خبرگزاری کار ایران

پس از بازی خداحافظی مقابل سوئد؛

کی روش: هیچ گاه علاقه و احترامی به اندازه هواداران ایرانی ندیده ام

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۸۹۸

سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از پایان بازی با سوئد تامید کرد که در دوران مربیگری اش هیچ گاه علاقه و احترامی مانند هواداران ایران ندیده است.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش پس از شکست مقابل سوئد در جمع خبرنگاران درباره این دیدار و اینکه این مسابقه آخرین بازی وی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بود، گفت: مهم ترین مطلبی که باید به آن اشاره کنم پس از 4 سال کار با تیم ملی ایران، افتخار می‌کنم به تیمم و تک تک بازیکنان، این بهترین گروهی بود که در طول دوران مربی‌گری‌ام در اختیار داشتم.

وی ادامه داد: بازیکنانم با تلاش نمایش خوبی را ارائه کردند، جای خوشحالی دارد و من به تک تک آنها افتخار می‌کنم. اکنون فقط غمگین هستم، چون هیچ موقع، خروج و ترک کردن تیم خوشحال کننده نیست اما این زندگی ادامه دارد و باید رو به جلو حرکت کرد.

کی روش درباره آنالیزش از این دیدار نیز گفت: بابت این سؤال تشکر می‌کنم و خوب شد این سوال را پرسیدید چون این فرصت را پیدا می‌کنم تا از فدراسیون فوتبال سوئد، مربیان و بازیکنان و در مجموع از تیم خوب این کشور تشکر کنم چون موافقت کردند با ما بازی کنند. در 4 سال گذشته همیشه برای بازی‌های دوستانه مشکل داشتیم اما نگاه من این بود که بازیکنانم تجربه بین المللی به دست بیاورند که به این مهم توانستیم دست پیدا کنیم.

وی افزود: سوئد از لحاظ تاکتیکی و کیفیت بازیکنانش و البته تجربه بین المللی بازیکنانش تیم بسیار خوبی است  و تجربه بین المللی بازیکنانشان نشان داد تیم خوبی هستند. بازیکنان ما نسبت به سوئد تجربه کمتری داشتند. حضور زلاتان ابراهیموویچ در هر تیمی بسیار موثر است. در ابتدای بازی ملی پوشان ایران کمی کم تجربه بوده و عصبی بازی می کردند اما کم کم به بازی برگشتند و نمایش خوبی را به اجرا گذاشتند. معتقدم اگر بازیکنان ایران در مسابقات دوستانه مانند شیلی و سوئد حضور داشته باشند، بدون شک تجربه بالایی کسب می کنند و بازی بهتری را به اجرا می گذارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حمایت هواداران ایرانی از ادامه همکاری وی با تیم ملی ایران گفت: احترام خاصی برای عملکرد بازیکنانم قائل هستم چراکه آنها با تعهد برای تیم ملی کشورشان بازی کردند. هیچ گاه در طول دوران مربیگری ام علاقه و احترامی به اندازه هواداران ایرانی ندیده ام. تا مقداری می شود گفت در تیم منچستر تا حدودی این علاقه وجود داشت. با تیم ملی پرتغال 2 بار قهرمان جهان شدم اما چنین علاقه ای که در مردم ایران وجود داشت را دریافت نکرده ام. از تک تک هواداران ایرانی به خاطر محبت شان تشکر و قدردانی می کنم. هر آنچه در توان دارم مانند 4 سال گذشته انجام خواهم داد تا بهترین عملکرد را شاهد باشم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که با توجه اینکه ایران در برابر شیلی و سوئد 3 بازیکن اصلی خود را نداشت و همچنین آیا تفاوت فوتبال شیلی با سوئد بود که بازی را واگذار کردیم یا اینکه تیم ملی خسته بود و از دقیقه 70 به بعد آنطور که باید بازی نکرد، گفت: مقابل تیم شیلی که  با 40 بازیکن جوان و تیم اصلی به مصاف ما آمدند باید بگویم آنها به بازیکنان جوان خود فرصت دادند تا تجربه بین المللی کسب کنند. همین طور تیم سوئد هم با تمام بازیکنانش مقابل تیم ایران که در رده  41 جهان است به میدان آمد. وقتی شما با بهترین گزینه ها حضور ندارید، بدون شک نتیجه آنطور که باید به دست نمی اید.

وی متذکر شد: من از سال 1989 به عنوان مدرس و مشاور فنی فیفا در 5 قاره جهان، بافدراسیون های مختلف کار کرده و  آشنایی دارم و همیشه شاهد بودم تیم ملی بزرگسالان هر کشور در اولویت نخست است اما مطرح کردن این مطالب بدین معنا نیست که از بازیکنانم راضی نبوده ام . فکر می کنم یک سری از بازیکنان جوان آینده خوبی خواهند داشت، به شرطی که  مربی خوبی در کنار تجربه بین المللی داشته باشند.  امیدوارم در آینده فدراسیون فوتبال برای بازیکنان خود فرصت های مناسبی را فراهم کند تا بازیکنان در بهترین سطح فوتبال بازی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز