خبرگزاری کار ایران

روشن مشکلات را ببیند و بعد انتقاد کند؛

بیانی: امثال کرار به خاطر پول بازی می‌کنند/چرا به قهرمانی امیدوار نباشیم؟

آنالیزور استقلال معتقد است بازیکنان ملی‌پوش در حال حاضر مشکل اصلی این مجموعه هستند چرا که قلعه‌نویی هیچ‌وقت در طول فصل تیمش را به طور کامل در اختیار نداشته تا بتواند تمرینات تاکتیکی مدنظرش را انجام دهد.

گفت‌وگوی شاهرخ بیانی با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

کرار جاسم تمرینات استقلال را تحریم کرده، این رفتار کرار را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این رفتارها که رفتارهای خوبی نیست و ما هم آن را رد می‌کنیم چون بازیکن باید تمرین کند. به هر حال مشکلات باشگاه شامل حال همه اعضای تیم است و نباید تمرین را تعطیل کرد. متاسفانه امروز بیک‌زاده و کرار سر تمرین حاضر نشدند.

به نظر شما این رفتارها حرفه‌ای است؟
حرفه‌ای که نیست اما به هر حال ما در فوتبال‌ایران کار می‌کنیم و متاسفانه این اتفاقات رخ می‌دهد. امثال کرار به خاطر پول به ایران آمده‌اند و به خاطر پول بازی می‌کنند. ما با آنها حرف خاصی نداریم اما بچه‌های خودمان مثل بیک‌زاده باید شرایط را درک کنند. البته بچه‌های ما هم حق دارند چون پول‌شان را نگرفته‌اند اما باید شرایط تیم را درک کنند. ما به خاطر مردم باید کار کنیم چون تیم پرطرفداری هستیم و مردم با برد ما خوشحال و با باخت ما ناراحت می‌شوند. به همین دلیل باید به آنها احترام بگذاریم.

اصلاً بازیکن می‌تواند تیم را تحریم کند؟
بازیکن حرفه‌ای می‌تواند چون طبق قراردادش کار می‌‌کند اما آن طرف قضیه را هم ببینیم. ما کرار را در 3 بازی سخت خود نداشتیم، یعنی هر وقت به او احتیاج داشته‌ایم این بازیکن ما را تنها گذاشته است. ما بازیکن خارجی را در همه بازی‌ها احتیاج نداریم و فقط در چند بازی سخت به آنها نیاز داریم که در این بازی‌های سخت کرار را نداشتیم. البته او هم حرفش حرفه‌ای است و می‌گوید پول می‌گیرم و بازی می‌کنم اما ما از بچه‌های خودمان بیشتر توقع داریم چون بالاخره می‌آید و پول آنها سوخت نمی‌شود. ما شرایط بسیار حساسی داریم و باید در این 6 بازی همه تلاش مان را بکنیم چون اگر این شش بازی را ببریم اول یا دوم خواهیم شد.

واقعاً به قهرمانی امیدوارید؟
بله. چرا نباشیم؟ ما چیزی را از دست نداده‌ایم.

اما با صدر جدول 7 امتیاز اختلاف دارید؟
بله، 7 امتیاز اختلاف داریم اما اگر مدعیان دیگر 2 بازی را ببازند و ما همه بازی‌های خود را ببریم قهرمان می‌شویم. یکسری ناامید هستند اما ما همچنان امیدواریم.

حسن روشن در مصاحبه‌ای اعلام کرده از اول هم به قهرمانی این تیم امیدوار نبودم چون مهم‌ترین تمرین قلعه‌نویی آقاوسط است. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
حسن روشن نظرش را گفته و ما هم احترام می‌گذاریم، چون بالاخره او پیشکسوت‌استقلال است اما آقای روشن یک بار سر تمرین ما بیایند و مشکلات را ببینند و بعد صحبت کنند. مشکل ما در حال حاضر بازیکنان ملی‌پوش هستند که در اردوهای تیم ملی هستند. از 18 بازیکن ما 10 نفر را نداشتیم، چطور می‌توانیم تمرین تاکتیکی انجام دهیم. خسرو حیدری الان به درد ما می‌خورد که در تیم ملی آسیب دیده و نیامده است. احسان حاج‌صفی هم در تیم ملی مصدوم می‌شود اما MRI می‌گیرد و خودش را به تمرین سپاهان می‌رساند. خسرو نیامد و کنار ما نبود و تیم ملی با این مشکلات به ما ضربه می‌زند. همیشه ما 7 - 8 بازیکن ملی‌پوش را در اختیار نداشتیم و آقایان می‌گویند چرا در تمرینات کار نمی‌کنید. وقتی بازیکنان نیستند چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. روشن باید مشکلات ما را هم ببیند.

بحث دقیقاً همین است که وقتی تیم کامل است هم چیز خاصی در تمرینات دیده نمی‌شود؟
امیر قلعه‌نویی یک بسته تمرینی دارد که همه تمرینات در آن خلاصه می‌شود چون یک تمرین کامل است و تا به حال هم با آن سبد تمرینی نتیجه گرفته و به آن اعتقاد دارد. وقتی تیم کامل باشد می‌توانیم روی نقاط ضعف و قوت‌ خود کار کنیم اما وقتی 3 مدافع ما در تیم ملی هستند چطور می‌توانیم کار کنیم. در بازی با فولاد هیچ کاری نتوانستیم قبل از بازی انجام دهیم و بدون تمرین مناسب به مصاف فولاد رفتیم. شرایط ما سخت است اما آقایان ماشاالله یک نفس انتقاد می‌کنند. اول مشکلات را ببینند و بعد انتقاد کنند.

کد خبر : ۲۶۳۸۶۴