خبرگزاری کار ایران

آغاز نشست هیات‌رییسه بدون یک عضو؛

امیدواری کفاشیان به رفع تحریم‌ها و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۸۳۵

نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز به ریاست علی کفاشیان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، اولین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز از ساعت 10:00 با حضور علی کفاشیان، محمود اسلامیان، مهدی تاج، علیرضا اسدی، غلامرضا بهروان، الهه عرب‌عامری، شهرام دبیری، فریدون اصفهانیان و حیدر بهاروند، بدون حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال آغاز شد.

در ابتدای این جلسه علی کفاشیان ضمن تبریک به مناسبت سال جدید به اعضای هیات رئیسه گفت: حلول سال 1394 تبریک می گویم ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر را به همه بانوان ایران تبریک عرض می کنم و بسیار متاسفم که جامعه رسانه و ورزش دو خبرنگار بسیار زحمت کش و پرتلاش را که برای پوشش دیدارهای دوستانه تیم ملی مقابل شیلی و سوئد به اروپا سفر کرده بودند و بعد از دیدار بارسلونا و رئال‌مادرید قصد بازگشت به اتریش را داشتند، متاسفانه در هواپیمای ایرباس A320 دچار سانحه شده و جان خود را از دست دادند. باز هم به خانواده ایشان، اصحاب رسانه و جامعه فوتبال ورزش کشورتسلیت می گوییم.

در ادامه این نشست رئیس فدراسیون فوتبال، دکتر محمود اسلامیان را به اعضای هیات رئیسه معرفی کرد و گفت: با توجه به سوابق و فعالیت‌های اسلامیان، از وی خواستیم تا به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ما را همراهی کنند که خوشبختانه اکنون و با حضور همه اعضای هیات‌رئیسه با همدلی و پشتکار، فعالیت‌های مربوط به فوتبال را پیگیری می‌کنند تا شاهد انجام برنامه‌های خود به بهترین شکل باشیم.

کفاشیان همچنین گزارشی از برنامه های صورت گرفته در فروردین ماه سال 94 ارائه کرد و ادامه داد: سال بسیار پر کاری را آغاز کردیم. تیم ملی بزرگسالان با شیلی و سوئد دو بازی تدارکاتی بسیار خوب را پشت سر گذاشت. تیم ملی بزرگسالان بانوان نیز پس از برگزاری چند مرحله اردوی تدارکاتی و انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی ازبکستان به چین تایپه سفر کرد تا در مقدماتی المپیک ریو به رقابت با حریفان خود بپردازد که این تیم نیز با یک برد و یک باخت به فعالیت خود پایان داد و نتوانست جواز حضور در بازی‌های المپیک ریو را کسب کند.

وی ادامه داد: تیم ملی نوجوانان در تورنمنت 10 جانبه ژاپن شرکت کرد که عنوان قهرمانی این بازی‌ها را به خود اختصاص داد. تیم ملی زیر 22 سال نیز در ایران به مصاف حریفان خود رفت و توانست به مرحله دوم رقابت‌های المپیک ریو راه پیدا کند و تیم ملی فوتبال ساحلی نیز با کسب عنوان سوم مسابقات قهرمانی آسیا، جواز حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال ساحلی در پرتغال را کسب کرد. همچنین سازمان لیگ‌برتر نیز برنامه ها و فعالیت‌های خود را آغاز کرده و شاهد برپایی ادامه رقابت‌های لیگ در رده‌های مختلف هستیم. در همین راستا از اسدی که به دلیل ترافیک کاری فدراسیون در ابتدای سال سفرش به ژاپن را لغو کرد تا مسابقات تیم ملی زیر 22 سال به بهترین نحو انجام شود و همچنین دیگر همکاران در فدراسیون که تلاش کردند تا مسابقات به شکل ممکن پوشش داده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گزارشی از سفرش به کره جنوبی و ژاپن به اعضای هیات‌رئیسه ارائه کرد و گفت: همانطور که اشاره کردم اسدی به دلیل مسابقات و مشغله نتوانست من و عرب‌عامری را در جلسات و سمینارهایی که در ژاپن و کره جنوبی برگزار شد، همراهی کند. در این سمینارها در رابطه با بازاریابی، برگزاری مسابقات بحث و بررسی شد .

وی در ادامه گفت: در سال جدید و در ادامه عقد تفاهم نامه‌های خوب با ایتالیا، کره جنوبی و ژاپن، قرار است تا چند نفر از روسای فدراسیون فوتبال کشورهای مختلف سفری به ایران داشته باشند و در رابطه با همکاری‌های فدراسیون‌های دو کشور به بحث و تبادل نظر بپردازیم. در واقع همه فعالیت‌ها توسط همکاران و مسئولین در فدراسیون فوتبال به طور منظم انجام می شود تا در سال جدید بهترین عملکرد را داشته باشیم.

کفاشیان در ادامه درباره مشکلات مالی فدراسیون فوتبال در سال 93 گفت: در پایان سال 93 مشکلات مالی عدیده‌ای داشتیم که در پایان سال 93 و با همکاری اسپانسر بخشی از آن رفع و ما توانستیم برنامه‌های متعدد ابتدای سال 94 را اجرا کنیم. متاسفانه پو‌ل‌هایی که در اختیار فیفا است، هنوز به دست ما نرسیده است. بخشی از این پول‌ها به حضور داوران و ناظران در بازی‌های مختلف بین المللی مربوط می‌شود. به طور مثال فغانی و کمک‌هایش که در مسابقات مختلف و مخصوصا جام ملت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند، هنوز پولی را دریافت نکرده‌اند. خوشبختانه با رایزنی و مذاکراتی که در سوئیس صورت گرفته امیدواریم از این پس تحریم‌ها برداشته شود و ما بتوانیم با در اختیار داشتن پول‌های بلوکه شده، برخی از مطالبات را پرداخت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری نشست روسای هیات‌های فوتبال در خراسان رضوی خبر داد و گفت: طبق روال و همانند سال‌های گذشته در ابتدای سال با روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها جلساتی را برگزار می‌کنیم تا خط مشی‌های فدراسیون و برنامه‌های خود را مطرح و اعلام کنیم و با یکسان‌سازی و ارائه یک برنامه مدون برای رشد و توسعه فوتبال گام برداریم. بر همین اساس اردیبهشت‌ماه نشستی را با روسای هیات‌های فوتبال در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز