خبرگزاری کار ایران

هفته دهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال؛

صدرنشینی پتروشیمی در غیاب دانشگاه و هفته تازه‌واردها

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۲۰۳

هفته دهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران با برگزاری 4 بازی دنبال می‌شود.

ایلنا- هفته  دهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال، فردا با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد. این هفته تیم صدرنشین دانشگاه آزاد استراحت دارد و این بهترین فرصت برای پتروشیمی بندرامام است که پس از دیدار برابر پالایس نفت صدرنشین شود. مهرام فردا میزبان هفت‌الماس قزوین  قعرنشین است. شهرداری گرگان هم در حالی که 2 هفته بدون تماشاگرانش در تهران و گرگان بازی کرد فردا به اصفهان می‌ررود تا برابر پمینا بایستد. ثامن هم در مشهد میزبان تیم بحرا‌ن‌زده‌ منتخب ماهشهر است. تیمی که در سال جدید حتی یک جلسه  تمرین هم نداشته است

 

پمینای اصفهان – شهرداری گرگان؛

مسیر پلی‌آف از زاینده رود می‌گذرد

پس از اتفاقات دیدار مهرام و شهرداری در گرگان و محرومیت 3 جلسه‌ای هواداران گرگانی از تماشای بازی‌های تیم‌شان، موقعیت شاگردان کبیر یک پیروزی برابر پالایش نفت در تهران و یک شکست برابر دانشگاه آزاد در سالن خالی شهدای گرگان به دست آوردند تا با 14 امتیاز همچنان رتبه چهارم جدول را در اختیار داشته باشند. مقامی که با توجه به بضاعت این تیم، جایگاه ارزشمندی به حساب می‌آید. شهرداری‌چی‌ها که پیش از آغاز دور برگشت لیگ حرفه‌ای نیم‌نگاهی به جذب مهدی کامرانی هم داشتند، به دلیل نداشتن بودجه کافی قید گارد راس تیم ملی را زدند تا با ترکیب نیم‌فصل نخست به بازی‌ها ادامه دهند. ساموئل هاسکین و تیگرام دو بازیکن خارجی شهرداری در دور رفت بودند که گویا گرگانی‌ها از عملکرد هاسکین دلخوشی ندارند و تیگرام تنها بازیکن خارجی این تیم دردور برگشت است. گرگانی‌ها با هواداران پرشوری که دارند، نمی‌خواهند جایگاه چهارم و حضور در پلی‌آف لیگ حرفه‌ای را از دست بدهند و برای حفظ این رتبه نباید در اصفهان شکست بخورند.

پمینا هم پس از 3 باخت پیاپی برای فرار از بحران به شکست شهرداری می‌اندیشد. شاگردان صادق‌زاده با 11 امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفته‌اند و یک شکست دیگر می‌تواند اصفهانی‌ها را به قعر جدول لیگ حرفه‌ای فرستد. آن‌ها پس از پیروزی در هفته ششم برابر هفت‌الماس قزوین، به ترتیب برابر مهرام، منتخب ماهشهر و پالایش نفت آبادان شکست خوردند. این میان شکست برابر ماهشهری‌ها با اختلاف تنها یک امتیاز، روحیه بازیکنان پمینا را هم تضعیف کرد. صادق‌زاده به خوبی می‌داند که در صورت شکست دراین دیدار باید قید رتبه چهارم و حضور در پلی‌اف را بزند.

 

پتروشیمی بندرامام – پالایش نفت آبادان

زمانی برای صدرنشینی پترو

پتروشیمی بندرامام که طبق معمول رقابت نزدیکی با مهرام و دانشگاه آزاد برای قهرمانی دارد، این هفته از استراحت دانشگاه صدرنشین می‌تواند نهایت بهره را ببرد. این تیم با هر نیجه‌ای که در این بازی کسب کند و بدون توجه به بازی مهرام و هفت‌الماس قزوین (پتروشیمی در دور رفت مهرام را شکست داده است) صدرنشین لیگ حرفه‌ای می‌شود. خبر خوب بعدی برای پترو، اضافه شدن جاناتان گیبسون گارد راس آمریکایی به جمع شاگردان میتف است. این بازیکن که سال گذشته نقش پررنگی در قهرمانی بندرامامی‌ها در لیگ برتر داشت، این فصل هم می‌تواند برگ برنده بندرامامی‌ها باشد. حضور او کنار مهره‌هایی مانند حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، حامد سهراب‌نژاد و بهنام یخچالی می‌تواند پترو را به قدرت اول ایران و حتی ‌آسیا تبدیل کند.

در طرف مقابل نفت هم تیمی سخت‌کوش نشان داده است. شاگردان سامری در هفته آخر نیم‌فصل اول دانشگاه آزاد را 74 بر 62 شکست دادند تا هم‌امتیاز با پمینا و منتخب ماهشهر در رتبه هفتم قرار بگیرند. آبادانی‌ها پیش از دیدار برابر دانشگاه هم نشان دادند تیم خطرناک و سرسختی‌‌ هستند. آن‌ها در دیدار برابر مهرام که در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، کار را به اوور تایم (وقت پنجم) کشاندند و در یک بازی نزدیک مغلوب تجربه‌ مصطفی هاشمی و شاگردانش شدند. نفت برابر ضلع سوم مثلث قهرمانی بسکتبال ایران هم از پیش باخته نیست و به احتمال زیاد دیدار شاگردان سامری و پتروشیمی بندرامام از بازی‌های دیدنی این فصل لیگ بسکتبال حرفه‌ای است. تنها خبر بد برای آبادانی‌ها خروج نام جابر روزبهانی از فهرست این تیم است. روزبهانی که به دلیل عمل آپاندیس، اوایل این هفته در بیمارستان بستری شده بود، تا پایان فصل قادر به همراهی تیم‌اش نیست. غیبت او که بک‌آپ مناسبی برای اصغر کاردوست بود، می‌تواند برای نفت دردسرساز شود.

ثامن مشهد – منتخب ماهشهر

ماموریت غیرممکن افشاریان

اوضاع تیم ماهشهری حالا پیچیده‌تر از هر زمان دیگری شده است. این تیم که ابتدا با نام صنایع پتروشیمی ماهشهر روانه لیگ حرفه‌ای بسکتبال شد، پس از مدتی با انصراف صنایع پتروشیمی از تیمداری، ناگزیر از تغییر نام شد. مسئولان تیم ماهشهری ابتدا نام هیات استان را برای تیم‌شان انتخاب کردند اما با واکنش اداره تربیت بدنی و ادعای این نهاد مبنی برغیرقانونی بودن تیمداری از سوی هیات‌های استانی، مواجه شد. بالاخره شاگردان کبیر با نام منتخب ماهشهر به کارشان ادامه دادند اما بدون حامی مالی. ماهشهری‌ها حالا حتی توان خرید یک بلیت برای ایوان دیکوویچ بازیکن صربستانی‌ خود را که درنیم‌فصل به کشورش بازگشته بود ندارند. از طرفی طبق گفته افشاریان این تیم در سال جدید تا کنون هیچ تمرینی برگزار نکرده است.منتخب ماهشهر در پایان نیم‌فصل لیگ حرفه‌ای جایگاه پنجم را به خو اختصاص داده بود اما با این شرایط، به نظر نمی‌رسد بتواند این عنوان را برای خود حفظ کند.

مشهدی‌ها هم هفته گذشته در دیداری تماشایی مهرام را تا کوارتر چهارم آزار دادند و تنها در وقت آ‌خر بود که نتوانستند نمایش خوب‌شان را برابر میزبان ادامه دهند. ثامن فعلا در رتبه هشتم قرار گرفته و تنها هفت‌الماس قزوین را پایین‌تر از خود می‌بیند. شاگردان صاحبیان در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند تا حدودی از قعر جدول فاصله بگیرند. حضور دو بازیکن خوب خارجی در جمع شاگردان صاحبیان کمک زیادی به ثامن می‌کند. ویلیام و کوکیناس برابر مهرام هم نمانیش فوق‌العاده‌ای داشتند. دیدار ثامن و منتخب ماهشهرٰ از آنجا که دو تیم وضعیت مطلوبی در جدول رده‌بندی ندارند، حساسیت‌های خاص خود را دارد.

 

هفت‌الماس – مهرام

شکست قعرنشین برای رسیدن به صدر

وقتی فولاد هفت‌الماس قزوین در لیگ ملی به دور نیمه‌نهایی راه یافت، همه منتظر درخشش جوانان این تیم در لیگ  حرفه‌ای بودند اما این اتفاق نیفتاد. هفتالماس شروع متزلزلی دراین لیگ داشت و درهمان هفته‌های ابتدایی به قعر جدول سنجاق شد. این تیم هم از مشکلات مالی ضربه‌های زیادی خورد و نتوانست بازیکن داخلی یا خارجی جذب کند. این موضوع باعث شد قزوینی‌ها با همان ترکیب لیگ ملی به مصاف حریفان در لیگ حرفه‌ای بروند و جوانان هفت‌الماس جنگ‌هایی فرسایشی برابر تیم‌های دیگر برگزار کنند. آسیب دیدگی وناآماده بودن برخی بازیکنان هم مزید برعلت شد تا قزوینی‌ها از قعر جدول تکان نخوردند. از طرف دیگر افسردگی محمد یوسف‌وند، کاپیتان تیم ملی جوانان ایران  که از همراهی این تیم در اردوی آمریکا بازماند، ضربه دیگی به هفت‌المس بود. محمدرضا اسلامی سرمربی هفت‌الماس که سابقه کار با جوانان را هم در کارنامه حرفه‌ای‌ خود دارد به یوسف‌وند استراحت مطلق داد تا این بازیکن جوان، روحیه خود را دوباره به دست بیاورد و به این ترتیب هفت‌الماس از وجود کاپیتان تیم ملی جوانان هم بی‌بهره ماند. اسلامی بهتر از هرکسی می‌داند که شکست برابر مهرام می‌تواند کار این تیم را در لیگ حرفه‌ای تمام کند. قزوینی‌ها که چیزی برای از دست دادن ندارند، فردا هرچه در چنته دارند رو می‌کنند تا شاید بتوانند دست‌کم یک بازی خوب برابر قهرمان لیگ ملی به نمایش بگذارند.

مهرام اما با پیوستن حامد حدادی و یک بازیکن آ‌مریکایی در پست 2 تبدیل به تیمی قدرتمند‌تر از لیگ ملی و نیم‌فصل لیگ  حرفه‌ای شده است. هرچند شاگردان هاشمی در نیم‌فصل نخست برابر دانشگاه آزاد و مهرام تن به شکست دادند اما آن‌ها با حضور بازیکنان جدیدشان، حساب ویژه‌ای روی بازی‌های دور برگشت بازکرده‌اند. حامد حدادی هفته گذشته و در دیدار برابر ثامن، هماهنگی چندانی با دیگر هم‌تیمی‌هایش نداشت و همین موضوع باعث شد هاشمی در پایان آن دیدار اظهار کند، بازی دادن به حدادی ریسک است و باید تاوان آن را هم بدهیم. حالا حدادی روزبه روز با دیگر بازیکنان مهرام هماهنگ‌تر می‌شود و این خر خوبی برای مدعیان قهرمانی لیگ‌حرفه‌ای نیست. اوشین ساهاکیان هم که به دلیل درگذشت پدرش نتوانسته بود در تمرینات هفته گذشته مهرام شرکت کند، حالا شرایط روحی و جسمی بهتری دارد و می‌تواند مثل همیشه در لحظات حساس عصای دست تیم‌اش باشد. مهرام با توجه به دو شکست‌اش در دور رفت، فرصتی برای اشتباه ندارد و باید با حفظ ترکیب یک‌دست خود، شانه به شانه دیگر مدعیان قهرمانی، چرخ لیگ حرفه‌ای را تا پلی‌‌آف بچرخاند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز