خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر فوتبال در ایستگاه ۲۵؛

جنگ‌آسیایی قلعه‌نویی و یحیی در آزادی/ روز سرنوشت‌ساز برای مدعیان لیگ

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۱۳۷

ایستگاه بیست و پنجم را باید یکی از روزهای تعیین‌کننده لیگ‌برتر دانست؛ جایی‌که نفت با فولاد، سپاهان با تراکتور و استقلال با ذوب دیدارهایی سرنوشت‌ساز در معادله قهرمانی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال در حالی از روز جمعه با 2 دیدار آغاز می‌شود که مدعیان قهرمانی روز سرنوشت‌سازی را پیش‌رو دارند و عبور موفق هر یک از آنها از این نبردهای رودررو می‌تواند بخشی از معادلات قهرمانی را روشن کند.

دیدارهای حساس و مهم هفته بیست و پنجم با مصاف استقلال و ذوب‌آهن آغاز می‌شود جایی که آبی‌های پایتخت برای ماندن در کورس قهرمانی محکوم به شکست تیم خوش ترکیب و یک‌دست ذوب آهن هستند و باید از مربی خوش‌فکر و تحول‌آفرینی چون یحیی گل‌محمدی امتیاز بگیرند.

استقلالی‌ها که به لطف شکست سپاهان در هفته گذشته، در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند، در پی این هستند که هم 2 هفته ناکامی مقابل نفت‌تهران و فولاد را جبران کنند تا همچنان خود را در زمره تیم‌های مدعی قرار دهند و هم از کابوس نرفتن به آسیا دور بمانند. بازگشت کرار جاسم به ترکیب اصلی امیدواری‌های امیر قلعه‌نویی را برای پیروزی در این نبرد حیاتی و برگشتن به کورس مدعیان را افزایش داده است.

در سوی دیگر این میدان ذوب‌آهن قرار دارد که با توجه به عملکرد رو به رشد خود تا آستانه کسب سهمیه آسیایی پیش آمده و اگر بتواند استقلال را شکست دهد از مدعیان اصلی کسب سهمیه به شمار می‌رود.

مصاف‌ تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن همیشه جذاب و تماشایی بوده و هر اندازه که استقلالی‌ها در اصفهان و در نتیجه‌گیری در این شهر ناموفق بوده‌اند، در تهران معمولا به راحتی از پس ذوبی‌ها بر می‌آیند، هرچند که شاید این‌بار کمی ماجرا متفاوت باشد چرا که یحیی گل‌محمدی، سرمربی این تیم هیچ‌گاه به استقلال نباخته است.

استقلال در حال حاضر با 41 امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به فولاد و سپاهان در رده سوم و ذوب‌آهن با 38 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. استقلال در این دیدار محمدرضا خرسندنیا را به دلیل محرومیت و خسرو حیدری از استقلال به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

فینال قعر جدولی‌ها برای بقا

نفت مسجد سلیمان و راه‌آهن هر کدام 20 امتیاز دارند و به خاطر تفاضل گل در رده‌های پانزدهم و شانزدهم قرار دارند. این دو تیم ته جدولی می‌دانند که شکست در این دیدار به معنای نزدیک شدن به لیگ دسته اول خواهد بود. نه راه‌آهن شرایط خوبی دارد و نه نفت، اما برای اینکه روزنه امیدشان همچنان باقی بماند، تلاش زیادی می‌کنند که پیروز شوند. نفتی‌ها امیدوار بودند از امتیاز میزبانی و حمایت هواداران‌شان بهره‌مند شوند اما محرومیت تماشاگران از سوی کمیته انضباطی کمی آنها را نگران مسابقه روز جمعه کرده است. 

از سوی دیگر، راه‌آهنی‌ها به لحاظ روحی یک هفته است شرایط نسبتا خوبی دارند. آنها در هفته گذشته تا دقایق آخر مقابل پرسپولیس برنده بودند اما پیروزی را با تساوی عوض کردند. بازیکنان این تیم به صراحت از بقای راه‌آهن در لیگ صحبت می‌کنند ولی اگر نتوانند در بازی فینال‌گونه از سد نفت مسجد سلیمان بگذرند، باید به فکر برنامه‌ریزی برای لیگ دسته اول فصل آینده باشند!

برنامه کامل هفته بیست‌وپنجم به شرح زیر است:

جمعه 94/01/21

نفت‌ مسجد سلیمان - راه‌آهن، ساعت 17:30، ورزشگاه شهید بهنام محمدی

استقلال - ذوب‌آهن، ساعت 19، ورزشگاه آزادی

شنبه 94/01/22- ساعت 17:30

سایپای‌البرز - صبای‌قم، ورزشگاه انقلاب کرج

گسترش‌فولاد تبریز - ملوان بندر انزلی، ورزشگاه بنیان‌دیزل

پیکان - پدیده‌خراسان، ورزشگاه شهدای شهر قدس

یک‌شنبه 94/01/23 - ساعت 17:30

نفت‌تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی‌تهران

سپاهان‌اصفهان - تراکتورسازی‌تبریز، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال‌خوزستان - پرسپولیس،  ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 19

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز