خبرگزاری کار ایران

ایران ۲ - شیلی صفر؛

شب نکوی فوتبال ایران/ طلسم دروازه براوو و رکورد دایی با هم شکست

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و شیلی با برتری 2 برصفر ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و شیلی ساعت 23:30 دیشب به وقت تهران، با قضاوت مانوئل شوتنگروبر در  ورزشگاه ان وی آرنای سانکتپولتن اتریش آغاز شد و تیم کشورمان در پایان به پیروزی 2 بر صفر رسید. 

ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، وریا غفوری، وحید امیری (90 رامین رضاییان)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی(69 امید ابراهیمی)، رضا قوچان نژاد( 73 کریم انصاری فرد)

ترکیب شیلی: کلودیو براوو، انزو روکو(62 مدل)، ادواروو وارگاس، مارک گونزالز(62 گوتیرز)، خوان کرنخو، ماتیاس فرناندس، رودریگو میلار(63 پیزارو)، گنزالو خارا، فابیان اوریانا(46 الکسیس سانچز)، خوسه پدرو فوئنسالیدا(62 ایسلا) و اریک پولگار(46 آرانگویز)

دقیقه 21 این دیدار، روی ارسال بلند آندو از یک ضربه کرنر، نکونام با ضربه دقیقی سنگر کلودیو براوو را فروریخت تا در نبرد دو کاپیتان را نکونام در شبی که رکورد بازی‌های ملی ایران را به نام خود ثبت کرد، از دروازه‌بان بارسا ببرد.

شاگردان کی‌روش این نیمه را با برتری یک برصفر به سود خود تمام کردند. در نیمه دوم با ورود آلکسیس سانچز، شیلی با تمام قوا ( به استثنای ویدال) به سوی دروازه ایران حمله‌ور شد اما این تیم کشورمان بود که برخلاف جریان بازی یک بار دیگر به گل رسید.

ایران دقیقه 50 در یک ضدحمله با پاس تماشایی شجاعی و فرار قوچان‌نژاد در قلب دفاع شیلی موقعیتی استثنایی به دست آورد. گوچی با یک پاس عرضی امیری را که در موقعیتی عالی قرار داشت، صاحب توپ کرد تا این بازیکن با ضربه‌ای مهارنشدنی دور از دستان براوو، دومین گل تیم ایران را به ثمر برساند.

در ادامه شیلی بازی را به دست گرفت و حملات متعددی را روی دروازه تیم کشورمان تدارک دید. ایستادگی مدافعان ایران و درخشش حقیقی، موج حملات شیلیایی‌ها را یکی پس از دیگر مهار می‌کرد. ایران در ضدحملات، حتی می‌توانست گل‌های دیگری هم بزند اما بازی منطقی ملی‌پوشان ایران و بی‌گدار به آب نزدن آن‌ها در نهایت باعث پیروزی 2 بر صفر کشورمان برابر تیم پانزدهم رنکینگ فیفا شد.

جواد نکونام با حضور در این بازی، جمع بازی‌های ملی خود را با پیراهن تیم ملی کشورمان به 150 رساند و به تنهایی رکورددار بازی در تیم ملی ایران شد. این رکورد پیش از این در اختیار علی دایی بود که 149 بار با پیراهن تیم ملی ایران به میدان رفته است.

 

کد خبر : ۲۶۲۱۸۸