خبرگزاری کار ایران

با جدایی کی روش؛

فوتبال ایران در آزمونی تازه/ چه کسی جانشین مرد پرتغالی می شود

فوتبال ایران بار دیگر در آستانه آزمونی تاریخی و تازه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، با جدایی کارلوس کی روش بعد از دو دیدار دوستانه با سوئد و شیلی، فوتبال ایران با آزمونی تاریخی و تازه مواجه خواهد بود.

علی کفاشیان خبری را اعلام کرد که تا حدودی در هفته های اخیر قابل پیش بینی بود اما آنچه مهم است آینده فوتبال ایران است.

در این باره باید 2 نکته را در نظر گرفت، ابتدا اینکه ممکن است کی روش و کفاشیان بعد از دو بازی با سوئد و شیلی بار دیگر بر سر میز مذاکره بنشینند و توافقی دیگر حاصل شود و این مرد پرتغالی همچنان سکاندار  ملی پوشان ایران در مسیر مقدماتی جام جهانی 2018 باشد که این مساله چندان دور از ذهن نیست چراکه کارلوس گاهی چنین چالش هایی را به راه می اندازد تا در نهایت به خواسته خود برسد.

نکته دوم آینده نیمکت ایران بعد از دوران کارلوس پرتغالی است. هنوز نام هیچ گزینه ای در این زمینه مطرح نشده، فقط علی کفاشیان اعلام کرده که باید زودتر سرمربی تیم ملی را انتخاب کنند چراکه مقدماتی جام جهانی را در پیش رو داریم و به همین دلیل باید تصمیم گیری زودتر صورت گیرد. اینکه گزینه داخلی یا خارجی مد نظر سران ورزش ایران است یا نه، موضوعی است که تا بعد از بازی با سوئد و شیلی همچنان مبهم خواهد ماند ولی با پایان مهلت کی روش بعد از این دو بازی ممکن است نام های زیادی در این زمینه مطرح شوند.

در این بین نباید از نقش تعیین کننده وزارت ورزش هم غافل شد بخصوص صحبت های اخیری که وزیر ورزش در گفت وگوی رادیویی خود انجام داد. وزیر در این صحبت ها انتقادات زیادی را به فدراسیون و همچنین نتایج تیم ملی وارد دانست که قابل تامل بود و به همین دلیل تصمیم کی روش را نباید بی ربط به صحبت های وزیر هم بدانیم چراکه این مرد پرتغالی می داند وزارتخانه از منتقدین جدی عملکرد او بر روی نیمکت ایران است.

با این تفاسیر کار انتخاب گزینه هدایت تیم ملی ایران معمایی پیچیده خواهد بود؛ چراکه بازیکنان تیم ملی به شدت هواخواه کی روش هستند و در این حدود 4 سالی که وی هدایت نیمکت ایران را بر عهده داشته نفرات مورد نظر خود را به تیم ملی دعوت کرده که حتی در همین زمینه هم بارها حرف و حدیث های زیادی  بوجود امده که هر بار مرد پرتغالی از خود به روش های خاص خود دفاع کرده است.

حال باید منتظر فرا رسیدن روز بازی با سوئد و شیلی بود و نتایجی که تیم ملی با کارلوس کی روش در این دو بازی خواهد گرفت، چراکه او هرگز دوست ندارد با دست خالی ایران را ترک کند و البته هر مربی دوست دارد در اوج کنار برود تا بعدها تاریخ را که مرور می کنند او را با مردی پیروز به خاطر بسپارند نه کسی که کارنامه اش معمولی و در حد مربیان گذشته تیم ملی ایران باشد.

و این داستان ادامه دارد  ...

 

کد خبر : ۲۶۱۵۹۴