خبرگزاری کار ایران

در ۱۴ رشته المپیکی شرکت می کنیم؛

سجادی: انتخابات 10 فدراسیون در سال 94 برگزار می شود/ 80 درصد سهمیه المپیک امسال توزیع می شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۰۲۲

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش با اعلام خبر برگزاری انتخابات فدراسیون بیماران خاص در 25 فروردین ماه، گفت: انتخابات 9 فدراسیون دیگر را در سال 94 پیش رو داریم.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی در جلسه مشترک اعضاء هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با وزیر و معاونان وزارتخانه، با ارائه آماری از حوزه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارتخانه، اظهار داشت: 40 فدراسیون در حوزه قهرمانی داریم و بر اساس بررسی های انجام شده 11 فدراسیونی که فعالیت رقابتی نداشتند تحت پوشش معاونت همگانی قرار گرفتند.

سجادی با مرور جایگاه ایران در بازی های المپیک و آسیایی گذشته، افزود: ما در المپیک لندن جایگاه هفدهم و در پارالمپیک جایگاه یازدهم را کسب کردیم؛‌ هم چنین در بازی های آسیایی2014 اینچئون پنجم و در پاراآسیایی چهارم شدیم.

وی با بیان این که نمی توان در همه رشته های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو شرکت کرد، گفت: در 14 رشته المپیک و 14 رشته پارالمپیک ریو تیم اعزام خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه خاطر نشان کرد: ما برای ساماندهی فدراسیون ها کار خود را از اوایل نیمه دوم سال 92 آغاز کردیم و بر این اساس تجدید نظر اساس نامه فدراسیون ها و آئین نامه انتخابات را در اولویت قرار دادیم.

وی افزود: برای این منظور کمیسیونی تشکیل دادیم و پس از برگزاری15 جلسه اساسنامه‌ای آماده شد که هفته آینده در شورای معاونین مطرح می شود. هم چنین برای کمک به این اساسنامه، آئین نامه انتخابات فدراسیون ها را با استفاده از نظرات استان ها و فدراسیون‌ها تدوین کردیم.

سجادی با بیان این نکته که تلاش کردیم در سال 92 و 93 انتخابات فدراسیون ها را به موقع برگزار کنیم، گفت: هر چه رو به جلو رفتیم استقبال نامزد ها از انتخابات بیشتر شد؛ در گذشته شاهد بودیم که سرپرست به عنوان رئیس فدراسیون در مجامع انتخاب می شد اما اکنون سرپرستان اجازه شرکت در انتخابات را ندارند.

وی با اعلام خبر برگزاری انتخابات فدراسیون بیماران خاص در 25 فروردین ماه، گفت: انتخابات 9 فدراسیون دیگر را در سال 94 پیش رو داریم.

سجادی در همین ارتباط افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی، بسکتبال، ورزش های رزمی، تنیس روی میز، وزنه برداری، گلف، ورزش های کارگری، دوومیدانی و والیبال فدراسیون هایی هستند که اتمام دوره مدیریت شان مشخص شده و تلاش می شود انتخابات شان در زمان های مقرر برگزار شود.

معاون وزیر در ادامه با بیان این که فعالیت مراکز توسعه ورزش قهرمانی را از نیمه دوم سال 92 آغاز کردیم، افزود: این نوید را می دهیم تا در سال جاری، این مراکز در 31 استان کشور راه اندازی شوند.

سجادی خاطرنشان کرد: سال آینده دو رویداد مهم ورزشی یعنی المپیک و پارالمپیک را پیش‌رو داریم که باید نزدیک به 80 درصد سهمیه های آن را در سال جاری کسب کنیم. امیدواریم در 100 رویداد ورزشی برای کسب سهمیه، به صورت آماده و قوی شرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز