهد. ما در مسابقات آسیایی هم بهترین نتایج را بعد از انقلاب گرفتیم. در جذب اسپانسر هم موفق بودیم اما آنچه در سال 93 برای ما ناکامی محسوب می‌شود عدم برگزاری 3 تور کرمان، مرکزی و مازندران بود که دلیل اصلی عدم برگزاری آن مشکلات مالی بود.

قمری درباره مهم‌ترین برنامه‌های خود در سال 94 نیز گفت: ما می‌خواهیم برای اولین بار در رشته پیست و کوهستان سهمیه المپیک بگیریم و در کنار آن طرح استعدادیابی را ادامه دهیم.

کد خبر : ۲۶۱۳۵۰