خبرگزاری کار ایران

دیدار رفت دانشگاه و پترو را فراموش کنید

شاهین‌طبع: روزهای خوبی با بچیرویچ داشتم/ مربیان‌بزرگ در کمترین زمان نتیجه می‌گیرند

مربی پیشین تیم ملی بسکتبال معتقد است بچیرویچ مربی ارزشمندی بود و بسکتبال ما روزهای خوبی را با وی تجربه کرده است.

مهران شاهین‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در بحث انتخاب سرمربی تیم ملی باید به شایسته‌سالاری نگاه کنیم، نه ملیت. این‌‌که برای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال روی گزینه‌خارجی نظر داشته باشیم یا داخلی واقعاً مهم نیست.

وی درباره عملکرد مِهمد بچرویچ سرمربی پیشین تیم ملی توضیح داد: وی از مربیان خوب و برجسته بسکتبال دنیا به حساب می‌آید و برای بسکتبال ما هم ارزشمند بود. من روزهای خوبی با بچیرویچ داشتم و از او چیزهای زیادی آموختم. مربیگری از رده سنی پایه گرفته تا بزرگسال کار دشواری است. یک روز تیمی برنده می‌شود و روز دیگر بازند، این نباید ملاک ارزش‌گذاری مربیان تلقی شود. شکست یک تیم ممکن است عوامل متعددی داشته باشد. به هرحال معتقدم ما نباید بی‌دلیل از عملکرد یک مربی انتقاد کنیم.

شاهین‌طبع در پاسخ به این پرسش که در فرصت اندک باقی‌مانده تا آغاز رقابت‌های آسیایی و انتخابی المپیک 2016 آیا یک مربی خارجی می‌تواند بسکتبال ما را به خوبی ارزیابی کند و موفق شود؟ توضیح داد: این از ویژگی مربیان بزرگ است که در کمترین زمان نتیجه می‌گیرند. به نظر من کسی هم که در رأس کادر فنی تیم ملی بسکتبال قرار می‌‌گیرد باید این ویژگی را داشته باشد.

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه‌آزاد درباره دیدار امروز این تیم برابر پتروشیمی بندرامام اظهار کرد: لازم نیست بگویم چه بازی حساس و دشواری پیش‌رو داریم. این دیدار تکلیف صدرنشیی لیگ حرفه‌‌ای را مشخص می‌کند و این موضوع هم برحساسیت‌های آن افزوده است. درست است بازی رفت را با اختلاف از پترو بردیم اما آن نتیجه را فراموش کنید. بازی امروز شرایط خود را دارد. پتروشیمی تیم خوبی است که برای قهرمانی می‌جنگد.

کد خبر : ۲۷۰۶۷۲