خبرگزاری کار ایران

از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنم؛

توکلی: کسب سهمیه کامل المپیک هدف اول تیم ملی وزنه‌برداری است

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۷۴۱

سرمربی جدید تیم ملی وزنه‎برداری گفت: آنچه برای من در مسئولیت جدید اهمیت دارد این است که همچون گذشته برای بالا بردن پرچم کشورمان در عرصه‌های بین المللی و افتخارآفرینی‌های بیشتر تلاش کنم.

به گزارش ایلنا، حسین توکلی که پیش از این به عنوان سرمربی تیم وزنه‌برداری جوانان فعالیت می‌کرد، با تصمیم سرپرست فدراسیون و با حفظ سمت، از این پس مسئولیت سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان را هم عهده دار است.

توکلی درباره احساس خود از حضور در راس تیم ملی بزرگسالان گفت: قبل از هر چیز می‎خواهم از همه پیشکسوتان و قهرمانان بابت پذیرش سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری رخصت بطلبم. من می خواهم از همه ظرفیت‌های موجود برای اعتلای وزنه‌برداری ایران کمک بگیرم و با بهره‌گیری از انتقادات، پیشنهادها و مشاوره‌های همه کسانی که خود را دلسوز این رشته می‎دانند با همدلی در مسیر موفقیت قدم برداریم.

توکلی افزود: بدون شک خدمت کردن در تیم ملی یک افتخار بزرگ است و من از این بابت واقعا خوشحالم.  البته این موضوع مسئولیت‌های بنده را به عنوان کسی که قرار است به طور همزمان هدایت تیم وزنه برداری جوانان و تیم ملی بزرگسالان را برعهده داشته باشد سنگین تر خواهد کرد.

قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی درباره مشکلات احتمالی داشتن مسئولیت همزمان حضور در تیم ملی بزرگسالان و تیم جوانان هم گفت: من هنوز هم معتقدم دغدغه اصلی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان باید تیم ملی بزرگسالان باشد. به همین خاطر هم از این به بعد با تقسیم وظایف میان سید هادی پانزوان و جورج زالای در تیم جوانان، سعی می‌کنم فقط روی اجرای برنامه‌های تمرینی وزنه‌برداران جوان نظارت داشته باشم. البته تا زمان برگزاری رقابت های قهرمانی جوانان جهان اولویت همه ما تیم جوانان خواهد بود تا انشالله در رقابت های جهانی لهستان یکی از سکوهای قهرمانی را از آن خود کنیم، اما بعد از آن بیشتر انرژی من روی تیم ملی بزرگسالان خواهد بود و در سایر رده های سنی به عنوان مدیر تیم‌های ملی نظارت خواهم داشت.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اصلی‌ترین برنامه‌های خود در مسئولیت جدید خاطرنشان کرد: ما در یک سال و نیم آینده دو مسابقه بزرگ و سنگین پیش رو داریم؛ رقابت‌های قهرمانی جهان در آمریکا و رقابت های المپیک ۲۰۱۶ در برزیل. هدفگذاری اصلی ما در ابتدا کسب سهمیه کامل المپیک است و بعد هم به دنبال این هستیم که همچون المپیک ۲۰۱۲ لندن، در المپیک ۲۰۱۶ هم مدال‌های خوشرنگی را به دست بیاوریم.

وی افزود: در کنار این دو هدف باید تلاش کنیم تا عنوان قوی‌ترین مرد جهان هم بار دیگر به ایران برگردد. البته توجه به چهره‌های سرشناس تیم ملی همه دغدغه‌های من نیست. یکی از کارهایی که علاقمند هستم انجام شود معرفی چهره های جدید است. می‌خواهیم به خیلی از نفراتی که خود را شایسته می دانند شانس حضور در اردوهای تیم ملی را بدهیم که هم با جو حاکم بر اردوها آشنا شوند و هم در صورت امکان شانس خود را برای تصاحب دوبنده تیم ملی متحان کنند.

توکلی درباره انتخاب دستیارانش در تیم ملی هم گفت: هنوز درباره نفراتی که قرار است به عنوان مربی در کنارم باشند تصمیم‌گیری نکرده ام. آنچه در انتخاب دستیاران برای من اهمیت دارد این است که افراد مورد نظر نه تنها با من که با وزنه‌برداران هم ارتباط خوبی برقرار کنند. البته گزینه‌ها محدود است اما قبل از آن ابتدا باید به دنبال فراهم آوردن یک شرایط اردویی مناسب باشیم. به همین خاطر فعلا در تلاش هستم تا هماهنگی های لازم در بحث اسکان و تغذیه اردونشیان صورت پذیرد.

توکلی درباره کادر فنی قبلی تیم ملی هم گفت: من به شخصه خیلی ناراحت شدم که بهمن زارع و هادی پانزوان نتوانستند به همکاری خود با تیم ملی ادامه دهند. به هر حال باید به تصمیم آنها احترام گذاشت. این را هم نباید فراموش کرد که زارع و پانزوان در یک سال گذشته زحمات زیادی برای تیم ملی کشیدند و قطعا من هم از تجربیات این دو عزیز برای موفقیت بیشتر  استفاده خواهم کرد.

توکلی که این روزها سخت مشغول آماده‌سازی تیم وزنه برداری جوانان برای حضور در رقابت های جهانی لهستان است، در پاسخ به سئوالی درباره زمان و نحوه آغاز اردوهای تیم‌ملی وزنه برداری بزرگسالان هم گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در سه مرحله از وزنه‌برداران برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت شود؛ مرحله اول نفراتی که در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتند، مرحله دوم نفراتی که در رقابت های لیگ خوش درخشیدند و یا از سوی هیات‌های استانی معرفی شدند و مرحله آخر هم نفرات اصلی تیم ملی که در یک سال گذشته در اردوها و مسابقات مختلف حضور داشتند. دلیل این تقسیم‌بندی هم این است که به جز نفرات سرشناس، دیگر وزنه‌برداران شایسته با حضور در اردوی تیم ملی محک بخورند و آن کسانی که از شرایط ایده آل تری برخوردار هستند در اردوها باقی بمانند. اولین گروه وزنه برداران تا پایان هفته به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. ما این سه گروه را در مقاطع کوتاه مدت محک می زنیم تا از آخرین وضعیت آنها مطلع شویم. پس از آن نفرات را غربال می کنیم تا با حدود ۲۰ وزنه بردار برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و رقابت های جهانی آماده شویم.

توکلی با بیان اینکه قصد دارد به طور همزمان دو تیم را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت های قهرمانی جهان آماده کند، افزود: من با قاطعیت می گویم به هیچ عنوان از نفرات اصلی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا استفاده نخواهم کرد تا به این ترتیب نفرات دوم و سوم تیم ملی به همراه وزنه‌برداران جوانی که در رقابتهای جهانی خوش درخشیده اند فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را پیدا کنند.

وی گفت: در کنار آن نفرات المپیکی را برای حضور در رقابتهای جهانی آمریکا آماده می کنیم. به هر حال مسابقات جهانی ۲۰۱۵ با توجه به اینکه در کشور آمریکا برگزار می شود از اهمیت فوق العاده ای برای ما برخوردار است. به همین خاطر  تمام برنامه ریزی ما این است که بتوانیم بهترین نتایج را در آمریکا به دست بیاوریم تا به دفعات شاهد اهتزاز پرچم ایران را در خاک این کشور باشیم.

توکلی در پایان گفت: من در تمام این سالها هیچ گاه به دنبال جایگاه و مقام نبودم. الان هم تمام تمرکزم را روی تیم جوانان و حضور شایسته این تیم در رقابتهای جهانی گذاشته بودم که با پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان از سوی سرپرست فدراسیون وزنه برداری روبرو شدم و با توجه به اینکه می دانستم آقای طباطبایی در جلسات متعدد با با بهمن زارع تلاش زیادی برای حفظ او کرده است، هدایت تیم ملی را قبول کردم تا در این مقطع خدمت کنم. الان هم معتقدم اگر دعای خیر مردم پشت سر من و سایر قهرمانان وزنه‎برداری نباشد موفقیتی حاصل نخواهد شد. به همین خاطر از همه می خواهم که ما را دعا کنند تا انشاللله با کسب بهترین نتایج بتوانیم برای کشور عزیزمان افتخارآفرین باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز