خبرگزاری کار ایران

پیش‌بازی دورتموند-بایرن‌مونیخ؛

زنبورها در کمین هالیوودی‌های مغرور

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۲۸

تیم‌های فوتبال دورتموند و با یرن‌مونیخ درحالی به مصاف هم می‌روند که این دیدار به دلیل فاصله 31 امتیازی این دوتیم، مانند سال‌های گذشته سرنوشت‌ساز نیست.

ایلنا: دیدار تیم‌های فوتبال دورتموند و بایرن‌مونیخ از هفته بیست و هفتم بوندس‌لیگا ساعت 21 امشب در ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک دورتموند برگزار می‌شود. دیداری که در آن‌ صدرنشین بوندس‌لیگا به مصاف تیم دهم جدول می‌رود اما رویارویی باواریایی‌ها و سیاه‌زرده‌ها همیشه جذابیت‌ها و هیجانات خاص خود را دارد.

پرواز دوباره زنبورها

شاگردان یورگن کلوپ امسال شروع ناامیدکننده‌ای داشتند. نایب‌قهرمان 2 فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا تا پایان سال 2014 قعرنشین بوندس‌لیگا بود. رتبه‌ نازلی که باعث شده بود هواداران این تیم نیش و کنایه هواداران سایر تیم‌های بوندس‌لیگا بویژه بایرنی‌ها و حتی طرفداران شالکه‌ 04 را تحمل کنند. اوضاع واقعاً بد بود. تیمی که یکی از قدرت‌های فوتبال آلمان به شمار می‌آمد حالا باید برای بقا در بوندس‌لیگا می‌جنگید اما مسئولان دورتموند بازهم به یورگن کلوپ اعتماد کردند و با حمایت از وی چشم به دیدارهای دور برگشت دوختند. تمدید قرارداد مارکو رویس با دورتموند شاید تنها مرهمی بر زخم‌های هوادران این تیم بود اما عملکرد درخشان این بازیکن و همبازی‌‌های او در ادامه ورق را برگرداند. دورتموند با چند پیروزی پیاپی جان تازه‌ای گرفت  تا خود را از قعر جدول آرام آرام بالا بکشد و حالا با 33 امتیاز در رتبه دهم قرار بگیرد. هرچند شکست 3 برصفر خانگی برابر یووه و حذف از لیگ قهرمانان اروپا به تازگی دوباره کام هواداران دورتموند را تلخ کرد اما آن‌‌ها امیدوارند تیم‌شان با یک بازی درخشان و پیروزی برابر بایرن، علاوه بر حرکت به سوی نیمه بالای جدول بوندس‌لیگا، خاطرات تلخ امسال را یکجا به دست فراموشی بسپارد.

مصائب پپ در غیاب بزرگان

باواریایی‌ها اما این فصل هم با حضور پپ تیم بی‌رقیب بوندس‌لیگا هستند. آ‌ن‌‌ها حالا با 64 امتیاز در صدر جدول جا خوش کرده‌اند و فاصله‌ شاگردان پپ با ولفسبورگ، تیم دوم جدول 10 امتیاز است و این در 8 هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل، می‌تواند قهرمانی بایرن را تضمین کند. هرچند دیدار امشب برای بایرن از نظر امتیاز اهمیت گذشته را ندارد و حتی با شکست برابر دورتموند این تیم‌ می‌تواند با خیال راحت به مسیر خود در بوندس‌لیگاه ادامه دهد اما این مسابقه برای بایرنی‌ها هم دیدار ویژه‌ای است. آن‌ها نمی‌خواهند سومین شکست‌ این فصل مقابل نام بایرن‌مونیخ نوشته شود. از طرف دیگر گواردیولا استاد تهییج بازیکنانش در بی‌انگیزی مطلق است. او بارها این‌کار را با بارسای اشباع‌شده هم انجام داده است. گواردیولا درباره دیدار امشب می‌گوید:«دیدار مقابل دورتموند ‏همیشه دیداری کلاسیک است؛ فارغ از موقعیت آنها در جدول. دورتموند تیم فوق العاده ای است. ‏انتظار دارم آنها نمایشی هجومی داشته باشند اما ما می خواهیم تیم برتر میدان باشیم. فکر می کنم دیدار ‏فوق العاده ای پیش‌رو داریم.»

البته پپ برای بازی امشب مهره‌های موثری مانند ریبری، روبن و آلابا را هم در اختیار ندارد و این موضوع بیش از گذشته کلوپ را به برتری در این دیدار خوش‌بین می‌کند. هرچند او به این موضوع حرفه‌ای می‌نگرد و می‌گوید:« ما در سطح بایرن نیستیم ولی مطمئنا برای پیروزی شانس داریم. البته شرایط نسبت به سالهای اخیر متفاوت است. فاصله زیادی بین دو تیم وجود دارد. هرچند بایرن بازیکنانی مثل روبن، ریبری و آلابا را امشب در خدمت ندارد، ولی همچنان گوتزه، مولر و لواندوفسکی این تیم را همراهی می‌کنند. فیلیپ لام هم آماده است. در غیاب روبن و ریبری، آنها سریع‌ترین بازیکنانشان را از دست داده اند و به این ترتیب ترکیبشان تغییر خواهد کرد.»

رقابت دیرینه دورتموند و بایرن از دیرباز شرایط خاصی را هم برای هواداران هالیوودی‌ها ایجاد کرده است. آنها قطعاً حساب بازی با تیم‌هایی مانند شالکه و دورتموند را از دیگر بوندس‌لیگایی‌ها جدا می‌دانند. هواداران بایرن هر چند 2 فصل پیش شاهد برتری تیم‌شان در فینال لیگ قهرمانان برابر دورتموند بودند اما شاگردان کلوپ خیلی زود شیرینی این موفقیت را به کام بایرنی‌ها تلخ کردند و با برتری 4 بر 2 در سوپرجام آلمان، انتقام سختی از هالیوودی‌های مغرور گرفتند و باید دید  در پایان رقابت امشب این 2 تیم چه نتیجه‌ای بر اسکوربورد سیگنال ایدوناپارک ثبت می‌‌شود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز