خبرگزاری کار ایران

هفته بیست و هشتم لالیگا؛

بارسا 2 - رئال یک؛ الکلاسیکوی انتقامی به کام آبی اناری ها/ خیز بلند انریکه با سوپر سوارز

بارسا موفق شد الکلاسیکوی شماره 229 را به سود خود رقم بزند تا برد 90 خود را در تاریخچه این بازی ها در نیوکمپ جشن بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آخرین دیدار از هفته بیست و هشتم لالیگا از 30 دقیقه بامداد با سوت متیو لاهوز داور اهل والنسیا تیم های بارسلونا و رئال مادرید در دویست و بیست و نهمین الکلاسیکو به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود بارسا به پایان رسید تا آبی اناری ها نودمین برد خود را در تاریخچه این رقابت بزرگ ثبت کنند و فقط 2 برد دیگر با رئال فاصله داشته باشند.

ترکیب بارسا: براوو، دنی آلوس، آلبا، پیکه، ژرمی متیو، ماسکرانو، اینیستا، راکیتیچ، سوارز، نیمار، مسی

ترکیب رئال مادرید: کاسیاس، په په، راموس، کارواخال، مارسلو، کروس، مودریچ، ایسکو، گرت بیل، رونالدو، بن زما

مهمترین اتفاق در دقیقه 12 شکل گرفت جایی که کریس رونالدو تیر دروازه بارسا را به لرزه در آورد و بخت با براوو یار بود که توپ به درون دروازه نرفت.

البته یک دقیقه بعد ایسکو هم با نمایشی انفرادی در درون محوطه جریمه بارسا فرصت ایجاد خطر را پیدا کرد که ضربه فنی این بازیکن با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 17 نیمار پاس خوبی را با بیرون پا برای مسی ارسال کرد که البته ضربه سر لئو با بی دقتی به بیرون رفت.

در دقیقه 19 لئو مسی در نقش گل ساز ظاهر شد و با ارسالی بی نقص برای متیو این بازیکن را در آستانه فرو ریختن دروازه کاسیاس قرار داد که ضربه سر این مدافع پیش تاخته به تور دروازه رئال دوخته شد تا بارسا یک بر صفر پیش بیفتد.

در دقیقه 29 نیمار در حالیکه بر روی فرصتی عالی و توپی باد آورده می توانست دروازه کاسیاس را باز کند توپ را به سنگربان مادریدی ها تقدیم کرد.

در دقیقه 30 کریس رونالدو روی پاس عالی و پشت پای کریم بن زما با نوک پا ضربه ای دقیق را قبل از مدافع بارسا به توپ زد تا دروازه براوو هم در این دیدار باز شود. این سی و یکمین گل رونالدو در لالیگا بود.

در دقیقه 39 گرت بیل دروازه بارسا را باز کرد ولی داور والنسیایی این گل رئالی ها را مردود اعلام کرد.

در دقیقه 43 کریس رونالدو با شوتی سنگین و ناگهانی دروازه براوو را به شدت تهدید کرد که سنگربان بارسلونا با کف دست توپ را به کرنر فرستاد تا مانع فروپاشی دروازه تیمش شود.

نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا دو تیم به رختکن بروند.

با آغاز نیمه دوم بارسا سعی در حفظ توپ داشت و مالکیت بازی را در اختیار گرفت ولی این رونالدو بود که خیلی زود روی دروازه بارسا خطرساز شد که البته نتوانست دومین گل خود و تیمش را به ثمر برساند.

بارسا در دقیقه 56 روی پاس عالی دنی آلوس به سوارز و ضربه دقیق این بازیکن که بر خلاف حرکت کاسیاس به تور دروازه دوخته شد 2 بر یک پیش افتاد تا برتری به اردوی کاتالان ها برگردد. این نخستین گل سوارز در نخستین الکلاسیکویی بود که در نیوکمپ در ترکیب بارسا حضور داشت.

در ادامه نیمار چندین موقعیت خوب را بدست آورد تا بتواند تعداد گل های بارسا را افزایش دهد ولی به راحتی و البته بی دقتی این موقعیت ها را از دست داد تا تکروی های این بازیکن برزیلی روی اعصاب برخی بازیکنان بارسا مثل سوارز باشد.

در ادامه تلاش های مادریدی ها به جایی نرسید و البته بارسا هم چند موقعیت خوب را از دست داد تا در نهایت این بازی پر برخورد و هیجانی 2 بر یک به سود بارسا به پایان برسد.

لوئیس سوارز، جوردی آلبا، خاویر ماسکرانو، آندرس اینیستا و دنی آلوس از بارسا و په په، سرخیو راموس، کارواخال، دنیل راموس، مودریچ و ایسکو از رئال مادرید از داور والنسیایی کارت زرد گرفتند تا شاهد بازی پر برخوردی باشیم.

بارسلونا با این پیروزی 68 امتیازی شد تا یکه تاز جدول لالیگا باشد و فاصله خود را با رئال مادرید 54 امتیازی به عدد 4 برساند و شاگردان لوئیس انریکه از بخت بیشتری برای بردن جام قهرمانی برخوردار شوند.

در تاریخچه 229 الکلاسیکو سهم بردهای رئال از این تعداد بازی 92  برد بوده و بارسا هم 90 بار به پیروزی رسیده است. از این تعداد بازی ۴۸ دیدار نیز با تساوی دو تیم به پایان رسیده است. همچنین با این پیروزی  بارسا در نیوکمپ  43  پیروزی کسب کرده و ۱۸ تساوی و ۱۸ شکست را در تاریخچه خود ثبت کرده است.

همچنین در نخستین دیدار هفته بیست و هشتم لالیگا از ساعت 15:30 دیپورتیوو لاکرونیا  میزبان اسپانیول بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در دومین دیدار امروز از ساعت 20:30 ویارئال در خانه میزبان سویا بود که شاگردان اونای امری موفق شدند 2 بر صفر میزبان خود را از پیش رو بردارند تا 55 امتیازی شوند در جایگاه پنجم جدول را به خود اختصاص دهند.

در دیگر دیدار امشب از ساعت 22:30 رئال‌سوسیداد هم میزبان کوردوبا بود که شاگردان دیوید مویس موفق شدند این دیدار خانگی را در سن سباستین 3 بر یک به سود خود به پایان بردند تا 36 امتیازی شوند و با 3 پله صعود به رتبه نهم جدول تکیه بزنند.

کد خبر : ۲۶۱۸۰۷