خبرگزاری کار ایران

مشاور سازمان خصوصی‌سازی خبر داد؛

شرایط جدید واگذاری استقلال و پرسپولیس/ سرخابی‌ها تا تیرماه منحل می‌شوند

مشاور سازمان خصوصی‌سازی از شرایط جدید برای مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبرداد و گفت: شرایط جدید تا پایان وقت اداری فردا در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

سیدجعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون دو جلسه مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل نبود خریدار لغو شده، هیات واگذاری تغییرات و تسهیلات جدیدی را برای سومین مرحله واگذاری تعیین خواهد کرد که شرایط جدید، زمان انتشار آگهی و برگزاری جلسه مزایده تا فردا در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی با اعلام اینکه تغییری در قیمت‌پایه سهام این 2 باشگاه برای واگذاری ایجاد نشده، افزود: هیچگونه تغییری در قیمت پایه 290 میلیارد 2 باشگاه ایجاد نخواهد شد و تقریبا احتمال تغییر قیمت صفر خواهد بود چراکه این قیمت‌گذاری کاملا منطقی و کارشناسی شده است.

وی در مورد زمان احتمالی برگزاری مزایده سوم گفت: زمان برگزاری مزایده سوم احتمالا دهه اول اردیبهشت‌ماه خواهد بود که زمان دقیق آن تا فردا مشخص می‌شود.

سبحانی با اعلام اینکه سازمان خصوصی‌سازی تاکنون به وظیفه قانونی خود درباره واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس عمل کرده، اظهار داشت: طبق قانون مجلس قرار بود کار خصوصی‌سازی باشگاه‌ها در سال 93 انجام شود که سازمان خصوصی‌سازی با برگزاری 2 جلسه مزایده برای سرخابی‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کرد. البته فراموش نکنید سال 93 این سازمان 30 هزار میلیارد از سهام شرکت‌ها را عرضه کرد ولی تنها 4 هزار میلیارد آن به فروش رفت.

وی با بیان اینکه تا تیرماه 94 باید واگذاری استقلال و پرسپولیس انجام شود و خریدار جدید باید 2 باشگاه جدید را ثبت کند، اظهار داشت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تیرماه جاری منحل خواهند شد و طبق قانون باید مالکان جدید شرکت‌های تازه‌ای را به ثبت برسانند از این رو باید در مرحله‌سوم حتما خریدار جدید پیدا شود.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به اینکه در صورتی که در مرحله سوم نیز خریداری برای سرخابی‌ها پیدا نشود چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: در این صورت قانون و آیین نامه‌ای که در این زمینه تصویب شده باید اصلاح شود یا زمان تعیین شده، تمدید شود.

کد خبر : ۲۶۳۳۱۷