خبرگزاری کار ایران

قطعا در لیگ برتر می‌مانیم؛

فریبا: کار قلعه‌نویی برای قهرمانی خیلی سخت است/از کار مرفاوی راضی هستیم

عضو کمیته فنی باشگاه پیکان معتقد است که این تیم هرچند در پایین جدول به سر می‌برد و احتمال سقوط به لیگ یک را دارد اما پیکان قطعاً در لیگ برتر می ماند و اصلاًً به سقوط فکر هم نمی‌کند.

گفت‌وگوی بهتاش فریبا با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

پیکان در لیگ برتر می‌ماند؟
صد در صد می‌ماند.

اینقدر مطمئن هستید؟
بله. نگران نباشید. هر چند در حال حاضر در پایین جدول هستیم و عده‌ای خطر سقوط را احساس می‌کنند اما قطعاً در لیگ‌برتر می‌مانیم. آنالیز بازی‌های خودمان و تیم‌های دیگر را گرفته‌ایم و شانس ما برای حضور در لیگ برتر زیاد است.

عملکرد مرفاوی راضی‌کننده بوده؟
بله، مرفاوی دارد خوب کار می‌کند، هم خوب تمرین می‌دهد و هم خوب بازی می‌کنیم اما بدشانسی می‌آوریم و توپ‌های ما گل نمی‌شود. در بازی با ملوان و پدیده 3 بار تک به تک شدیم و گل نزدیم، پنالتی هم نزدیم که همه اینها بدشانسی است اما ان‌شاالله از این هفته بدشانسی‌های ما تمام می‌شود.

به سقوط به لیگ یک فکر می‌کنید؟
نه، شخصاً اصلا فکر نمی‌کنم. کاملاً مطمئنم تیم ما در لیگ برتر می‌ماند.

و اگر نماند؟
می‌ماند. اگر هم سقوط کرد نمی‌دانم چه می‌شود، چون اصلاً به آن فکر نکردم چرا که می‌دانم تیم ما در لیگ‌برتر می‌ماند.

روی تیم شما در حال حاضر فشار خاصی نیست؟
فشار روحی هست. روی این تیم از اواسط نیم فصل اول فشار بود و هنوز هم هست. تمام سعی کادرفنی این است که فشار موجود را کم کند. تیم ما از نظر فنی خیلی خوب کار می‌کند یعنی خوب تمرین می‌کنیم و خوب هم بازی می‌کنیم و انشالله ازاین بازی بدشانسی‌های ما تمام می‌شود.

این هفته باید با صبای قم بازی کنید، این بازی را چطور می‌بینید؟
به نظر من بازی خوبی خواهد شد. صبا یک تیم دونده و تاکتیکی است و نفرات جوان و خوبی دارد. هر دو مربی شناخت خوبی از هم دارند و بازی تاکتیکی خواهد شد. اما 3 امتیاز این بازی برای ما اهمیت بیشتری دارد چون صبا در میانه جدول است اما ما می‌خواهیم شرایط بهتری در جدول داشته باشیم. بچه‌ها باید حساسیت این بازی را درک کنند و بدانند درچه وضعیتی هستند.

امیر قلعه‌نویی دوباره اعلام کرده استقلال قهرمان می‌شود. به عنوان پیشکسوت استقلال دراین رابطه صحبت می‌کنید؟
تیم قلعه نویی برای قهرمانی کار خیلی سختی دارد اما مربی می‌خواهد با این حرف روحیه خود را به تیمش القا کند. اگر معادله‌ها را کنار هم بچینیم پنج، شش تیم بالای جدول شانس قهرمانی دارند. فکر می‌کنم دو هفته مانده به پایان لیگ تکلیف قهرمان روشن خواهد شد.

و استقلال چقدر شانس دارد؟
استقلال هم شانس دارد همانقدر که سپاهان شانس دارد. اما قهرمانی استقلال بستگی به این دارد که مصدومانش برسند یعنی خسرو حیدری بتواند بازی کند و کرار هم شرایط بهتری داشته باشد. ضمن اینکه هافبک دفاعی استقلال هم باید بهتر کار کند. اینها اشکالات استقلال است و اگر مرتفع شود شانس قهرمانی دارد.

کد خبر : ۲۷۰۲۴۵