خبرگزاری کار ایران

با موفقیت نونهالان و نوجوانان در تایپه؛

تکواندو همچنان روی ریل خوشبختی /شانس 2 برابر ایران در المپیک‌ریو

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۱۰۴

تکواندو شاگرد ممتاز رشته‌های رزمی، در این روزها شاهد افتخار آفرینی نونهالان و نوجوانان خود در مسابقات آسیایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اینکه در سال‌های اخیر تکواندو نه تنها در بین رشته‌های رزمی، بلکه در بین تمامی رشته‌های ورزشی جزو بهترین‌ها بوده نباید کوچک‌ترین تردیدی به دل راه داد. رشته پرطرفداری که اهمیت تیم‌های پایه و پشتوانه‌سازی برای بزرگسالان را به خوبی درک می‌کند و برای تمامی رده‌های سنی تیم‌های ملی برنامههای راهبردی دارد.
 
بی‌تردید کسب عنوان قهرمانی نونهالان و نایب‌قهرمانی نوجوانان دختر و پسر در مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان حاصل نواندیشی و برنامه‌ریزی دقیقی است که از مدت‌ها قبل انجام شده و امروز به بار نشسته است. فدراسیون تکواندو می‌تواند با ادامه این روند و توجه به تیم‌های رده سنی پایه به روزهایی درخشان‌تر از این هم امید داشته باشد و آینده تیم ملی بزرگسالان را بیمه کند .
 
یکی از نکات حائز اهمیت در فدراسیون تکواندو، توجه‌ویژه به بانوان تکواندوکار است. بانوان همواره در مسابقات‌آسیایی موفق ظاهر شده و مدال‌های رنگارنگی را کسب کرده‌اند. بانوان تکواندو با کسب عنوان قهرمانی نونهالان و نایب‌قهرمانی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان ثابت کردند در صورت حمایت، پتانسیل و توان کسب عناوین بزرگ‌تر را نیز دارند.
 
نمی‌توان از موفقیت تکواندوی ایران صحبت کرد و نامی از محمد پولادگر به زبان نیاورد. در مدت زمان 14 ساله ریاست وی شاهد و ناظر پیشرفت روز به روز تکواندو کشور بوده‌ایم. حضور مستمر او برای 4 دوره متوالی بر صندلی ریاست فدراسیون تکواندو نشان از کارنامه موفق و قابل‌دفاع وی دارد و تا حدود زیادی خیال علاقه‌مندان به این رشته را از حضور مدیری توانا در رأس این فدراسیون راحت کرده است.
 
المپیک 2016 و شانسی 2 برابر
 
شاید بهترین خبر برای ورزش‌ایران افزایش تعداد تکواندوکاران هر کشور از 2 به 4 نفر در بازی‌های المپیک 2016 ریو است. تکواندوی ایران همواره از امیدهای اصلی کسب مدال در بازی‌های المپیک بوده و این بار که شانس حضور 4 هوگوپوش در بازی‌های المپیک وجود دارد می‌توان انتظار کسب موفقیت‌های بیش از پیش این رشته را در المپیک داشت.
 
در حال حاضر 4 تکواندوکار ایران در رنکینگ‌جهانی جزو 8 نفر برتر وزن خود هستند و در صورت کسب امتیازات لازم در مسابقات انتخابی، جواز حضور در بازی‌های المپیک 2016 را کسب خواهند کرد.
 
از اینها گذشته باید این نکته حیاتی را ملکه ذهن کنیم که اگر نیمی از بودجه رشته‌های پر حاشیه‌ای مثل فوتبال به تکواندو اختصاص داده شود و رسانه‌ها توجه بیشتری به این رشته‌ها داشته باشند می‌توانیم شاهد ثبت روزهای تاریخی توسط تکواندو برای ورزش  ایران در عرصه جهان و المپیک باشیم.
 
گزارش: سعید میرزائیان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز