خبرگزاری کار ایران

از حضور همه افراد استقبال می‌کنیم اما..

سبحانی: اهلیت هدایتی و سیاسی باید تایید شود/ حضور خودروسازان منع قانونی ندارند

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه این سازمان از تمام متقاضیان خرید سهام استقلال و پرسپولیس استقبال می‌کند، گفت: افراد حقیقی و شرکت‌ها تنها در صورت داشتن اهلیت و تایید مبادی ذیربط می‌توانند خریدار این دو باشگاه باشند.

جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: سازمان خصوصی‌سازی از حضور همه افراد متقاضی خرید در جلسه مزایده استقبال می‌کند، به شرطی که این افراد در موعد مقرر درخواست و قیمت پیشنهادی خود را ارائه کنند و تنها به دنبال مطرح‌کردن نام و شرکت مطبوعه خود نباشند.

سبحانی تاکید کرد: در مرحله بعد موضوع اهلیت مطرح است که اصلی تغییر ناپذیر است و باید صلاحیت خریداران از سوی مراجع ذیربط مورد تایید قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حسین هدایتی و حمیدرضا سیاسی که برای خرید باشگاه پرسپولیس اعلام آمادگی کرده‌اند با مشکلاتی برای خرید این باشگاه روبرو هستند، گفت: بنده از مشکلات قانونی این افراد بی‌اطلاع هستم ولی قطعا برای خرید باشگاه باید استعلام‌های لازم از سوی مراجع ذیربط انجام شود و خریداران باید فاقد سوء‌پیشینه و بدهی‌های بانکی باشند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اعلام آمادگی دو شرکت خودروسازی برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: بنده این موضوع را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب ولی آنچه مشخص است این شرکت‌ها، نیمه‌دولتی و شبه‌دولتی هستند و از لحاظ قانونی منعی برای حضور آنها در مزایده وجود ندارد و سازمان خصوصی‌سازی هم نمی‌تواند منعی برای حضور این متقاضیان ایجاد کند.

سبحانی در پاسخ به این سوال که برخی پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند اراده‌ای برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی وجود ندارد، گفت: برگزاری دو مرحله مزایده نشان می‌دهد اینطور نیست و 3 مرحله واگذاری نشان‌دهنده عزم و اراده دولت تدبیر و امید، وزارت‌ورزش و سازمان خصوصی‌سازی است و مجموعه حاکمیت خواستار انجام چنین امری است که امیدواریم در مرحله سوم سرانجام طلسم واگذاری شکسته شود و نگرانی‌ها در این زمینه از بین برود.

کد خبر : ۲۷۱۰۶۶